Egyenként 16,3 millióért vesz használt Volvókat a BKV

38 darab használt busz érkezik a BKV állományába

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Egyes Ikarusok felújítását használt, Euro3-as motorral hajtott, Hollandiában szolgált Volvo buszokkal váltja ki a BKV.

Elsőre nem hangzik túlzottan jól, hogy 38 darab, 8 éves, átlagosan 477 ezer kilométert futott Volvót vásárol a BKV, azonban ezek a Volvók nem akármilyenek. A Volvo 7700 szóló autóbuszok a Budapesten szolgáló – hasonló korú – csuklósokkal egy családba tartoznak, így alacsonypadlósok, információink szerint légkondicionálóval felszereltek és Euro3-as, 270 lóerős turbódízel motorral, automata váltón keresztül hajtottak.
Az eddig Hollandiában szolgált Volvókat indulás előtt helyi szakműhelyben készítik majd fel a hosszú útra, ugyanis lábon, BKV sofőrökkel érkeznek majd Budapestre. Veldhoven városából 1372 kilométer vár így a leselejtezendő Ikarusokat kiváltó buszokra. Velük ugyanis nem az új buszok vásárlását, hanem a régiek felújítását kerüli el a BKV. Az esélyegyenlőség követelményeinek is megfelelő, kerekesszékes mozgáskorlátozottak és babakocsis kismamák számára egyaránt könnyen használható buszok vételára alig haladja meg egy régi Ikarus felújítási költségét, ugyanakkor harmadát teszi csak ki egy új autóbusz árának – írja a BKK.
Hirdetés

Használt buszt egyébként nem első ízben vásárol a BKV, a 2011-ben indult tömegközlekedési beruházási programban már 13 darab Van Hool, 31 darab – szintén alacsonypadlós – Mercedes Citaro és 14 darab német Gräf&Stift MAN alacsonypadlós trolibuszra is lecsapott a BKV. A Volvók több ütemben érkeznek, az első csoport a tervek szerint május közepén indul, július 19-ig pedig az összes útra kel. Itthon hazai szakemberek illesztik majd őket a BKV arculatához és a magyar előírásokhoz.
Az öreg Ikarusokat kiváltó Volvókkal a BKK szerint biztonságosabb és kiszámíthatóbb, valamint az utasok számára is kényelmesebb lesz a tömegközlekedés. Bízunk benne, hogy így lesz, bár azért megjegyezzük: a BKV-nál szolgáló csuklós Volvók sem épp a megbízhatóság mintaképei.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.31. at 00:10
    Permalink

    Most nyilván bunkónak fogsz tartani, de hiszem hogy nem gépjárművezetők igényei szerint kellene egy közlekedési válalatnak az eszközparkját beszerznie. Nekem is van Volános ismerősöm aki elismerően nyilatkozik ezen gépekről. Mellesleg a fél millió km-es lestrapált buszok üzemben tartása és felújjítása sem lesz olcsó mulatság. A hazainál pont azon van a lényeg -ami miatt megérné azt venni- hogy itt termel, itt adózik, még a szervizelési költségek is itt fialnak a hazai Államkasszába. Probálj meg egy kicsit szélesebb dimenzióban gondolkodni mint a saját mikro-környezted! Egy buszra kivetítve mondjuk egy 10 éves időintervallummal számolva az már jocskán megérné. Mellesleg lévén hogy hazai, az üzemben tartó vállalatok igényeit/újjító hozzászólásait nyilván megfogadná a gyártó cég. Így szerintem a felhasználok -mint te is- igényei már érvényesülhetnek a jármű következő generációjánál.
    “Azt sem tudod,hogy mit bírnak télen,amit mondjuk a Volvo tud” Erre azért kiváncsi lennék??? Légyszíves fejtsd már ki, mert isten bizony tényleg nem értem!!!!!!!

  • 2017.10.31. at 00:10
    Permalink

    Mindenki csak azt hiszi,hogy kevés költségből fenn lehet tartani ezt a magyar gagyiságot(Credo).

    Elmondanám,hogy minap az egyik sima Credora mennyit költöttek,elhűlnél. Azt sem tudod,hogy mit bírnak télen,amit mondjuk a Volvo tud.

