Szépen deformálódtak a gyűrődőzónák, de szinte érintetlen az utastér, az Ioniq 5 úgy tört, ahogy az a nagykönyvben meg van írva (Fotó: Youtube.com/koreancap)
Kiemelkedő eredménnyel zárta a KNCAP (Korea New Car Assessment Program) töréstesztjét
a nemrég általunk is körbejárt Hyundai Ioniq 5, így már lehet némi elképzelésünk a platform biztonságáról. Ez különösen fontos, hiszen a
Genesis GV60 és a
Kia EV6 is ezekre az alapokra épül. Az elektromos Hyundai a lehetséges 100-ból 92,1 pontot kapott, ezzel 1-es kategóriába került, ami az európai tesztek eredményrendszerében 5 csillagosnak felel meg.
Az aktív biztonsági rendszerek tesztje során kiderült: gyalogosvédelem terén, nagyobb sebességnél még lehetnek problémák (Fotó: Youtube.com/koreancap)
Részeredményeket tekintve is jó az összkép: az ütközéseket 98,8%-os eredménnyel zárta a Hyundai új csillaga, a balesetmegelőző rendszerek pedig 96%-ra vizsgáztak. Egyedül a gyalogosvédelmi teszteknél volt hiba, és ott is csak a legnagyobb tesztelt sebességnél, ami 60 km/h, de mivel elütötte a gyalogost, alacsony a pontszám: 68,2%. Az összességében jó eredmény nem meglepő, egy családi méretű, viszonylag nehéz autó az Ioniq 5, ami egy vadonatúj platformra épül a legmodernebb technológiák felhasználásával. Kíváncsian várjuk, hogy Európában, az Euro NCAP tesztjén hogy szerepel majd, a hazai pályán készült teszt videofelvételét alább tekinthetitek meg.