Milyen ötévesen az ötös Bömös?
BMW 530d, 2010 - használtteszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A háromliteres soros hathengeres generációk óta az aranyközéputat jelenti a bajorok ötös sorozatában. Közel ötévesen, közel 100 ezer kilométerrel vettük szemügyre.
Az évek telnek-múlnak, az 5-ös BMW-k pedig jönnek-mennek. Jövőre leköszön a 2010-ben bemutatott F10 széria, ebből vettünk szemügyre egy közel ötéves 530d-t, amely éves átlagban 20 ezer kilométert futott. Az F10 a korábbi E60-as, Bangle-féle ötöst váltotta, amely megosztó formája ellenére sikeres lett, közel 176 ezret gyártottak belőle. Hogy a most futó sorozat megüti-e elődje sikerességét, az jövőre kiderül a számok alapján. A tesztelt autó tulajdonosánál egyértelműen sikeres lett az autó. Korábban is gondolkodott már azon, hogy 5-ös BMW-t vesz, azonban az E60 formája nem nyerte el tetszését, az F10 viszont minden tekintetben megfelelőnek bizonyult.
Az F10 2010 áprilisában induló értékesÃtését követÅ‘en nem sokkal össze is lett állÃtva a célnak legmegfelelÅ‘bb konfiguráció, és az év utolsó hónapjában már át is lehetett venni. Igen, ez egy Magyarországon újonnan forgalomba helyezett autó, nem pedig külföldrÅ‘l importált keveset futott. Az F10 bevezetésekor a bajor márka egyik leghÃresebb, egykor Anisits Ferenc által tervezett soros hathengeres dÃzel blokkja 245 lóerÅ‘t és 540 Nm-es forgatónyomatékot produkált (a mai 530d motorja már 258 lóerÅ‘s és 560 Nm-rel bÃr).
A tesztautóban lévÅ‘ "gyengébbik" változatra sem lehet panasz, a nyolcsebességes sportautomata váltóval kombinált blokk könnyedén mozgatja a közel 1,8 tonnás karosszériát. 6,3 másodperc alatt sprintel 0-ról 100 km/órára, végsebessége 250 km/óra. Hogy mennyit számÃt a nyolcfokozatú váltó, az az autópályás tempónál látszik jól, 130 km/óránál mindössze 1700 1/perces fordulaton utazik az autó, fogyasztása ekkor 6,5 l/100 km környékén alakul. Vegyes használatban 7-7,2 az átlag, nyugodt folyamatos országúti haladáskor 6,0 l/100 km értékkel is el lehet járni vele a tapasztalatok alapján.
Extrák szempontjából közel nem fullos ez az ötös, listaára azonban Ãgy is 21 millió forint felettire adódott. A fűthetÅ‘, szellÅ‘ztethetÅ‘, bÅ‘r komfortülések fejedelmi kényelmet nyújtanak, melyhez az elektromos ülésállÃtás is jár. A Professional navigációval megkapjuk a nagyobb méretű központi kijelzÅ‘t és a több GB-os háttértárolót, amelyre akár kedvenc zenéinket is rámásolhatjuk. A nyolcfokozatú sportautomata váltó szintén feláras extra, ezzel elérhetÅ‘, hogy akár a kormány mögötti fülekkel váltogassunk. A Head Up Display sokak szerint felesleges és idegesÃtÅ‘, viszont navigálásnál már nagyon kellemes, ráadásul az autóban lévÅ‘ Night Vision rendszerrel is együttműködik a HUD. Az éjjellátó kamera ugyanis ha gyalogost észlel elÅ‘ttünk, akkor a figyelmeztetést a Head Up Displayen is megjelenÃti, a vezetÅ‘ Ãgy azonnal értesül a veszélyes helyzetrÅ‘l.
A hifi rendszer "csak" 12 hangszórós, talán felesleges is a 16 hangszórós változat, ez is kiváló hangzást nyújt, már-már koncertteremben érzi magát az ember. Ilyen nagy autóval nehézkes lehet a parkolás, azonban nem kell félni, öt kamera és automatikus parkolósegéd gondoskodik arról, hogy gyerekjáték legyen bárhová beállni. Az elsÅ‘ lökhárÃtókba épÃtett pici objektÃvek segÃtenek, ha olyan helyrÅ‘l kell kiállni, vagy olyan keresztezÅ‘désbe kell bekanyarodni, ahol korlátozott a kilátás. Ekkor egy gombnyomásra elÅ‘hÃvható a két kamera képe és a központi kijelzÅ‘n láthatjuk, hogy van-e keresztezÅ‘ forgalom. Természetesen további extrák is megtalálhatók az autóban, a felsoroltakkal csak az érdekesebbeket és egyben a költségesebbeket kÃvántam bemutatni.
