Félelmetes, hova felmerészkedtek a két 911-essel
A gazdagoknak mindig szükségük van olyanra, amire elkölthetik a pénzüket, otthon végül is minek álljon. Bónusz, ha olyanra költhetik, amire mások nem igazán, és ami olyan élményt nyújt, ami csak keveseknek adatik meg. Vegyük még figyelembe a Porsche egyik legfontosabb vevÅ‘körzetét (az arab sivatagok környékét) és az utóbbi években divatossá váló, valóban terepes kinézetű terepjárókat, és nem meglepÅ‘, hogy Zuffenhausenben az agytrösztök kitalálták, hogy off-roaderré kellene alakÃtani a 911-est. Ralisikerei elvégre korábban már voltak a modellnek, úgyhogy van hagyomány, amire lehet hivatkozni, az összkerékhajtás régóta elérhetÅ‘ opció a sportautónál, ráadásul a piacon még nem nagyon érhetÅ‘ el hasonló koncepciójú autó. A Volkswagen háza táján biztosan gyorsan terjed a pletyka, mert a Lamborghini is hasonlóval próbálkozik a hamarosan érkezÅ‘ Huracán Sterratóval, de nem állÃtjuk, hogy tudjuk, melyik márka az ötletgazda a kettÅ‘bÅ‘l.
ElsÅ‘re meglepÅ‘ lehet a kupé kialakÃtás az off-roadozáshoz, de bizonyÃtott a két 911-es
Azt sajnos nem tudjuk, hogy a terepesÃtett 911-es megvalósul-e, talán még a Porsche sem, de tanulnak ezzel a két egyedi átalakÃtással, és valószÃnűleg a piaci igényeket is szondáztatják. Akárhogy is, az biztos, hogy elég komolyan veszik az ötletet, elvégre megúszósan is letudhatták volna a dolgot egy kicsit megemelt, terepgumival és néhány karosszéria-toldattal felszerelt 911-essel. Ehelyett majdnem a felismerhetetlenségig átdolgoztak két kupét, és élesben bevetették a világ legmagasabb vulkánján, az Ojos del Saladón Chilében. Komplett hegymászó expedÃció, Romain Dumas hosszútávversenyzÅ‘ és kalandor, valamint csapata vette nagy hasznát a Weissachban felkészÃtett két 911-esnek. Egészen 6007 méter magasságig jutottak el a kietlen, meredek és jeges lejtÅ‘kön, ahol még a növények is alig élnek meg.
Ez a darab egyedi 911-es festést kapott, a másik a Porsche leendő Le Mans-i autójának mintáját
A napsütéses képek ellenére mÃnusz 30 fokkal és a levegÅ‘ben a szokásoshoz képest feleannyi oxigénmennyiséggel kellett megküzdeni nemcsak az autóknak, de a hegymászóknak is. 6000 méter fölött már nem találtak autóval járható utat, jégfalak vetettek véget az expedÃciónak, de Dumas-ék szerint aznap Ãgy is Å‘k voltak a világon legmagasabban szárazföldi járművel, fölöttük már csak repülÅ‘k és műholdak voltak. Az off-roader 911-esek a Carrera 4S technikáját használták, a turbós boxermotor 443 lóerÅ‘vel és hétsebességes kézi váltóval szolgálta a felfedezÅ‘ket. Weissachban persze alaposan kiszélesÃtették a karosszériát, komoly terepgumikat raktak alá, illetve a kerekek tengelyeit eltolták felfelé egy-egy áttétellel - a portálhidas megoldással a hasmagasság 35 cm lett. Az alvázat komoly, de könnyű védÅ‘panelekkel burkolták, amik nem csak a kavicsfelverÅ‘désektÅ‘l védenek, de azt is kibÃrják, ha fennakad az autó egy sziklán és meg kell tartaniuk a teljes karosszériát. Van még kézileg állÃtható differenciálmű, új kormánymű, illetve a hűtÅ‘rendszert a karosszérián belül magasabbra épÃtették, nehogy megsérüljön. Hogy mindezek bekerülnek-e egy off-roader 911-esbe, ha egyszer sorozatgyártásba kerül, nem tudjuk, de jó jel, hogy a fejlesztést ennyire komolyan veszi a Porsche, a két tanulmány fontos tapasztalatokat nyújthat késÅ‘bb a megvásárolható terep-911-esnél.
Meglepően jól áll a 911-esnek a terep-szett