    Tény,hogy a mai napig szívesebben ülök fel egy csuklós 280-asra,mint egy BN-18-as Credora,és lehúzni vele 9 órát. Credoban csak egy a jó,könnyű a kormány,és könnyű vezetni. Fülkéje is csak 180 centiig jó.

  • 2017.10.31. at 00:10
    Permalink

    Nem cáfoltad meg, ugyanis jelen időről beszéltünk, márpedig évek óta egyetlen Credo busz sem hagyta el az országot exporttermékként, arra pedig egyetlen komolyabb buszgyártó sem lenne büszke, hogy a legyártott buszainak mindössze 1,5%-a volt külföldi megrendelés, ráadásul az sem nyugati, vagy legalábbis a miénknél igényesebb piacra.
    Most is irányozottan vonják ki a járműveket, de mivel irányozottan több buszra van szükség, mint amennyit újonnan vásárolhatnának és azonnal, jelenleg nincs más megoldás.

  • 2017.10.31. at 00:10
    Permalink

    A személyeskedés kapcsán igazad van, egy kicsit elragadtattam magam 🙁 Bocs!
    A többiben viszont nem értek egyet veled. A külföld pedig Romániát és Oroszországot jelenti, bővebben a gyártó weblapján itt:
    http://credobus.hu/markaertekek/referenciak.html
    Szóval ez az állításod már meg van cáfolva :). A lényeg az hogy a hazai termék az előállítástól annak a szervizeléséig ide termel (alkatrészek) és nem külföldre! Az meg hogy mikorra mennye busz kell, az tervezhető, irányítottan kell kivonni a teknikát és azonnal és akkor amikor az már teljesen használhatattlan. Tehát ez csupán akarat kérdése.

  • 2017.10.31. at 00:10
    Permalink

    “Tehát most vettünk 16 misiért 8 éves buszt amibe lehet megint nyomni a pénzt.”

    Miből gondolod? Ezeket a buszokat karbantartották, ráadásul egy ún. II-es szemle után indulnak Budapestre, amely magában foglalja minden kopó alkatrész időszakos cseréjét.

    “A német szerinted miért csaka német, saját termékeit perferálja?”

    A németnek nincs szüksége használt, olcsó járművekre. Figyelmedbe ajánlom ezt a mondatot: “Velük ugyanis nem az új buszok vásárlását, hanem a régiek felújítását kerüli el a BKV.”
    A BKK ezeket a járműveket “tűzoltásnak” szánja, hogy működőképes maradhasson a járműpark az egyébként elkerülhetetlen, majdnem teljes lecseréléséig.

  • 2017.10.31. at 00:10
    Permalink

    1. A Kravtex (Credo) nem gyárt külföldre buszokat, és a szándék sincs meg ez iránt, még egy angol nyelvű honlapjuk sincs, sokkal egyszerűbb állami megrendelésekkel várni a sült galambot és egyetlen érvként azt hangoztatni a termékeik mellett, hogy ez 81%-ban magyar.
    2. Az Iveco motor önmagában nem jelent semmit, az összeszerelési minőségen túl a megrendelők irányában nincs meg ugyanaz a rugalmasság, mint mondjuk a lengyel Solarisnál, vagy az egyébként magyar Molitusnál, amely egyre több megrendelést kap a skandináv országokból.
    3. Jót mosolyogtam a kenőpénzes példádon, már csak azért is, mert az elmúlt években előre le voltak osztva a lapok és az utolsó 3-4 Volán-tendert Credo buszokra szabták, más pályázónak a paraméterek miatt esélye sem volt.
    Ennyit a kenőpénz fizetéséről. 🙂
    4. Helyettesítsd be magad az állam helyébe és őszintén gondolkodj el ezen: te megvennél megközelítőleg ugyanannyiért egy silányabb, rövidebb élettartamú terméket, csak mert magyar, szemben a külföldivel?
    5. Nem személyeskedtem veled, légyszíves te se agyhalottazz le, csak mert más a véleményem.