Lássuk, milyen ötévesen vezetni az autót! A vezetőülésbe ülve 1-2 perc következik, amÃg a rengeteg gombbal magamra szabom a kényelmes vezetési pozÃciót. A háttámla két részletben dönthetÅ‘, az ülÅ‘lap eleje kihúzható, a háttámla szélessége, pontosabban az ülés oldaltartása felfújható párnákkal szűkÃthetÅ‘, hogy kanyarban se lötyögjek benne. A kormány is elektromosan állÃtható, egyben fűthetÅ‘ is. Rápillantva látszik és érzÅ‘dik is némi kopás, az évek során enyhén simábbá és fényesebbé vált rajta a bÅ‘rözés. A start/stop gombot megnyomva morogva indul a dÃzel blokk, alapjáraton ugyanakkor minimális hang árulkodik arról, hogy nem benzines autóban ülünk. Jó a zajszigetelés, ez tény, és egy ilyen autónál ezt el is várja az ember. D-be pöccintve a váltót már kisebb gázadásnál is meggyÅ‘zÅ‘en tol a hátsókerékhajtás. Jobban odataposva pedig jön a repülÅ‘gépekben érezhetÅ‘ nagyságú és szüntelen gyorsulás. A váltó nagyon simán és gyorsan kapcsol. Ha folyamatosan haladunk és gázt adunk, akkor is kellÅ‘ gyorsasággal vált vissza, ha pedig felül akarjuk bÃrálni, akkor a kormány mögül is rakosgathatjuk a fokozatokat. A futómű feszes és az úthibáknál egész hangos, rossz úton kevésbé komfortos, ez betudható a 18-as felniknek és a rajtuk feszülÅ‘ defekttűrÅ‘ abroncsoknak. Az állÃtható futóműhangolás egyértelműen ajánlott a magyar utakra, ott komfort módban ennél jóval kényelmesebben utazhatunk. Kanyarba tempósabban megérkezve rá kell feszülni a kormányzásra, egyébként mászna le az ÃvrÅ‘l az eleje, ami az 1,8 tonnának tudható be. Az 5-ös nagy súlya kanyarban érzÅ‘dik a leginkább.
Drága ma fenntartani egy ilyen 530d-t? A BMW már évek óta kÃnálja az új autót vásárlóknak az 5 év vagy 100 ezer km ingyenes szervizszolgáltatást, amely a forgó kopó alkatrészeken kÃvül tartalmazza a szervizköltségeket. Ennek köszönhetÅ‘en a közel öt év során alig merült fel fenntartási költség, a motorolajat és az egyéb folyadékokat, valamint a szűrÅ‘ket mind ingyenesen cserélték 30 ezer kilométerenként. AblaktörlÅ‘lapát és a fékbetétek cseréje volt egyedül fizetÅ‘s. MegbÃzhatóság szempontjából sem volt gond az autóval. Mindössze egyetlen apró hiba jött elÅ‘ új kora óta, ez pedig épp hetekkel ezelÅ‘tt jelentkezett. A bal oldali tükör aljában lévÅ‘ kamera képe nem jelenik meg, ami a felülnézeti kameraképnél azt eredményezi, hogy az autótól balra lévÅ‘ környezetet nem láthatjuk a kijelzÅ‘n. A hiba jelenleg, a teszt Ãrásakor is fennáll, a javÃtási költségrÅ‘l emiatt még nem tudunk nyilatkozni.
95 ezer km futás egy ilyen BMW-nél abszolút nem mondható soknak, akárcsak az 5 éves kor, lényegében még új autónak tűnik a tesztelt példány, köszönhetÅ‘en a gondos gazdának. A felmerülÅ‘ hibákat illetÅ‘en egy ilyen autónál el is várja az, aki újonnan ilyet vesz, hogy hosszú évekig ne jelentkezzenek komolyabb és költségesebb problémák. A tesztelt autó állapotához és korához mérve, hasonló múltút és extrákkal rendelkezÅ‘t nem igazán találni a magyar piacon. Az Eurotax katalógus alapján az ára már kevesebb, mint az újkori ár fele: 9,7 milliós átlagárat dobott ki a gép. Ez az érték lényegesen kedvezÅ‘bb, ahhoz képest, mintha újat vennénk, hazai viszonylatban azonban sokak számára továbbra sem lesz elérhetÅ‘. Néhány év múlva és magasabb futással természetesen az ára tovább fog csökkenni, emellett remélhetÅ‘leg a megbÃzhatóság megmarad a mostanihoz hasonló szinten.
