Bár Hollandiában már a hatvanas években is szolgáltak Porschék az autópályákon, a jövőben valószínűleg le fogják építeni a komoly elfogóautók flottáját
Bár a
holland autópályák elfogóautóinak komoly történelme van, a jövőben bizonyára egyre kevesebb dolguk lesz. Ugyanis március 1-től az eddigi (Európában leginkább elterjedt) 130 km/órás autópályatempót 100 km/órára apasztják a hollandok. A korlátozás oka nem más, mint a jelenleg hazánkban is erősen érezhető légszennyezés visszafogása. Tegyük hozzá, a hollandok már most is sokkalta jobban állnak közúti emisszió kapcsán, mint mi. Azonban a 130 km/óra helyetti 100 km/órás autópályatempó legalább 25 százalékos apasztást jelent, legalábbis az autópályákon.
Bár a korlátozás bevezetésének elsődleges oka a légszennyezés visszafogása az autók által kibocsátott nitrogén-oxid és szén-dioxid emisszió apasztása által, de járulékos előny, hogy a zajterhelés és a közlekedés veszélyessége is csökken. A 100 km/órás sebességkorlátozás márciustól fokozatosan, kitáblázással együtt kerül bevezetésre és este 7-től reggel 6 óráig (amikor Hollandiában a forgalom 8-10 százaléka halad csupán) nem lesz érvényben, azaz akkor továbbra is 130 km/órás tempóval lehet majd haladni.
Villanyautókkal sem lesz probléma a holland autópályákon a tempó tartása
A Hollandiában bevezetésre kerülő 100 km/órás autópályatempónál Európában sehol sincs szigorúbb, hasonló is csupán Cipruson; Norvégia 110, Spanyolország 120 km/órát engedélyez. Az általános 130 km/órás tempónál magasabb, 140 km/órás tempót csak Lengyelország és egy-egy autópályaszakaszon Ausztria engedélyez, míg Németországban továbbra is vannak még olyan szakaszok, amelyeken nincs sebességkorlátozás. Egyelőre, de természetesen utóbbiak megszüntetésére is vannak törekvések.
Tervezték a vasárnapi autómentes napot is, sőt a kibocsátás csökkentése miatt egy rakás beruházás is leáll.
Csökkentett sebesség nagyobb áteresztő képességet jelent, a végén még jól is járhatnak.