A tÃpus a történetében elÅ‘ször érhetÅ‘ el lágy hibrid hajtáslánccal
JövÅ‘re érkezik meg a márkakereskedésekbe az új Opel Corsa a 48V-os lágy hibrid hajtáslánccal. Az 1,2 literes, háromhengeres benzinmotor 100, vagy 136 lóerÅ‘s lehet, amelyhez a sebességváltó mindkét változatban hatfokozatú duplakuplungos szerkezetű automata, ebbe épÃtik bele a 28 lóerÅ‘ teljesÃtményű villanymotort, amely lÃtiumos akkumulátorból kapja az energiát.
Az elsÅ‘ ülés alá beépÃtett 48V-os lÃtiumionos szerkezetű akkumulátor kihasználható kapacitása 432 Wh. Ez a beépÃtési mód a tömegelosztás javÃtása révén jótékonyan hat a menetdinamikai jellemzÅ‘kre, ugyanakkor az akku nem foglal el helyet a csomagtartó hasznos terébÅ‘l
Az autó kizárólag villanymotorja erejével is képes akár egy kilométer megtételére, de az elektromos hajtás mindig besegÃt a benzinmotornak a gyorsÃtásoknál. ElsÅ‘ hallásra ez nem tűnhet soknak, ám az Opel Ãgérete alapján a fogyasztás akár egy literrel is csökkenhet a sima benzinmotoros változatokhoz képest.
A 100 és a 136 lóerÅ‘s motor is Miller-ciklusú, mindkettÅ‘ 5,500/percnél éri el maximális teljesÃtményét, csúcsnyomatékuk pedig 205 illetve 230 Nm, 1,750/percnél
Főleg a városi és elővárosi közlekedés során domborodik ki a lágy hibrid modellek előnye