Ezek lennének a legbrutálisabb tuning-Hiluxok?

Ültetett versenygépet és apokalipszis-biztos szükségautót is építettek a Toyota Hiluxból Bangkokban

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Három egészen extrém pickup-tanulmányt mutatott be a Toyota a Bangkoki Autószalonon. A helyben gyártott Hiluxokból különleges átiratokat készítettek a thaiföldi tuningmesterek.

A Toyota Hilux évente több mint félmillió példányban talál gazdára a világ 180 piacán, a modellt jelenleg a világ hat országában gyártják. Ezek közül messze a legnagyobb a thaiföldi gyártóbázis: minden tíz Hiluxból hat itt látja meg a napvilágot. Nem véletlen tehát, hogy a Bangkoki Autószalonon a Hilux uralta a Toyota standját. Az itt felsorakoztatott öt pickup között három olyan, különlegesen átépített modell is szerepelt, amely igényes és látványos kidolgozásával, valamint értékes műszaki tartalmával az egész világ figyelmét kiérdemli. Ezeket helyi tuningműhelyek bevonásával alakították ki, és mindegyik egy-egy markáns tematikát képvisel.
Hirdetés
A Toyota HiLux Revo 54th fantázianevű pickup a modell kalandkereső, világjáró arculatát ragadta meg. A szélesített kerékívek alatt nagyméretű terepabroncsok harapják a sarat, elöl-hátul megnövelt terepszöget eredményező, emelt lökhárítók, valamint masszív védőlemezek segítik az extrém terepakadályok leküzdését. A módosított hűtőmaszk gallytörő rácsot mintáz – nem lehetetlen, hogy annak ütésvédelmi funkcióját is betölti – a motor a gépházfedélbe vágott légkivezető nyíláson keresztül adja le hőjét, a szélvédőkeretre pedig széles LED-es fénysort erősítettek. A lehajtható fellépőn keresztül megközelíthető utastér rejtelmeiről nem adott hírt a Toyota, annyi azonban kiderül a fényképekből, hogy a tervezők alul és felül egyaránt egyenesre vágott kormányt szereltek az autóba. A Toyota HiLux Revo Dragster a terepverzió szöges ellentéte: a név által sugallt profilt agresszíven leültetett futóművel, kis átmérőjű, zömök abroncsokkal, valamint az aszfaltot karistoló aerodinamikai köténnyel igazolja a munka. A motorházfedél és a hátfal szénszálas kompozit panelből készült, az utastér kagylóüléseket és bukócsövezést kapott. Mindez több magamutogatásnál: a 2,4 literes dízelmotor teljesítményét közelebbről nem részletezett módosításokkal 500 lóerőre húzták fel.
Hirdetés
Valahol a két szélsőség között helyezkedik el a Toyota HiLux Revo Twin Turbo, amely letisztult vonalaival és minimális futóműültetésével alkalmasnak látszik a mindennapi feladatok ellátására. Ugyanakkor, ahogy a neve is mutatja, a 2,4 literes dízelmotoron megduplázták a feltöltők számát: az ikerturbós erőforrás teljesítménye így eléri a 305 lóerőt, azaz pont másfélszer olyan erős, mint az Európában forgalmazott 2,8 literes verzió. Nem kizárt egyébként, hogy ebben a motorban már a hamarosan sorozatgyártásban bevezetésre kerülő mild hibrid rendszer dolgozik. Ami viszont a távlatokat illeti, hamarosan új lehetőségek nyílnak meg a tuningmesterek előtt, hiszen a 2025-ben érkező, új generációs Hilux a várakozások szerint akkumulátoros elektromos hajtáslánccal is elérhető lesz. Forrás: Smarter Média
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?