Részben villanyhajtású lesz az új prototÃpus sportautó
Ismét versenyezni fog az Audi az FIA hosszútávú versenyein, köztük a legendás Le Mans-ban is. 2016 óta nem indult a gyártó az úgynevezett prototÃpus kategóriában, ami az ilyen versenyek egyik legmagasabb kategóriája, de 2023-tól visszatérnek az embert és gépet próbáló futamokra az ingolstadtiak. Az Audi szerint az új szabályok és kategóriák nyújtotta versenyzési lehetÅ‘ségek tökéletesen illenek a márka motorsport-stratégiájába, ráadásul a Volkswagen-csoporton belüli partnerségek elÅ‘nyeit is fel szeretnék használni - ez azt jelenti, hogy az új versenyautó részben a Porschéval közösen lesz fejlesztve, akik szintén beneveznek saját gépükkel a hosszútávú versenyekre. Az Acura mellett az Audi és a Porsche az egyedüliek, akik jelezték belépési szándékukat az új LMDh kategóriába (Le Mans Daytona h, ahol a "h" feltehetÅ‘en a hiperautóra utal). TeljesÃtményben hasonló lesz ez az LMH osztályhoz (Le Mans Hypercar), melyben olyan gyártók fognak versenyezni, mint például a Toyota, a Peugeot vagy a Ferrari.
A jelentÅ‘s sikereket elérÅ‘ Audi R8, majd késÅ‘bb az R18 óta, ami a 2010-es években egészen a Volkswagen dÃzelbotrányáig versenyzett az FIA hosszútávú versenyein, az Audi (és hasonlóképpen a Porsche) nem képviseltette magát a hÃres versenyeken, most azonban minden feltétel adott a visszatéréshez.
"A Volkswagen-csoport egyik nagy erőssége a márkáik közti együttműködés az utcai autók fejlesztésében" - nyilatkozta Julius Seebach, az Audi Sport GmbH ügyvezetője.
"Most átültetjük ezt a már bizonyÃtott stratégiát a motorsportba. EttÅ‘l függetlenül az új prototÃpus sportautó legalább annyira Audi lesz, mint az RS e-tron GT, melyet nem régen mutattunk be, és ami szintén a Porschéval közös platformra épül. Az LMDh projekttel folytatjuk a prototÃpus sportautós éveink kezdeti filozófiáját. Az Audi R8 nem csak a legsikeresebb prototÃpus volt 2000 és 2006 között 63 gyÅ‘zelemmel 80 futam alatt, de nagyon sikeres volt vásárlóink köreiben, és könnyen kezelhetÅ‘ volt a csapatok számára. Ugyanezen elveket képviseli majd az elektromosÃtott prototÃpusunk. Célunk, hogy ügyfeleink professzionális csapataihoz kerüljön az új autónk már a legelejétÅ‘l, miközben gyári csapattal is nevezünk."
Az R8 az utcákon és a versenypályákon is jól szerepelt
Mindeközben a Dakar Ralin is szeretne indulni a gyártó, amire még 2023-ig sem kell várni.
"Természetesen a Dakar csapatunkat jobban szorÃtja az idÅ‘, mert alig nyolc hónap van hátra az elsÅ‘ versenyünkig a Dakar Ralin 2022 januárjában" - mondta Andreas Roos, aki az Audi Sport gyári motorsporttal kapcsolatos tevékenységeiért felel.
"De teljesen felkészültek szeretnénk lenni a Le Mans-i visszatérésünkre is. Ezért futtatjuk mindkét projektet párhuzamosan a lehetÅ‘ legnagyobb prioritással." Az LMDh prototÃpus futóművéhez már találtak fejlesztÅ‘t, határoztak az erÅ‘forrásról is, jelenleg az Audi Design tervezi a karosszériát. Az elsÅ‘ tesztautó jövÅ‘ év elejére készülhet el, az elsÅ‘ éles versenyre pedig 2023 januárjában, a Daytonai 24 Óráson kerül sor.