    Az a nyugati szemét csaknem félmillió kilométer után is nagyságrendekkel jobb állapotban van, mint a feleennyi idős, feleennyit futott legfiatalabb lelakott budapesti társaik.
    Tudom, hogy ezért itt fejlövést fogok kapni, de majd akkor lehet új buszokat venni, ha a tisztelt budapesti utazóközönség megtanulja értékelni és itt is olyan állapotú lesz egy átlagos korú busz utastere, mint mondjuk ezeknek a holland Volvóknak.

    Egyébként meg ha azonnal kell 40 busz egy adott összegért, akkor nem vehetnek 12-13 db. új, nullszériás Credot, vagy bármilyen más magyar buszt, amelynek a pályáztatása és legyártása minimum egy év.

  • 2017.10.31. at 00:10
    Permalink

    Egyrészt olyan szar buszokat nem gyártunk, persze nem egy volvo de az ára se az.

    A nagyságrendel nem dárgább fogalom nálam azt jelenti hogy egy új busz nem 100 millók. Tehát most vettünk 16 misiért 8 éves buszt amibe lehet megint nyomni a pénzt. Ez remek ugye?
    A német szerinted miért csaka német, saját termékeit perferálja? Azért kérlek mert így pörgetik a piacot és ezzel tartják fent a jólétet.
    Lehet hogy nem fullosak a buszaink de akkor is jók, és mindenkinek jobb lenne ha a saját buszainkkal járnánk, saját munkaerőt foglalkoztatnánk, saját beszerzési forrsásokból.
    Ez is, mint minden más is, valakinek a biznisze volt, fogott buszonként pár misit…

  • 2017.10.31. at 00:10
    Permalink

    Már megint ez a jó magyar hozzá állás! Ha a mgyar buszok olyan szarok, akkor miért árúsítják a Credókat külföldre??? Új iveco motor van bennük, és korszerű, versenyképes. Csak hát nem fizetnek kenőpénzt a politikus Úraknak. De még ha rosszabb is lenne, akkor is a hazai gyártást kellene preferálni, mert az itt termel, adózik,teremt munkahelyet stb….!
    Az a baj hogy sokan úgy gondolkodnak mint te, ilyen agyhalott módon! Jó lesz nekünk a külföldi fél millió kilóméteres levetett szemét, is elvégre mi csupán a Nyugat szemétlerakója vagyunk, és még örüljünk is neki! Őszintén gratulálok neked, bravó!!!!

  • 2017.10.31. at 00:10
    Permalink

    de jó mostmár tényleg mi lettünk európa buszroncstelepe! ezaz jó irányba tart az ország!! hajrá fidesz csakígy tovább!! büszkék vagyunk rád viktor

  • 2017.10.31. at 00:10
    Permalink

    “Nem tudom mennyi egy itthon készített új busz, de feltehetőleg nagyságrendekkel nem több.”

    Ha nem tudod, akkor ne mondd azt, hogy nagyságrendekkel nem több.
    Háromszor annyiba kerül egy hasonló – nem Volvo – hanem sokkal gyengébb összeszerelési minőségű magyar Credo vagy ARC-Ikarus.
    A győri Kravtex buszgyár nem egyensúlyozna a megszűnés szélén, ha piacképes, innovatív, a külföldiekkel versenyképes minőségű buszokat gyártanának, és nem az állami megrendelésekből akarnának megélni.

  • 2017.10.31. at 00:10
    Permalink

    Jó, hogy lecserélik azokat a romokat. De amit nem értek miért kell kintről hozni buszokat? Nem tudom mennyi egy itthon készített új busz, de feltehetőleg nagyságrendekkel nem több. Minap olvastam, hogy lassan bezárják a győri buszgyárat?? Nézem, hogy WTF? Erre meg ez. Nem lenne ésszerübb a külföldön is elismert buszokat ehlyben megvenni? Egyrészt az új busz fenntartása nagyon valószínű, hogy olcsóbb, másrészt hazai munkaerőt fizetnének meg, akiknek a fizetésének egy része azonnal visszakerül az államkasszába(adók tömkelege, áfa…stb). Szar az egész gondolkodni képtelen, agyatlan, diplomát vásárolt banda dönti el, hogy nekünk mi a jó.

Vélemény, hozzászólás?