Az új TSI-ket is a Å koda fogja kifejleszteni, nem csak a szÃvómotorokat
Kiemelt feladatot kapott a Å koda az anyacégétÅ‘l: a csehek felelnek a vállalatcsoport modelljeiben használt, következÅ‘ generációs belsőégésű motorok egy részének fejlesztéséért. A Å koda elmondása szerint ez bizonyÃték magas szintű szaktudásukra, ami persze nem újkeletű tulajdonságuk: több, mint száz évvel ezelÅ‘tt a márka két alapÃtója saját belsőégésű motorokat fejlesztett. A Å koda 1991-es felvásárlása a Volkswagen által nem törte meg ezt a folyamatot, eddig is dolgoztak már a csehek erÅ‘forrásai az anyacég több modelljében. Az egyliteres szÃvó MPI motorokat a Å kodának köszönhetjük, melyeket megtalálhattunk az up!-Citigo-Mii trióban, vagy a SEAT Ibizában, a Volkswagen Polóban és a Å koda Fabiában is. SÅ‘t, az 1.2 HTP háromhengerest is a Å koda tervezte, ez 3,5 millió VW-csoportos modellben dolgozik a mai napig.
2014-ben egy új motorfejlesztÅ‘ központot nyitott a Å koda, ahol még jobban tudtak fókuszálni a belsőégésű erÅ‘forrásokra. Az emlÃtett MPI erÅ‘forrás az EA211-es motorcsalád tagja, és mivel ezzel bizonyÃtott már a Å koda, Ãgy a testvérmotorok következÅ‘ generációjának fejlesztését is rájuk bÃzzák mostantól. Az EA211-es szériában három- és négyhengeres blokkok vannak 1,0-1,6 literes lökettérfogattal, benzines mellett dÃzel, etanolos és CNG-s is megtalálható köztük. Új kihÃvás a Å kodának, hogy Ãgy már turbómotorokat is kell tervezniük. Az EA211-es család motorjainak teljesÃtménye 65 és 150 lóerÅ‘ között mozog.
Az EA211-es motorcsalád rengeteg modellben megtalálható
"A teljes EA211-es motorszéria fejlesztésének elvállalása igazolja a Å koda magas szintű technikai szakértelmét. Ezzel párhuzamosan kiemeli a Å koda márka fontosságát a teljes Volkswagen-csoporton belül, hiszen a sorozat motorjai hét márka ötven modelljében megtalálhatók" - nyilatkozta Johannes Neft, a Å koda fejlesztésért felelÅ‘s igazgatósági tagja. Egyértelmű tehát, hogy a Volkswagen még jó néhány évig nem mond le teljesen a belsőégésű motorokról, de ameddig Å‘k feltehetÅ‘en inkább a villanymotorokra koncentrálnak, a hagyományos meghajtást - részben - a Å kodára bÃzzák.