Ismét a Toyota lett a világelső
2014-ben a Toyota adta el a legtöbb autót
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Összesen 10,23 millió autóval megőrizte elsőségét a japán gyártó, megelőzve a Volkswagent és a GM-et.
2013-hoz képest 3 százalékkal több autót, összesen 10,23 millió darabot értékesített a Toyota világszerte 2014-ben. Ezzel első alkalommal sikerült átlépniük a 10 milliós álomhatárt. Az idei évre némi visszaesést prognosztizálnak, számításaik szerint 10,15 millió autó talál majd gazdára 2015-ben. A második helyen 4,2 százalékos növekedéssel a VW csoport végzett, összesen 10,14 millió autóval, mellyel ők is átlépték a 10 milliós mérföldkövet.
Az elemzők becslése alapján az idei év a Volkswagené lehet, a németek jelenleg (még) nem számolnak a csökkenő eladásokkal. A harmadik helyen végző General Motors 2 százalékos növekedéssel, 9,92 millió eladott autóval zárta a tavalyi évet. Érdekesség, hogy közel 80 évig a GM tartotta az első helyet. 2008-ban a Toyota átvette a koronát 2010-ig, 2011-ben ismét a GM végzett az élen, 2012-től pedig újból a japánoké a töretlen elsőség.
menőmanó írta: 21 órája
“2012-2013.-ban 40-50%-al adtak el kevesebb járművet, mint az azt megelőző években a konfliktus miatt”
Rosszul jött a Japán ellenes kampány az biztos, de ez az elmaradás legfeljebb a tervezett 2012-13-as eladáshoz viszonyítva lehetséges. A Toyota eladásai Kínában: 2010:772 ezer,2011: 805 ezer, 2012:754 ezer,2013 862 ezer. (helyi gyártás, az import pár tízezerrel változtathat). A tény előző évihez viszonyítva a visszaesés nincs 10%.
A két tervezett gyár egyébként nem csökkenti a Toyota lemaradását: a jelenlegi 1 millióról kb 1,5 millióra nő a kapacitás. Közben a GM 4 új gyárat épít, kínai kapacitása 5 millióra nő. A VW 3 új gyárat épít, amivel a kapacitása 4 (4,5) millióra nő.
Ez szép volt :)))
Toyota , Daihatsu, Subaru, Isuzu, Lexus, Scion, Hino vs VW, Audi, Skoda, Seat, Porsche, Lamborghini, Ducati, MAN,Scania,VW néven futó MAN teher, Bentley, Bugatti.
Nem, nem azt akarom írni, hogy ez jó, hanem többre becsülöm ezt a fajta fejlődést, de nagy valószínűséggel ez csak az én felfogásom. Az üzleti élet teljesen mást diktál, ez egyértelmű.
A kínaiak történelmük és a 2012. évi sziget konfliktus miatt is enyhén szólva rühellik a japánokat. Bojkottálják a terméküket annak ellenére, hogy jók. 2012-2013.-ban 40-50%-al adtak el kevesebb járművet, mint az azt megelőző években a konfliktus miatt. Ezen nagyon nehéz lesz változtatni, így a kínai piac miatt kerülhet hátrányba a Toyota a VW csoporttal szemben, annak ellenére, hogy új üzemek építését tervezik az északi és a déli tartományokban.
Van kínai ismerősöm, aki kerek perec megmondta, hogy soha nem venne japán autót. Inkább egy kicsit többet jár a kelleténél a szervizbe. Most francia és olasz autója van. 🙂
Abban tökéletesen igazad van, hogy a VW a hatvanas évek végén a Bogár technikai zsákutcájából vállalat felvásárlásokkal jött ki NSU K70 és Audi 50, ami komoly segítség volt a mai termékskála alapját jelentő Polo-Golf-Passat bevezetéséhez.
A 160-180 ezres sorozatban egy elavult típust gyártó Skodának a márkanéven kívül nem sok köze van a mai milliós szériában 7 típust gyártó Skodához, mondjuk 20-80%-ban VW. Hasonló a Seat vagy a Bentley is.
Abban is igazad van, hogy a Toyota egyenlőre kevesebb céget vásárolt fel mint a VW.
Azt továbbra sem értem, hogy ez miért jó? Az, hogy más módon építi a világelsőséget az nem rosszabb vagy jobb – más. Nem ezért veszti el szerintem azt: hanem azért mert az ilyen adminisztratív segítség valószínűleg csak átmeneti.
