Kéthengerezhet, vagy le is állhat a legújabb TSI motor
Végre elérhető lesz a Miller-ciklusú 1.5 TSI Evo
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Hengerlekapcsolással és vitorlázás közbeni motorleállÃtással spórol a faceliftes Golf gyengébbik, de gazdaságosabb 1.5 TSI Evo motorja.
Már a menetpróba alatt is szó volt róla, azonban csak mostantól lesz elérhetÅ‘ az 1,5 literes TSI Evo motor gyengébbik, de takarékosabb változata. A hetedik generációs Golf frissÃtésével bevezetett és már általunk is próbált 150 lovas négyhengeres turbómotorral rendkÃvül mozgékonynak bizonyult a Volkswagen világhÃres kompaktja, épp ezért valószÃnű, a 20 lóerÅ‘ veszteségtÅ‘l sem kell tartani az újabb, 130 lovas BlueMotion változatnál. Utóbbi a változó geometriájú turbófeltöltÅ‘nek köszönhetÅ‘en már 1400 fordulat/perctÅ‘l leadja maximális 200 Nm nyomatékát, amit 4000-ig tart is állÃtólag. A már-már dÃzeles kompressziót bevetÅ‘ új turbómotornak mindössze 110-116 g/km közötti széndioxid kibocsátási értéket Ãgérnek a gyáriak, valamint 4,8-5,0 liter/100 km közötti vegyes fogyasztást, ami nem is hangzik olyan döbbenetesen jónak, ahhoz képest, hogy mennyi modern és kevésbé modern hűhóval próbálják elérni.
Legnagyobb dobása a szÃvószelepet tovább nyitva tartó, korábban leginkább japán gyártók által kedvelt Miller-ciklus, ami egy dÃzel hatékonyságát és takarékosságát Ãgéri, legalábbis a hivatalos közlemény szerint. Talán vele akarják kiváltani a TDI-ket Európában is? Továbbá 130 km/h alatt, a duplakuplungos automata váltóval (DSG) szerelt változatok vitorlázáskor is képesek leállÃtani a motort, csakúgy, mint a hibridek. Ahogy a VW hÃvja, eco-coasting közben is működik majd minden elektromos berendezés, hiszen egy nagyobb lÃtiumion akkumulátorral szerelik. Itt nincs vége, hogy még összetettebbé tegyék a motort, 1400 - 3200 fordulat/perc között a hengerlekapcsolás aktiválódhat, ami a négybÅ‘l kettÅ‘t kapcsolhat le.
Megint késÅ‘n…
Ez nagyon jónak tűnik, már csak azt kellene elérni, hogy problémamentes, tartós motor legyen.