“[b]és a FAP-ot kiszerelve[/b]“! ! ! Gratulálok….
Pont Å‘szre tervezek egy 407 2.2 HDi-t. Gondolom a két turbóra Ãrtad a 750e-et!
Más infó még pluszban nincs errÅ‘l a tÃpusról és motorról? Lényeges lenne számomra!
MindkettÅ‘ 6 sebességes, csak mÃg a toyota 200nál is max 3400on pörgött, a bmw 260nál 4600on megy.
180nál toyota 3200, bmw 3000 fordulat/perc.
Ja és 309ezer van az a5-be.
Nem gyilkolom hisz akkor az nekem fájna a szervizszámlánál, de a mai napig bmw szervizben a legapróbb dolog is ki van benne cserélve, nincs halasztgatás meg “jó az úgy is…”Bár nagyon nagyon ritkán van baja. Szinte újkora óta velem van (11ezer km) De a legnagyobb baj, hogy aki panaszkodik ezekre, az olyanoknak a véleményére alapoz aki 500e km-eset vett 150re visszatekerve. Vagy törökök által lepusztÃtott tákolt szart. És ha hiszitek, ha nem ezután 1.5 évvel vettem egy 0km-es audi A5öst.(3.0tdi) És még ezen is gyári a turbó. Igaz kettÅ‘stömegű csere volt…és néhány apróság mert manuális.
Azért a 200.000 km-es tesztre is kÃváncsi lennék fenntartási költség szempontjából, ahogyan a kamera márkaszervizben történt javÃtásának költségére is 🙂 . Aki vesz egy ilyen autót és használja mondjuk 10 éves koráig, csak márkaszervizbe hordja a kötelezÅ‘/nem kötelezÅ‘ szervizekre, az tisztában van vele, hogy az autó árát még egyszer otthagyja apránként. Cserébe közben egy kiváló utazóautóban ül. A cikkben feltüntetett fogyasztási adatok nagyjából fedik a valóságot, maximum azt az apró tényt felejtették el megemlÃteni, hogy hideg idÅ‘ben városban inkább 12 litert fogyaszt 🙂 , persze ez nem városi autó! Aki fenn tudja tartani annak érdemes vennie, de csak azért, hogy BMW-n legyen aztán a haver garázsában mutyikoljuk szerviz helyett, 3.000 Ft-okért tankoljak bele a kúton (nem vicc láttam ilyet) és egy idÅ‘ után alapvetÅ‘en rossz műszaki állapotú autóval járjon, annak nincs értelme. Az vegyen olcsóbban fenntartható autót! Persze tisztelet a kivételnek!
ha te vetted ujonnan, akk ok, mert ha használtan vetted simán cserélhették benne, nekem 2ismerösöm is cserélt 200e alatt, és ök is betartották az olajcserét, sőt, inkább 12ekm-nél cserélték le, de elhiszem én h neked elment annyit,
Most őszintén, kit érdekel, hogy ki kell cserélni a turbót és az 600000 ft????
Akit érdekel, az ne vegyen ilyen autót. Következő szócsata:
-BMW-m van.
-..de öreg, nem működik!
-..de BMW van.
-…de ott áll az udvaron és nem tudsz közlekedni.
-…de BMW van.
E60 30D 341ezer. km. Gyári turbo. 0 olajfogyasztás. A titok: 15 ezrenként olajcsere.
hát ez az, az hogy az ember mit hall és mi a valóság:D azt mondják hogy 150-250e km között bármikor meg tud halni a turbó, persze sztem direkt igy csinálják h vegyél újat, de a szervizbe kevesen veszik meg 600e ft-ért,marad a felujitás, meg azért azt hallottam én is h kb 250-350eft ért meg lehet venni, elég sok szerelöt ismerek én is, meg már volt pár autom, többek közt bmw-m is, de az már rég volt
Most mentem nemrém egy 1.4diesel yaris-szal, végig padlógáz autópályán 180nal, lejtÅ‘n 200-szal, és központi kompjúter 5,5-et Ãrt, az üzemanyag szintmutatóját nézve pedig 8liter/100as fogyasztás lett.
