2,5 literes fogyasztás a széria VW-től

Utolsó simítások a Volkswagen mini-autóján

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Hamarosan gyártásba kerülhet a Volkswagen új mini-autója. Fogyasztását 2,5 l/100 km alattinak ígérik.


Az elsőként E-Up! koncepcióként megismert elektromos mini-autóról tavaly azt szellőztette a Volkswagen, hogy a már jól csengő Lupo néven küldi majd forgalomba. Most, hogy a megjelenés már közeleg, a különösen gazdaságosnak ígért háromajtós hajtásláncáról árultak el némi információt a gyáriak. A már ez évben sorozatgyártásra kész verzióban várható 3,2 méter hosszú, 3+1 üléses kisautó a nemrég bemutatott XL1 hajtásláncát hozza majd. Azaz kéthengeres, 0,8 literes, 48 lóerős, 120 Newtonméter nyomatékú közös nyomócsöves turbódízel és 27 lóerős, 100 newtonméteres villanymotor, 7 fokozatú, kétkuplungos automata váltón keresztül hajtja majd. A turbódízel egyébként a Volkswagen palettáján Polótól Passátig szereplő 1,6 literesből származik, könnyűfém blokkal, különleges, keményített hengerfalakkal és a járását simító kiegyenlítő tengellyel. Jelentős különbség az XL1-hez mérten, hogy ez a modell elektromos üzemre nem lesz képes, villanymotorja csak segíti a kis turbódízelt, de természetesen az önindítót is kiváltja, így a stop-start-rendszer a Volkswagentől eddig megszokottaknál finomabbnak ígérkezik. A hibrid hajtáslánc fékezéskor természetesen áramot termel és tölti az egyelőre ismeretlen technológiájú és kapacitású akkumulátorokat.
Noha a Lupo/Up! fogyasztása az XL1-ének várhatóan két és félszerese lesz, a 2,5 l/100 kilométer alatti kombinált fogyasztási érték mégis a mai autók legkedvezőbbjének ígérkezik. Mindez azonban egyelőre még álom, de talán már nem kell sokat várni rá!
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?