Elektromos crossovert mutat be a Mitsubishi

Tokióban új tanulmánnyal rukkol elő a Mitsubishi

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Hónap végén startol a Tokiói Autószalon, így szépen lassan mindenki felfedi, hogy mivel készül a kiállításra. A Mitsubishi ezúttal egy kompakt crossover tanulmánnyal érkezik.


A japánok újdonsült eX koncepciója számos újdonságot vonultat fel. Az elektromos hajtás mellett aktív biztonsági és autonóm vezetési rendszerek, továbbá autó-autó közötti kommunikáció is megtalálható lesz benne. A külsőt a dinamikus pajzs névre hallgató formavilág jellemzi, ahogy ezt már a korábbi koncepcióautóknál megszokhattuk. Az orr rész ennek megfelelően fura és látványos is egyben. A keskenyen húzódó fényszórók alatti króm díszítőelemek körbeölelik a LED-es nappali menetfényt.
Hirdetés

Továbbhaladva az tűnik fel, hogy akárcsak a BMW i3-nál, itt sincs B-oszlop. Hátul a C-oszlop részben üvegből készült, mely így lebegő tetős látványt ad. A technikai részletekről egyelőre nem közölt sokat a gyártó. Mindössze annyit tudunk, hogy a jövő elektromos hajtáslánca kerül beépítésre és összkerékhajtással fog bírni. Az eX Concepten kívül a Tokiói Autószalonon bemutatkozik a frissített Outlander és annak elektromos változata, továbbá egy új Pajero is.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 12:22
    Permalink

    Az Eagle egy régebbi márka, a Chrysleré volt, ahogy korábban a Mitsubshi is (érdemes elolvasni a DiamondStar/MMNA fejezetet a wikin). Volt ott sok minden Eagle Talontől Dodge Stealthig. Ezt a gyárat zárja most épp be a Mitsubishi…

  • 2017.10.28. at 12:22
    Permalink

    Az Autókatalógust direkt emiatt nyitottam ki – egyébként nem mérvadó, amit abban írnak, mert tavaly év végén jelent meg. Azóta sok minden történt, úgy tűnik, a Galant-projekt sem valósult meg végül.

    Igen, abban az időszakban szárnyalt az USÁ-ban a márka, amikor még létezett az Eagle(ami tul.képpen egy az egyben Mitsu volt), meg az akkori cab-forward formatervű Chryslerekben(Sebring, LHS, stb.) meg a Voyagerben is Mitsubishi-eredetű V6-osok voltak. Jól mondom?

    A Suzuki is kivonult néhány éve onnan – sejtettem is, hogy ez lesz, mikor megláttam a Suzuki-emblémás Lacettiket meg az Equator pickupot, ami egy Nissan volt. Akkor baljós előérzeteim támadtak azon nyomban…és sajna igazam lett.

  • 2017.10.28. at 12:22
    Permalink

    A 380 a Galant ausztrál gyártású kiadása volt. Akkorát bukott hogy vitte magával a gyárat is.

    AMit linkeltél az egy marhaság. Ez nem tanulmány hanem a 2 éve kivezetett Galant (2009-es faclift után). Amit az autokatalógusról írsz az is. Nincs Galant amerikában, nézd meg az oldalukat ([url]http://www.mitsubishicars.com[/url]).

    Volt egy-két botrányuk az USÁ-ban (eltitkolt hibák) de a döglődő modelkínálat a fő oka hogy a csúcson (2000-es évek elején) 300.000 feletti eladásból 60-70.000 lett mára.

    A hollandok nagyon lojális nép, a Volvo és a Mitsubishi szerencséjére. Egyik sem gyárt már náluk elég rég óta…

  • 2017.10.28. at 12:22
    Permalink

    A 2015-ös Autókatalógusban írják a Galant fotója alatt:”A kihalás veszélye fenyegette a nagyvonalú helykínálattal rendelkező limuzint, aztán hirtelent mégis bejelentették a 2015-ös Galantot – legalábbis az Egyesült Államokban.” Valahol félúton van az igazság, csak az amik kapnak belőle.

    http://carsformula.com/2014/10/2015-mitsubishi-galant-concept-and-release-date.html

    Az ausziknál volt pl. a Mitsu 380-as széria. Olyasmi, mint a Galant.

