Három dÃjat is bezsebelt a Lexus az angoloknál
A Lexus gyártja a jelenleg kapható legjobb plug-in hibrid járművet: erre a következtetésre jutottak a nagy-britanniai What Car? autós szakfolyóirat szerkesztÅ‘i, amikor kihirdették a magazin szokásos Év Autója dÃjait. A japán prémium autógyártó elsÅ‘ hálózatról tölthetÅ‘ tÃpusa, az Lexus NX 450h+ már tavaly is a mezÅ‘ny élén végzett a kiadvány toplistáján, idén pedig megvédte elsÅ‘ségét – nem kis fegyvertény egy olyan piacon, ahol évrÅ‘l évre nÅ‘ a kihÃvók száma. A Lexus azonban, ahogy a vezetÅ‘ brit szaklap szerkesztÅ‘i elemzésükben rávilágÃtottak, pótolhatatlan tapasztalattal bÃr a hibridek terén, és ezt a tudását sikerrel kamatoztatta elsÅ‘ plug-in hibrid modelljének megépÃtésekor.
Az NX gyÅ‘zelmének a titka, hogy minden területen kiegyensúlyozott teljesÃtményt mutat.
MÃg egyes versenytársak kifejezetten a kényelmes rugózásra vagy a dinamikus vezethetÅ‘ségre hegyezték ki a futóművet, a Lexus az arany középutat képviseli a kettÅ‘ között. Hasonlóképpen optimális egyensúlyt kapunk az utazókörnyezet minÅ‘sége, a vételár és a tisztán elektromos hatótávolság dimenziói mentén. A minÅ‘ség és a megbÃzhatóság terén viszont szó sincs viszonylagosságról, itt arat a Lexus, amely olyan rangos ellenfeleket szorÃtott le a dobogó legfelsÅ‘ fokáról, mint a Range Rover Sport P440e, az Audi A3 40 TFSIe vagy a Hyundai Santa Fe 1.6 T-GDi.
A legjobb konnektoros hibridnek járó dÃjat a Lexus NX 450h+ nyerte el
MegbÃzhatóság terén sem marad alul: a What Car? magazin szerkesztÅ‘i ezen a téren olvasóik tapasztalataira hagyatkozva rangsorolták az autógyártókat. Több mint 25 ezer véleményt összegezve állapÃtották meg a három legmegbÃzhatóbb márka személyét. Aligha meglepetés, hogy az összes dobogós japán, az élen a Lexusszal, amely 98,4 százalékos megbÃzhatósági rátájával sorban hatodik éve vezeti a magazin olvasói felmérését. Zéró meghibásodást mutattak a hibrid hajtáslánc-komponensek, a nagyfeszültségű akkumulátortól az erÅ‘forrásokon át a kÃsérÅ‘ elektromos rendszerekig. A Lexus után szorosan a Toyota következett, élén a RAV4-essel, amely csaknem tökéletes, 99,8%-os minÅ‘sÃtést szerzett, majd harmadik helyen a Mitsubishi, ami még szomorúbbá teszi a márka európai jelenlétének átlényegülését.
A szakértÅ‘k és az átlag felhasználók szava is számÃtott (Fotó: Whatcarawards.com)
Az átlagos autóvásárló számára kevésbé sorsfordÃtó információ a Lexus harmadik aranyérme a What Car? 2023-as Év Autója eredményhirdetésén: az LC 500 Convertible nyerte el ugyanis a legkiválóbb prémium kabrió cÃmet. A szerkesztÅ‘knél a beszámolók szerint hasonló súllyal nyomott a latba a modell szó szerint hiánytalan alapfelszereltsége; az utastéri szerelvények és burkolatok minÅ‘sége, amivel még az ikonikus Aston Martin DB11 Volantét is megszégyenÃti a japán gran turismo; valamint az 5,0 literes, V8-as 2UR-GSE szÃvómotor. Ez utóbbi eredetileg kompromisszumot nem ismerÅ‘ sportmotorként látta meg a napvilágot az IS F orrában, és úgy is él tovább a kortárs RC F sportkupéban, az LC 500 fedélzetén azonban maximálisan kifinomult, ugyanakkor ellenállhatatlan erÅ‘tartalékokkal bÃró túramotorként szerez magának hÃveket.
Az LC 500 is kiérdemelte a dÃját
Forrás: Smarter Media