A fő baja Kínában, a világ legnagyobb piacán lesz: itt szintén adminisztratív eszközökkel (25% vám) korlátozzák az import autók forgalmazását. Helyben 2018-ra a VW-nek 4-4,5 milliós gyártókapacitása lesz, a GM-nem 4,5-5 millió. A Toyotának meg 1,5 millió. Ezen nagy ráfordítással is 3-4 év alatt lehet változtatni, ennyi kell mire egy új üzem elindul.
Kedves Witz Úr!
Örülök annak, hogy konkrétumokat ír. Ha élt Japánban akkor tudja, hogy ügyesen különböző szabályokkal kizárják az import autókat a saját piacukról. Egyrészt a 660 cm3-s Kei Carokkal, ami a piac egyharmada, másrészt egyedülálló biztonsági és környezetvédelmi előírásokkal, ami lényegesen megdrágítja az európai exportot .
Az, hogy a Japánon kívüli kb 8 millió autó a 3-4 helyre elég természetesen nem jelenti azt, hogy a Toyota rossz, csupán azt, hogy az elsősége -még azt sem állítom, hogy helytelen- adminisztratív intézkedéseknek köszönhető.
Készséggel elismerem,hogy a világ egyik legjobb autógyára, a TPS rendszer Ford óta az egyik legjelentősebb újítás, hasonlóan a VW platform stratégiájához.
javítás: Az általad felsorolt márka nevek nagy része egy típust jelöl a Toyotán belül, attól függően melyik földrészen forgalmazzák azt.
Mint már írtam, az általad felsorolt nevek nagy része (tudtommal kivéve: Daihatsu, Hino) a Toyota saját márkája és fejlesztése, tehát nem már régóta működő, de felvásárolt autógyártó cégek mint a VW esetében szinte az összes (Seat, Skoda, Audi, Porsche, stb. stb.).
Nem mindegy, hogy egy tőkeerős cég felvásárolja a többit szőröstől bőröstől és aztán invesztál bele, vagy saját maga fejleszt ki az alapoktól egy új márkát pl. a Lexust.
Az általad felsoroltak márka nevek nagy része egy típus jelöl a Toyotán belül, attól függően melyik földrészen forgalmazzák azt.
Kicsit bővebben?
Arról nem tehetek, hogy fogalmad sincs a dolgokról. 🙂
“Egyáltalán nem mindegy, hogy hány emblémát takar”
Toyota,Daihatsu,Hino,Scion,Lexus vs VW,Audi,Skoda, Seat,Porsche -nem látom a nagy különbséget. A MAN,Scania,Bentley,Lamborghini,Ducati a csoport eladásának 1-2 %-a
Egyáltalán nem mindegy, hogy hány emblémát takar, hiszen a legtöbbet bekebelezték. A cég alapjait nem ők rakták le csak átvették.Nagyon nem mindegy.
Mi az, hogy egy alkatrészraktárból építkeznek?
Gondolom nem azt akarod mondani, hogy hasonló alkatrészeket építenek be egy VW-be és egy Porsche-ba esetleg egy Lamborghini-be? 🙂
Honnan veszed, hogy gyűlölöm a VW-t?
Az amerikai piacon azért sikeres a Toyota, mert jó kocsikat gyárt, jobbat mint a többiek, pedig nagyon komoly lejárató kampány folyt ellenük. Mégsem értek el vele semmit, mert a tapasztalat számít nem a sok duma. 🙂
Én sem véletlenül választottam a Toyotát.
witz írta: 2015. január 24. szombat 20:11 (2 órája)
“miért nem német v. amerikai terepjárók száguldoznak afrikában.”
Afrika a világpiac 2%-a.Nagyjából akkora, mint egy közepes kínai tartomány. Kínában a VW 3,5 millió autót ad el – az egész Afrika szőröstől-bőröstől nincs ennek a fele…. Itt a piac növekedése évente 1,5 millió – egy kpl Afrika.
