Manapság egyre több olyan tanulmányautó bukkan fel, amely már egy gyártásra kész modell vonásait viseli magán, és legfeljebb egyes részleteiben merészkedik tovább egy kicsivel a késÅ‘bbi sorozatgyártmánynál. Nos, a Nissan Arizon nem ilyen, sokkal inkább tűnik stÃlusgyakorlatnak.
Az Arizon állÃtólag a CMF-EV platformra épül, amelyre a sorozatgyártású Nissan Ariya is, dee nem is emlékeztet arra: inkább olyan, mintha az elsÅ‘ generációs, szögletes Nissan X-Trail korszerű megfelelÅ‘jét igyekeztek volna felvázolni. Sajátos módon a néhol egész élesen törÅ‘, egyenes élek bukkannak fel az autón, másutt viszont lágyan hajlik a forma. Érdekes ötlet az is, hogy a szélvédÅ‘ kerete nem a tetÅ‘ vonalában folytatódik, hanem a tetÅ‘csomagtartó-sinekben, amelyek aztán a hátsó tetÅ‘oszlopokba hajlanak át. A forma összességében érdekes, de nem tűnik valószÃnűnek, hogy az autógyártásban megszokott préselt acéllemezekbÅ‘l el lehetne készÃteni.
A kétfelé nyÃló ajtók, és a szögletes-minimalista belsÅ‘ tér szintén azt jelzi, hogy a tervezÅ‘k inkább látványosságnak szánták az Arizont, mint célszerű járműnek, bár nem kizárt, hogy késÅ‘bb az alapforma, vagy a részletmegoldások egyike-másika késÅ‘bb még visszaköszön hétköznapibb Nissanokról.
A bemutató kapcsán a Nissan ügyvezetÅ‘je, Ashwani Gupta arról beszélt, hogy több elektromos tÃpusra van szükség KÃnában, és a Nissannál jelenleg is keményen dolgoznak, hogy a kÃnálat találkozzon az igényekkel. Az Arizon kiállÃtása alapján viszont úgy néz ki, hogy a gyártásra kész újdonságok egyelÅ‘re távol állnak a megvalósulástól.