Nagy sztár az újragondolt Isetta a villanyautósoknál
Két kis cég is rákattant a BMW Isettára, villanyautóként születhet újjá
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Retro külsÅ‘vel könnyebb eladni az új technológiát, nem mellesleg a stÃlus is fontos, és egy klasszikus fazon mindig Ãzlésesebb, mint valami új. Az Isetta térhet most vissza, villanyautóként.
Biztosan ismered az Isettát, a BMW háború utáni válságautóját. Az elsÅ‘ valódi mikroautó sokak életét megkönnyÃtette, rendkÃvül alacsony fogyasztás mellett kÃnált viszonylag gyors közlekedést. Amellett, hogy az elsÅ‘ olyan autó volt, ami elérte a 3 literes fogyasztást. több érdekességet is felmutatott. Egyes országokban három kerékkel mopedautóként kÃnálták a motorkerékpár motoros kisautót, Ãgy mentve fel az adóterhek alól a tulajdonost. Az egyajtós kialakÃtás viszont közös volt, elölrÅ‘l lehetett beszállni. Az Isetta kicsit háttérbe szorult az idÅ‘ során, most viszont újjászülethet, modern formában.
Sajnos nem a BMW-tÅ‘l, viszont úgy tűnik, két gyártó is próbálkozik vele. Az egyik a kÃnai Eagle, akik valójában csak a stÃlust használják fel, a 120 kilométer megtételére képes kis villanyautójuk négy teljes értékű ajtóval készült el. A másik a svájci Microlino, akik autója sokkal jobban hasonlÃt az eredeti Isettára, ez is volt a céljuk. A formákat persze modern köntösbe bújtatták, ám ebbe is csak elölrÅ‘l szállhat be a sofÅ‘r és egyetlen utasa. A hajtást hátul egy 20 lóerÅ‘s villanymotor intézi, hatótávolsága 200 kilométer, és már van működÅ‘ prototÃpusuk és 4600 elÅ‘rendelésük. A Microlino további elÅ‘nye, hogy az apró motor alig foglal helyet, Ãgy hátul kialakÃtottak egy 300 literes csomagteret is, Ãgy akár egy korrekt bevásárlás is elintézhetÅ‘ az aprósággal. Már 2016-ban megmutatták a tanulmányt, hamarosan gyártani kezdik a rendkÃvül praktikus városi kisautót.