Elkészült az utolsó BMW i8, nem marad utód nélkül

Befejezték az i8 gyártását, de a BMW már készíti az új hibrid sportkocsit

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A BMW i8 sosem lesz a legélesebb BMW, de mindenképp az egyik legérdekesebb modell marad a BMW történetében. A szénszálas karosszéria és a felfele nyíló ajtók koncepciója viszont tovább él.

Jelentős mérföldkőnek számít az i8 a BMW történetében. Ha nem is a legélesebb és leggyorsabb modelljük, mindenképp az egyik legextrémebb modell, amit valaha sorozatgyártásba küldtek. A karbonszálas utascellából és alumínium segédvázakból felépített, műanyag burkolatú sportautó gyártása most befejeződött, elkészült a 20 500. darab, impozáns Portimao kék fényezéssel és csúcsfelszereltséggel, utasterében a megrendelő által kért egyedi kialakítással és részletekkel.
Hirdetés
Az i8 jelentős szerepet játszott a BMW elektromosított modelljei, az iPerformance részleg felfuttatásában. A különleges, szupersportutós felépítés egy hatékony hibrid hajtásláncot rejt, háromhengeres turbómotorral és egy villanymotorral, az összteljesítménye 374 lóerő és a gyári adatok szerint beéri alig több mint 2 liter benzinnel 100 kilométerenként. Az i8 fogadtatása nem volt egyértelmű, volt, aki kevesellte a menetteljesítményt a külsőhöz képest, nekik hozhat kielégítő utódot a BMW. Készül az i8-at váltó, jóval erősebb sportmodell, mely felépítésében nagyon hasonló, de jóval potensebb technikát tartalmaz. A 2019-ben bemutatott Vision M Next sport tanulmányautóban már négyhengeres turbómotor és két villanymotor dolgozott. A sorozatgyártásra kész modell egy, illetve két villanymotorral is készülhet, 600 lóerős csúcsteljesítménnyel, és ahogy a BMW-t ismerjük, a külsőn sem fog sokat változtatni már.
Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?