Közösen csalt emissziós értékekkel a Mercedes, a BMW és az Audi?

Folytatódik a dízelbotrány: valóban csalt Koreában a három német prémiumgyártó?

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Dél-koreai hatóságok szerint összedolgozva hamisítottak meg emissziós értékeket a német prémiumgyártók, ezért komoly bírságokat szabtak ki rájuk. Az egyik érintett gyártó szerint azonban jogtalan a büntetés, nem is terveznek fizetni.

Dél-Korea múlt héten bejelentette, hogy büntetést szab ki a Mercedes-Benz, a BMW, az Audi és a Volkswagen márkákra, mivel a hatóságok állítása szerint ismét manipulálták egyes dízelüzemű járműveik emissziós értékeit a jobb eredményekért. Ráadásul a gyanú szerint mindezt összefogva, közösen tették, így

a gyártók összesen 42,3 milliárd dél-koreai won bírságot kaptak a nyakukba, ami nagyjából 12 milliárd forintnak felel meg.

A pontos megoszlás az Automotive News ésrtesülései szerint a Mercedesnek 20.7 milliárd won (5,8 milliárd forint), a BMW-nek 15,7 milliárd won (4,5 milliárd forint), illetve az Audinak 6 milliárd won (1,7 milliárd forint). Érdekesség, hogy a Volkswagent nem tudták megbüntetni a helyi jogszabályok szerint, mert bár állításuk szerint a csalásban és a vásárlók félrevezetésében részt vettek, nem szereztek belőle kimutatható profitot. A Mercedes azonban a Reutersnek azt nyilatkozta az esetről, hogy nem kell majd büntetést fizetniük, tervezett csalás helyett ugyanis egyszerű tévedésről van szó. Példának egy korábbi, európai esetet hoztak fel, amikor szintén komoly bírsággal fenyegették meg őket, ám akkor is kiderült a gyártó ártatlansága. A gyártó szóvivője közleményben kiemelte, hogy miden lehetséges téren és kérdésben együttműködnek a koreai hatóságokkal, hiszen nincs rejtegetni valójuk, így közös cél, hogy mielőbb tisztázódjon a helyzet. Bár Európában valóban nem kellett fizetnie a Mercedesnek az említett esetben, érdemes azonban megjegyezni, hogy Dél-Koreában tavaly nem sikerült bizonyítaniuk ártatlanságukat. Így a jelenlegihez hasonló méretű, 20,2 milliárd won (5,7 milliárd forint) bírságot fizettek 2022-ben, szintén egy állítólagos emissziós csalás miatt. A többi érintett gyártó cikkünk megjelenéséig nem kommentálta a történteket.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?