    A Proudiával kapcsolatban igazad van, az egy Infiniti M.
    Úgy tudom, az USÁ-ban nincs jó híre a márkának – bár azt nem tudom, milyen szempontok figyelembe vétele után jutottak erre a következtetésre. Biztos köze van ahhoz, hogy nem terjedtek el igazán a Mitsu autói a nagy vizen túl – ezért nehézkes az alkatrészellátás, stb.

    Hollandiában viszont nagyon veszik az Outlandert. Ott is gyártják?(ezt nem tudom, de a Carisma ott készült, ebből kiindulva lehet)

  • 2017.10.28. at 12:22
    Permalink

    Én úgy tudom hogy a Galant 2012-ben utód nélkül megszűnt. Az utolsó Galant amúgy annyira gyengus lett hogy már a tervezett modellciklus vége előtt sorra kivezették (pl az Ausztrál piacon amelyen a Micu régen különösen erős volt).

    Az elmúlt pár évben bezárt az Európai gyár (persze “európai válság”), bezárt az Ausztrál gyár (ott is volt válság?), és nemrég a teljes USA kivonulást is pedzegették (a 2014-es gyárbezárás idején, pedig a piac épp akkor talált magára).

    Azok az idők elmúltak amikor a Micu volt az agytröszt. 2 generációval ezelőtt még ők adták a Hyunday Equus alapját, most már Proudia sincs. Ha megnézed az akutális Proudia a Nissan Fuga (ideát Infiniti M) átcímkézve.

  • 2017.10.28. at 12:22
    Permalink

    Ne abból indulj ki sosem, hogy egy márka Európában hogy szerepel. Itt statisztaszereplő a Mitsu, sőt világszinten sem áll túl jól a szénája, de hogy pár SUV tartaná felszínen a márkát?
    Lancer most is van(bár nagyon kéne már egy utód), Galant is van(nézz utána, szép kocsi), a Colt helyett ott van a Space Star, az Outlander(az egyik húzómodell), az ASX, a Proudia(szintén egy nagykocsi), az i-MiEV, a Pajero és a kiváló L200. És ezek mellett kei-carokat is gyárt, akárcsak a többi japó márka.
    Az európai autófanoknak ezért rossz: rengeteg modellt nem kapunk meg ilyen-olyan okok miatt. Valóban árnyéka önmagának a Mitsu, de ha megnézzük az európai gyártókat, találunk még nagyobb slamasztikában lévőket is.

  • 2017.10.28. at 12:22
    Permalink

    Szerintem Ázsiában mindig is más volt a koppintás megítélése (megjegyzem Európában sem egységes). Az hogy figyelemmmel követik a japán konkurenseket érthető. Mindazonáltal a toyotáról példát venni formtervben manapság eléggé öngyilkos dolog.

    Persze az is igaz hogy a Micu most épp ezt teszi. Sorra nyírja ki a legendás modelljeit. Miközben itt siránkozunk az EVO kimúlásán, a Colt, Lancer Galant Diamante Eclipse, ezek MIND a múlté. Pár SUV ami a felszínen tartja a márkát.

    Pedig egykor az egyik leginnovatívabb és legdinamikusabb márka volt, annyi tudással ami az egész Chrysler csoportot is ellátta a Daimler-Chrysler fúzió előtt…

  • 2017.10.28. at 12:22
    Permalink

    A jó kis tokiói autószalon, az lenne az én terepem…A szériaváltozat biztos le lesz butítva, de mindenesetre jól demonstrálja, hogy a Mitsuban jócskán van még potenciál. Az orrán lévő X-re hajazó frontrész a Toyotákon is jelen van már, itt azért próbálták úgy megoldani, hogy ne tűnjön koppintásnak.
    Az új Pajero is régóta várat már magára, talán majd ezt a formanyelvet fogja megkapni az is.

Vélemény, hozzászólás?