Már a Mercedes Sprintert jelentő H350 is meglepő volt a Hyundaitól, de persze érthető, ezen a piacon még nem voltak jelen eddig
Újabb szintre lépett az alternatív hajtású autók fejlesztése, a
Volkswagen mellett a Hyundai is alternatív hajtású teherautót mutatott a haszonjárművek konferenciáján. A H350 alapból is nagy újdonságnak számít a koreaiaktól, ekkora teherautójuk még nem volt, ráadásul erre még tettek egy lapáttal, hogy a dízelmotort kidobták és helyére üzemanyagcellát telepítettek.A teherautó padlója alatt négy hidrogén tartály, egy elektromos motor, egy inverter és a nagy kapacitású akkumulátorcsomag kapott helyet.
Az üzemanyagcella mellet összesen 175 liter hidrogén tárolására elegendő tartály, villanymotor, inverter és akkucsomag is helyet kapott. Összteljesítménye 136 lóerő, 422 kilométeres hatótávot ígérnek
A rendszer összteljesítménye 136 lóerő, az emissziómentes H350 végsebessége pedig 150 km/h, ami teherautónál több mint elég. 175 liternyi hidrogént képes egyszerre tárolni, ráadásul kevesebb mint 4 perc alatt teletankolható. Hatótávolsága is elég meggyőző, 422 kilométert jósolnak neki a gyáriak. 10,5, vagy közel 13 köbméteres verziót terveznek a teherautóból, de mikrobuszként is forgalmaznák. Előbbi 5 darab Euro-raklapot képes befogadni, utóbbi pedig 14 utast. Ez már egy szép jövő az alternatív hajtás elterjedésére, teljesítménye és hatótávolsága sem marad el sokkal egy hagyományos teherautóétól. A haszonjárművek jelentős futását tekintve ilyen megoldással már masszívan csökkenthető lenne a közlekedés által kibocsátott káros anyag mennyiség.