Egyelőre csak álca alatt, de megmutatta a Volkswagen a Passat Variant új generációját
Kár lenne tagadni, nem a mostani fotóval árulták el a Passat Variant összes titkát a németek, hiszen egy erősen lefóliázott autót mutattak meg a nagyvilágnak a bemutató előtt bő egy hónappal. Annyi viszont biztos, hogy a nagy múltú modell utolsó - egyébként kilencedik - generációja már csak kombiként lesz kapható, a lépcsőshátú modell már a múlté.
A lépcsőshátú búcsúzása nem újdonság, bizonyos országokban már most sem lehet kapni
Volkswagen lévén talán nem meglepÅ‘, hogy a Passat Variant is az MQB evo platformra épül, ennek köszönhetÅ‘en pedig számos hajtástÃpussal kÃnálják majd. Adott a korábbi Passatoknál közönség kedvenc TDI, de persze lesz TSI kivitel is, valamint lágy hibrid és konnektoros hibrid is. A Volkswagen Ãgérete szerint utóbbi a korábbihoz képest jelentÅ‘sen, felszereltségi szinttÅ‘l függÅ‘en akár száz kilométerrel is többet tud majd villanyhajtással. A töltési mechanizmusokban is történt elÅ‘relépés: a Passat Variant új generációjában már minden eHybrid változat megkapja az AC töltést, valamint már az alapkivitelekben is benne lesz a DC töltés lehetÅ‘sége.
Az utastér is Ãgéretesnek tűnik, igaz errÅ‘l egyelÅ‘re nem közölt felvételeket a német márka. Ellenben elárulták, hogy új fejlesztésű infotainment-rendszer kerül a Passatba, amely egy 12,9 colos kijelzÅ‘n jelenik meg, de kiviteltÅ‘l függÅ‘en akár 15 col is lehet a kijelzÅ‘ mérete. Alatta érintésérzékeny kezelÅ‘felület kapott helyet, mellyel a hangerÅ‘ és a klÃma szabályozható, viszont a Volkswagen hallgatott a vásárlókra, és a kormányra fizikai gombokat pakoltak. Szintén az utastérhez tartozik, hogy a 14 centiméterrel megnövelt tengelytávnak hála öt centivel több lábtér jut a hátul utazóknak, és a csomagtér is 40 literrel tágasabb, összesen 690 literes lett. A Passat Variant hivatalosan augusztus végén mutatkozik be, az elsÅ‘ példányok pedig 2024 elsÅ‘ negyedévében érkeznek a piacra.