Ugyanez 330D-nél végig padlógázzal 240felett (már amennyire lehet), kompjúter szerint 9-9,5 liter, az üzemanyag szintmutatóját nézve pedig 16liter 100km-re vetÃtve. 180-220 között haladva gép szerint 8,5, valóságban 12liter, viszont 130cal közlekedve 6liter jön ki szintmutató alapján, a gép pedig 6,2-Å‘t Ãr, ergo csak itt nem csal a genyó kompjúter. Érdekes módon 140nél már 7liter eszik a kocsi.
Kérdés: vajon melyik kocsi eszi a legkevesebbet tartósan 180-220 között közlekedve?
te már csak tudod mi a baj:D de én olyan hülyeséget se hallottam h 500ekm bmw turbó elmegy, régi e39be 300ekm talán birja, de nm én találtam ki h 150ekm és meghal a turbó, ill még jo volt csak már nyomta az olajat a koromszüröre, és aztán az megy utána tönkre, meg amugy se szeretem ha vki elvakult márkabuzi, ja az uj auto a legjobb auto, , a japánoknak is van hibája, a régiek tudnak rohadni ez tény, aztán ki kiváncsi 10-15évesbmw-re, mert ha már annyi idös akk télleg kevesebb a probléma a japánokkal, esetleg e39, ill e46 benzines azok még elmennek,
Ez baromság. Nyilván csak egy japánb—i tollából származhat.
Kb 3 hetente járok BMW szervizben a melóm miatt. Én nem hallottam ezt a hülyeséget.
Tudod mi a baj? Hogy nincs pénzed BMW-re. Még használtra sem.
Tudom, ha lenne sem vennél. Jobb is.
de persze nm kell h nekem higyj, menj be a bmw szervizbe, és ugyanazt fogják mondani h 150e km-nél ritkán megy el többet, e60-as 5er turbó. de ez igaz bármelyik motorjára, az f10ben is-, és a kettös tömegüvel szintén ez a helyzet, a bmw ujonnan is drága, ha meg használt akk meg a cuccok bele nm olcsók, ja a honda ill japán benzinesnél ha az olajat mindig csere időben akk nincs sok gond vele ez tény
nm kell hogy 500ekm legyen benne, jo barátom ahol dolgozik a főnőke ujjonnan vette az 530d, 150e km és meghalt a turbó, a bmw-ben csak 600e ft , de aztán felujitották 120eft-ért, lehet h az is kibir mAjd ennyit, de aki 1kicsit is otthon van a bmw-vel kapcsolatban, az tudja h ennyit megy el a turbó, nm véletlen h asszem 120ekm a garancia ezekre, ugyhogy sztem te irtál ostobaságokat:D
Ha itthon lenne beregisztrálva valszeg nem fizetném ki a dÃzel felárat, de modellje válogatja.
Akinek 520d-re futja az a kint a bérből és fizetésből élők felsőbb rétegei. Családi kombik, céges juttatásban adott verdák.
Nyilván egy itthoni kormoló okosan ügyesen szereltetett E36ból nézve a 10 és a 20 milla között alig van különbség, de hidd el világok választják el azt aki 40e eur körül keres és a 80e eur körül…
Nyugat-Európában az E klasse és az 5er tömegmodell, a belgák 10e feletti 3ert és 5000 feletti 5ert vettek 2014ben, és hidd el, többségét 136 vagy 163 lóerÅ‘re optimalizálva (http://raycee1234.blogspot.be/2015/03/top-100-models-belgium-2014.html ). A németek közel 40.000 darab 5ere se milliomosokhoz mentek, összehasonlÃtásul, 2014ben 45.000 focus fogyott a fricceknél…
http://raycee1234.blogspot.be/2015/01/top-100-models-germany-2014.html
“jó ez a vas, csak még lehet ötvenezret se mész vele, aztán jönnek a kis finomságok, turbó, mi1más csere. aztán megy bele a pénz rendesen”
TC-s ostobaságokat inkább a TCn Ãrj, ott a tÃz ujjukat megnyalják egy ilyen beszólás után, mert amiben 150.000 km van kis hazánkban, az már simán 500 ezret ment, ott meg már elÅ‘fordulhat a turbo csere, bár nem törvényszerű.
A legjobb amikor a ‘becsületesnepper’ istenÃti a Honda benzines autóit, miközben TDI Skodával járja a világot 😀
jó ez a vas, csak még lehet ötvenezret se mész vele, aztán jönnek a kis finomságok, turbó, mi1más csere. aztán megy bele a pénz rendesen,
Nézzük meg mit tud használat mellet mondjuk 250-300e km között …..na ott mit mi romlik el 🙂 95e km…. mi az semmi 🙂 1-2év használat mellet van bennük annyi 🙂
Mindenki milliomos akinek autója van… 🙂
És lassan a negyedik újonnan vett dÃzelemet koptatom. EttÅ‘l függetlenül, látni kell hogy van olyan ország, ahol évii 5000 kmnél is érdemes dÃzelt venni, és van ahol soha sem hozza vissza az árát…
Olvasd el a cikket.
