Lényegében az R8-ban és a Huracánban használt motor az egyetlen, ma is kapható V10-es
Az Audi R8 mérföldkÅ‘ a márka történetében, még ha ma nem is úgy tekintünk rá. 2006-os megjelenése nagy port kavart: az elÅ‘ször V8-as, késÅ‘bb V10-es, középmotoros, radikálisan új dizájnnal rendelkezÅ‘ autó segÃtett az Audinak egy új, sportosabb, még inkább prémium szÃnben feltűnni. Nem teljesen elérhetetlen ritkasága vagy több százmilliós ára miatt, viszont pont elég drága és erÅ‘s volt ahhoz, hogy egy luxus sportautóként tekintsünk rá, ami után lehet vágyakozni. Robert Downey Jr. belépÅ‘je egy R8-asban a Vasember cÃmű filmben sok fiatal falára repÃtette az autót poszterként. Közvetlen vetélytársa sem igazán volt (a Mercedes SLS AMG kétszer annyiba került, a BMW egyáltalán nem versenyzett ebben a szegmensben), valamint megerÅ‘sÃtette az Audi technológiai profilját is: ez volt az elsÅ‘ sorozatgyártású autó a manapság már lassan alapnak számÃtó LED-es nappali menetfényekkel.
A motorsport fontos az Audinak és vásárlóinak is
Majdnem 15 évvel késÅ‘bb az R8 szerepe teljesen más, és létjogosultsága is megkérdÅ‘jelezhetÅ‘. A sportkocsik szegmense felfelé, a szupergazdagok irányába bÅ‘vül, az RS modellek pedig sokkal nagyobb választékban érhetÅ‘k el, amik jobb ár-érték aránnyal rendelkeznek, hiszen több ülést, nagyobb csomagteret, és majdnem olyan jó teljesÃtményt nyújtanak alacsonyabb áron, mint az R8. Az autót ma két dolog tartja életben: az Audi jelenléte a motorsportban, amire Oliver Hoffmann, az Audi Sport igazgatója szerint a vásárlók továbbra is igényt tartanak, illetve a tény, hogy a Lamborghini Huracánon kÃvül ez az egyetlen jelenleg is kapható V10-es motorral rendelkezÅ‘ modell, ami egyedi ajánlattá teszi az R8-at.
Az eredeti R8 egyik nagy dobása a LED-es nappali menetfény volt (kép: Motor1.com)
Hoffmann a Top Gearnek adott
interjújában megerÅ‘sÃtette, hogy (fÅ‘leg az elsÅ‘ indok miatt) lesz következÅ‘ generáció az R8-ból. A szigorodó károsanyag-kibocsátási szabályok betartása alól azonban az Audi sem lehet kivétel, a Volkswagen-csoport Ãgy is óriási bÃrságra számÃthat az
idén bevezetendÅ‘ új normák miatt, ezért tehát elkerülhetetlen valamilyen mértékű elektromosÃtás. A motorsportban való részvétel miatt inkább a hibrid rendszer a valószÃnű, ennél viszont természetesen figyelni kell a tömegnövekedésre. Hoffmann szerint azonban folyamatosan van igény a vásárlóik körében a nagyobb és nagyobb teljesÃtményre, aminek elérésében az akkumulátorok tagadhatatlanul segÃtenek. Bár egyelÅ‘re nem született döntés a következÅ‘ R8-as hajtásláncáról, a Huracán egyik legfontosabb megkülönböztetÅ‘ jegye a McLarenekhez és Ferrarikhoz képest a szÃvó V10-es motor, amit szeretnének a bolognaiak is megtartani, Ãgy logikus lenne, ha maradna az erÅ‘forrás. Ha akkumulátorokkal ki is egészÃtik, egy hibrid V10-es sportkocsi azért még mindig nem hangzik rosszul - gyakorlatilag sem, hiszen a V10-es hangja vitathatatlanul az egyik legjobb az autós világban (gondoljunk csak a Lexus LFA-ra). Viszont nem csak környezetszennyezÅ‘ üzemmódban lehet majd szép hangzása az autónak, Hoffmann azt is elmondta, hogy a mérnökeik egy sajátos, elektromos autóknak szánt hangon dolgoznak. Ez nem azt jelenti, hogy hangszórók üvöltik a belsőégésű motorok felvett hangját, hanem egy egyedi tónust fejlesztenek ki az autóhoz és az akkumulátorokhoz, a Porsche Taycanban ez például gombnyomásra ki- és bekapcsolható. Még ha ez nem is örömhÃr mindenki számára, örüljünk legalább annak, hogy az R8 egyelÅ‘re nem esik a szigorodó szabályozások áldozatául!