Jót tett a Cactusnak a ráncfelvarrás?
FrissÃtették a Citroën Cactust, karakterébÅ‘l vesztett, ám kényelmesebb lett
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Megosztó jelenség a Citroën C4 Cactus, a félidÅ‘s frissÃtéssel ezen változtattak. ErÅ‘sen átfaragták, de a lényeg az új hidraulikus futómű és az erÅ‘sebb motorok.
A Citroën SUV családjának egyik tagja új arcot öltött, a megosztóra sikerült Cactust faragták át. Nem is kicsit, bár hasonló, olyan érzésünk lehet, hogy ez egy új generáció, pedig a kabin, a padlólemez és a legtöbb szerkezeti elem maradt az eredeti. Rövidebb elsÅ‘ és hátsó túlnyúlással született újjá, formák tekintetében a far változott markánsan, a négyzet alakú lámpákat eléggé elnyújtották, eltűnt az Airbump, Ãgy már kevésbé karakteres.
Ha már Airbump, nem jött be a puha elemek használata a franciáknak, Ãgy már a C3-ason is csak kisebb felületű és opciós extraként érkezett, a C3 Aircrossra pedig nem is terveztek. A friss C4 Cactusról is eltűntek, de csak elölrÅ‘l és hátulról, az ajtókon csak lejjebb csúsztak. A biztonság kedvéért viszont vannak új vezetéstámogató segédek, mint a táblafelismerÅ‘ és a vészfékasszisztens.
Az új Cactus az elsÅ‘ olyan Európában megjelenÅ‘ modell, ami már az új Progressive Hydraulic Cushion (PHC) rendszerű futóművel érkezik. Ez egyfajta hidraulikus rásegÃtésű futómű, a lengéscsillapÃtók fölött minden keréknél egy kiegészÃtÅ‘ hidraulikus technológiát használó felkoppanásgátlót találunk, amik az utolsó centiken, ahol más hagyományos futóműnél már kellemetlen koppanást éreznénk, ott segÃt rá. A gyártó repülÅ‘ szÅ‘nyegként aposztrofálja, és mint tudjuk, ebben elég jó volt a Citroën mindig is. Új motorokkal bÅ‘vül a Cactus kÃnálata, a háromhengeres benzineseket a csúcson erÅ‘sÃti a 130 lovas turbós, dÃzelfronton pedig a 120 lóerÅ‘s HDi érkezik jövÅ‘ nyáron, de csak automata váltóval párosÃtva.