Ilyet rajtad kÃvül senki nem mondott.
Anno az új autómnál én is dÃzelt vettem, bár én is csak évi 20.000km megyek.
10 évre terveztem az autót, Az összesen 200.000km, tehát pont kiszolgál engem.
Ráadásul 10 év alatt az üzemanyag ára biztos felmegy x2-x3 szorosára, Ãgy évrÅ‘l évre többet spórolok dÃzellel, mint benzinnel.
Szerintem teljesen logikus döntés
FÅ‘leg luxus, hogy felébÅ‘l is kijön egy teljesen korrekt új F10es. Ahogy elnézem egy elfogadhatóan felszerelt 520d bÅ‘ven 40e eur alatt elvihetÅ‘ (nálam ilyen volt pl: [url]http://autossagok.blog.hu/2015/02/12/a_kinalat_legjobb_mercedese[/url] ). Ezek normális családi autók, középvezetÅ‘k autói. Mint nálunk egy passat. És az F10es pont azért fogy mert minden igényt kielégÃt. Akinek kell van igen jól motorizált vagy übermotorizált változat is, de az eladásokat nem ezek hozzák. 20d 25d adja ennek a kocsi eladásainak a gerincét. De egy 38e eurós 518d sem fog nagy hiányérzetet eredményezni, ha a tulaj nem akar gyorsulási versenyekre járni…
Egyes piacokon mást nem lehet eladni, egyszerűen olyan a szabályozás: mind a lóerÅ‘, mind a co2 a dÃzeleknek kedvez. Van ahol a dÃzel üzemanyag ára is alacsonyabb. Nálunk kevés érv szól a dÃzelek mellett, de mivel büszke szittya népünk többnyire a hanyatló nyugattól levedlett vasakkal tud tetszelegni, marad a sok német/francia/holland stb dÃzel…
Mellesleg nem hiszem hogy egy 30d motor bármiben is rosszabb lenne mint a 30i…
A BMW-k döntÅ‘ többségét dÃzelmotorral adják el Európában, ha jól tudom 90% fölötti a dÃzelek aránya. Van aki megszokásból veszi, mert korábban is dÃzellel járt, van aki az eleve várható nagy futásteljesÃtmény miatt. A 100 ezer km 5 év alatt tényleg nem sok egy 5-ös BMW-nek. Én is úgy gondolom, hogy ennyi futáshoz benzinest vennék, méghozzá egy 6 hengerest, valószÃnűleg egy 535i-t. A 6 hengeres benzinesnek csodálatos hangja van, mint egy igazi autónak.
Jól van, akkor átlagautó…
Miért lenne luxus ennyiért autót venni? A pénzéért meg mindenki azt csinál, amit akar. Ha nem használja, ahhoz is joga van.
Céges autóként különben az éves értékcsökkenése úgy 4 millió!év, de ha operatÃv lÃzingben van, akkor sem több 3 kilónál a havi bérleti dÃj, amit egy nem kiemelkedÅ‘en erÅ‘s cég is simán ki tud termelni. Már KKV szinten is ott vannak cégvezetÅ‘i autóként az 5-ösök. Nem kell hozzá k. nagy és gazdag embernek lenni.
Mert 20 millióért autót venni nem az? 😀
Nem igazán értem, hogy ilyen gyenge használat mellett miért dönt valaki a dÃzel mellett.
5 év alatt el sem érni a 100.000km-t egy ilyen autóval igazán nagy luxus.
A bmw nél 2 év. És rugalmas a csereperiódus. Sok hideg indÃtásnál hamarabb kell cserélni( az autó figyeli ) , ill. lehet hosszabb is mint 30E akár 35E is. Én szinte csak pályázom nálam is többet kibir az olaj mint 30E.
Sokan elfelejtik hogy az olajcsereperiódusnak időkorlátja is van, többnyire 1 év, nem csak km. Ha akkor cseréled amelyik hamarabb bekövetkezik, semmi bajod nem lesz.
“ami a mindennapi használatban bÅ‘ven elegendÅ‘”???Vicces,mert ezt szoktátok irni a 1,0-1,6 os városi kisautókra IS.
Az Úr vett egy 21 milliós kocsit, és képes volt 30 ezrenként olajat cserélni benne?