A japán autók főleg a Mazda nagyon jó irányba tartanak, mert a megbízhatóságra és minőségre mennek. Egy japán autóval sokkal kevesebb baj van és ezt már a németek is észrevették. A német tulajdonosok a japán autókkal a legelégedettebbek egy nem rég kiadott lista alapján. Az első 5-ben nem szerepel német márka és az 5-ből 3 japán. Ez már évek óta így van. Ja és nem csak egy lista szerint. Mondhat bárki bármit, de a japán autóeladásokat egy jó darabig nem fogja megszorítani semmi és senki. A távol keleten is az arabok egyre több toyotát és lexust vesznek. Ők aztán tudják mi a jó nem ülnének akármibe. Tessék lehet hurrogni:)
Kínában a Toyota meglehetősen gyenge, a VW 3,5 millió eladásával a GM 3 millió feletti eladása lépést tart, de a Toyota ennek harmadát-negyedét adja el.
Elsőségét kizárólag annak köszönheti,hogy a Japán belső piachoz a VW és a GM nem fér hozzá, így az itt eladott 2,5 millió Toyota (persze Daihatsuval, Hinoval, Lexussal) elég ahhoz, hogy pár százezerrel összességében megelőzze a VW-t és a GM-et.
Szerintem 15 és talán 16 a VW-é, 17-18 ra jöhet újra a GM, a Toyota gyenge kínai eladásainak köszönhetően lecsúszika harmadik helyre
Európában egyértelműen a VW csoport az első, csak az utcaképet tekintve számunkra meglepő a cikkben olvasható végeredmény, hiszen a Toyota nincs jelen nagy számban, és a GM is szinte csak az Opellel képviselteti magát. Globálisan nézve más a helyzet. A legnagyobb fogyasztó Amerika, ennek megfelelően döntően befolyásolja a végeredményt. Ott sok hazai GM-et adnak el, ami szintén sok márkát foglal magába, akárcsak a VW csoport. A Toyota elsőségénél nem is az USA-t kell megemlíteni, hanem inkább Ázsiát és Afrikát. Ezt más cikkek is megerősítik. Ezeken a piacokon erős a Toyota, elsősorban azért, mert a helyi úttalaln utakon leginkább terepjáróval közlekednek, és ebben a szegmensben erős a Toyota. Néhány ismerősöm, aki – főleg katonaként – jártak néhányszor a “világ véégn” többször mondták, hogy ha a sivatagban megjelent egy-egy autó, az az esetek 99%-ában (de inkább 101-ben 🙂 egy Toyota terepjáró (vagy pick-up) volt. Ami még nagyban befolyásolja a számokat, az Kína. Úgy tudom, hogy ott mindhárom márka jelen van elég szép eladásokkal. A VW már több autót ad el ott, mint Németországban.
Azt többször is olvastam már, hogy rövidesen a VW lesz a világelső, ami nyilván be is következik. A Toyota csak úgy tudná megtartani első helyét, ha Európában növelné eladásait.
BMW motorral…
Ez nem így van, mert a japán autógyártás nem ad el több autót, mint az európai. Az összes japán gyártó és az összes európai gyártó között teljesen világos, hogy merre billen a mérleg. Az, hogy a Toyota a legnagyobb, az nem jelenti azt, amit írtál.
Teljesen mindegy, hogy hány emblémát takar a VW csoport, mert akár egy márkaembléma is lehetne az összesen, tekintve, hogy ugyanabból az alkatrészraktárból építkeznek. Akár úgy is fel lehet ezt fogni, hogy színesebb a modellpalettája, mint a Toyotáé. Ez az érved semmit nem cáfol semmit nem bizonyít, legfeljebb te nyugodtabb vagy tőle, hogy azért belerúgtál ebbe a gyűlölt gyártóba. Azért labdába rúghatnak a Toyota mellett és rúgnak is, és ha egyszer lekörözik, attól a Toyota semmivel nem lesz rosszabb a többi meg jobb. Ezek a darabszámok nem minőségi rangsort jelentenek és sosem fognak azt jelenteni. Nagy szerencséje a Toyotának, hogy erős az amerikai piacon. Jól érzik, hogy mi kell a nagy vízen túl.
Sajnos mostanában nem igazán szimpatizálok a Toyota piaci felfogásával, de a teljesítményük dicséretre méltó.
Nincs még egy autógyár ami általánosságban felvehetné vele a versenyt.
Hiába előzné le esetleg a VW csoport (kb. 12 “összevásárolt” márkát tömörítenek egybe) az eladott gépjárműveket nézve, összességében szerintem (tulajdonosi háttér, múlt, gazdasági erő, fejlesztések, innováció, stb.) nem rúghat mellette labdába.