Milliószám talált gazdára eddig a Ford Focus, már csak 2-3 évig lesz elérhető a kompakt
Több hosszan tartó fejezet is ebben az évtizedben záródik le a Fordnál, a harminc éve futó Mondeóból idén gördült le az utolsó európai példány. A Focus is hamarosan ugyanerre a sorsra jut, a Ford hivatalosan is elismerte, hogy csupán 2-3 éve van hátra a tÃpusnak.
A sportvonalat sem hanyagolták el, már az első nemzedékből is készült hegyes változat
Az Escortot váltó tÃpus hatalmasat durrant 1998-ban, a merÅ‘ben új dizájn kategóriájához mérten kiváló vezetési élménnyel és megbÃzhatósággal társult, Ãgy nem csoda, hogy imádták a vásárlók. A második és harmadik generáció formája már nem szólt akkorát, de a megfizethetÅ‘ ár, a minÅ‘ség és a megbÃzhatóság megalapozta a sikert, amihez a bÅ‘séges karosszéria- és motorválaszték is hozzájárult. A negyedik generáció esetében nem az autóban keresendÅ‘ a hiba, hanem a vásárlói preferenciák megváltozása nyugdÃjazza a tÃpust. A SUV és az elektromosÃtás irányába tartó autóipar hajóján már nem jut hely a Focusnak, Ãgy nem is oly sokára hűlt helye lesz a szalonokban.
A harmadik generációból készült elektromos változat, de úgy tűnik, hogy több villany-Focusra nem lehet számÃtani
A németországi üzem sorsa még nem tisztázott, egyes források szerint elektromos járművek gyártására állhat át, ám valószÃnűbb, hogy értékesÃtésre kerül. Ahogy a Mondeo, úgy a Focus név sem tűnik el teljesen, KÃnában még van igény a hasonló modellekre, Ãgy az ottani piacra készült változat továbbra is elérhetÅ‘ marad.
KÃnában még az Escort név is fut…
Gyakorlatilag centire pontosan másolják a General Motors európai bukását, klasszikus amerikai üzleti iskola.
Ki a túrót érdekel Európa? 😀 Mindenki, aki akar valamit kezdeni magával, Amerikára meg KÃnára gyúr, és egyre inkább Indiára. Ha azt Ãrom, hogy a franciák több évtizede nulla amerikai ottlétet produkálnak, akkor az “klasszikus francia iskola”? 😀 Vagy az, hogy a VW szénája szintén Amerikában nagyon vacakul áll, az “klasszikus német iskola”? 😀
Amúgy meg jönni fognak a VW MEB-platformjára épÃtett Ford EV-k, addig egy kicsit esni fognak az eladások, ki kell bekkelni addig valahogy. Még mindig nagyságrendekkel jobban állnak itt, mint pl. a Fiat…
Nem tűnt fel, hogy a Ford KÃnára vagy Indiára gyúrna – még ha a Teslára mondtad volna ezt valamennyire hiteles maradhattál volna, de a Ford csak minimális erÅ‘feszÃtéseket tett a régi platformjainak ázsiai átcÃmkézésére. De Észak-Amerikával is véleményes, hogy hogy állnak, Latin-Amerikában meg még nagyobbak a veszteségeik.
Ha a VW-alapú villany-Fordokkal komolyan számolnának akkor nyilván nem kéne bezárni a gyárat Saarlouisban, bérgyártatni max. pár tÃzezres darabszámot fognak tudni a VW-vel, már ha és amennyiben bejön az az üzleti vállalkozás, amire semmi garancia nincs (mint ahogy eddig az ID.3 sem egy sikertörténet). A Mustang Mach-e-nél talán kelendÅ‘bb lehet, de ennyi.
Mi nem tűnt fel? Hogy ott megy tovább a Mondeo, és kap egy Lincoln-testvérmodellt is, szintén oda? Hogy nemrég gyárat nyitott KÃnában a Lincoln, Európában meg gyárat zár be az anyacég? Aztán ott az emlÃtett Escort vagy a Territory… Az nem érdekes, hogy MOST KÃnában kevesebb Ford fogy, mint Európában: az autóipar nagyrészt jóslásra, trendekre, kilátásokra, predikciókra épül, és a kÃnai piacban jóval nagyobb a növekedési potenciál, Európa meg afelé halad, hogy luxuscikk lesz az autózás… Amerika véleményes? F-150 villanyautó, Mach-e, miközben direkt Európának fejlesztett EV sehol? Új Bronco, Maverick, Ranger, és a Raptor verziók? Vicceskedsz? 😀
Abban egyetértünk, hogy az ID-sorozat eddig messze várakozásokon alul teljesÃt, de a Ford mellett a Mahindra is fel fogja használni a platformjukat. A padlólemezt veszik át, ütÅ‘sebb autót összehozhatnak majd rá, mint az anyacég, akitÅ‘l kapták(nyilván ezt a Fordra értettem :D)…