Már túl van a koreai törésteszten az Ioniq 5, mutatjuk!

A Hyundai Ioniq 5 az első E-GMP alapú autó, amit összetörtek, a platform eddig jól szerepel

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Egyedül gyalogosvédelem terén kell még csiszolni rajta, ott is csak a nagyobb sebességű teszteknél volt probléma a Hyundai új villanyautójával. Összességében nagyon jó pontszámokat kapott, ezek alapján a platformtársaitól is ilyesmire számíthatunk majd.

Kiemelkedő eredménnyel zárta a KNCAP (Korea New Car Assessment Program) töréstesztjét a nemrég általunk is körbejárt Hyundai Ioniq 5, így már lehet némi elképzelésünk a platform biztonságáról. Ez különösen fontos, hiszen a Genesis GV60 és a Kia EV6 is ezekre az alapokra épül. Az elektromos Hyundai a lehetséges 100-ból 92,1 pontot kapott, ezzel 1-es kategóriába került, ami az európai tesztek eredményrendszerében 5 csillagosnak felel meg.
Hirdetés
Részeredményeket tekintve is jó az összkép: az ütközéseket 98,8%-os eredménnyel zárta a Hyundai új csillaga, a balesetmegelőző rendszerek pedig 96%-ra vizsgáztak. Egyedül a gyalogosvédelmi teszteknél volt hiba, és ott is csak a legnagyobb tesztelt sebességnél, ami 60 km/h, de mivel elütötte a gyalogost, alacsony a pontszám: 68,2%. Az összességében jó eredmény nem meglepő, egy családi méretű, viszonylag nehéz autó az Ioniq 5, ami egy vadonatúj platformra épül a legmodernebb technológiák felhasználásával. Kíváncsian várjuk, hogy Európában, az Euro NCAP tesztjén hogy szerepel majd, a hazai pályán készült teszt videofelvételét alább tekinthetitek meg.
Hirdetés

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?