Feketében vagy fehérben kérhető a limitált széria
A 10 éve még csak egyszerű, jó áron értékesÃtett, funkcionális modelleket gyártó Hyundai az utóbbi években alaposan ráfeküdt az élményautózást kÃnáló gyártó imázsára. Az N sportdivÃzió egyre aktÃvabb, igazi autórajongói közösséget épÃt fel hozzá a Hyundai (N-thusiasts néven, az angol enthusiast, azaz rajongó szóból eredeztetve), és a jelek szerint a méregdrága, egzotikus márkák marketingtaktikáját is elsajátÃtották, ugyanis limitált szériát dobnak piacra az i30 N-bÅ‘l. Szerencsére Európa is kap belÅ‘le, sÅ‘t, az i30 N Drive-N különkiadás mindösszesen 800 példányából a legtöbb az öreg kontinensre kerül (620), rajtunk kÃvül pedig csak Ausztrália kap (180-at). MeglepÅ‘ döntés ez egy dél-koreai gyártótól, de panaszkodnivalónk nincs.
A bronz felnik kiemelik a tömegből a sportkos kompaktot
Az i30 N Drive-N megjelölésben (mindkét) N a Hyundai sportrészlegének otthonát jelképezi, amibÅ‘l igazából kettÅ‘ is van: Dél-Koreában Namyangban van az egyik fejlesztÅ‘központ, Európában pedig a Nürburgring mellett van a másik - fÅ‘leg az utóbbi ad jelentÅ‘s legitimációt a sportmodelleknek. A tervezÅ‘k figyelembe vették a már egy ideje piacon lévÅ‘, és Ãgy több tuningműhelyt is megjárt i30 N rajongói, szakértÅ‘i átalakÃtásait, a vevÅ‘k igényeit és ötleteit. EzekbÅ‘l merÃtve álmodták meg a Drive-N-t, aminek kÃvülrÅ‘l az egyik legfontosabb és leglátványosabb ismertetÅ‘ jegye a 19 colos bronz felnik - több tÃzmilliós sportkocsikon ilyenekért vagyonokat is elkérnek. A másik újdonság a két egyedi külsÅ‘ fényezés, egy mély fekete és egy gyöngyház-fehér.
TeljesÃtményt nem növeltek, továbbra is 280 lóerÅ‘ áll rendelkezésre
A küszöbök környékére jutottak még matricák is, a többi újdonságot bent találjuk. BÅ‘r helyett rengeteg helyre, például az ülésekre, könyöklÅ‘re és persze a kormánykerékre Alcantara jutott (szintén nem egy olcsó opció a legtöbb drága sportautón). A fekete huzatoknak piros kontrasztvarrások és egyéb részletek (például a biztonsági övek) adnak még sportosabb hangulatot. A teljesÃtményhez viszont nem nyúltak a mérnökök, bár nagy szükség nincs is rá, 280 lóerÅ‘ és 392 Nm-nyi forgatónyomaték egyáltalán nem kevés. Ehhez társul még ráadásul a nyolcsebességes, duplakuplungos automata váltó, aminek több üzemmódja is van, "N Grin Shiftben" például még további 10 lóerÅ‘ is rendelkezésre áll 20 másodpercig. Különkiadás pedig nem is lehetne emblémák nélkül, a Drive-N felirat mellé a Nürburgringhez közeli fejlesztÅ‘központ koordinátái is felkerültek, egy másik plakett pedig a sorozatszámot hirdeti büszkén, ami ráadásul egyedileg számozott, nem is csak az egyszerű "1 a 800-ból" megoldást alkalmazták.
Igazi sportkocsis belteret kap a Drive-N széria