0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Olcsó, tágas, Opel! Combo Tour 1.3 CDTI használtteszt 

Opel Combo Tour 1.3 CDTI, 2005 - használtteszt

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Olcsó, de tágas családi autót keresve a haszonjármű alapú egyterű a legjobb megoldás. Az Opel ajánlata a Combo Tour, melyből egy 7 éves, megkímélt példányt próbáltunk.

Teszt
Műszaki adatok

Feltűnően magas a Combo, nagy üvegfelületeivel jól átlátható

Feltűnően magas a Combo, nagy üvegfelületeivel jól átlátható

A tolóajtók ablakai csak billenthetők, a Combo függőleges osztású, oldalra nyitható, és egyben, felfelé nyíló csomagtérajtóval is készült

A tolóajtók ablakai csak billenthetők, a Combo függőleges osztású, oldalra nyitható, és egyben, felfelé nyíló csomagtérajtóval is készült

A második, de legfeljebb a harmadik csemete megérkezésekor vagy akár már egy kutyával is hamar elérkezik oda a legtöbb család, hogy be kell lássa, egy kompakt, de még egy középkategóriás modell is kicsi, ha nem csak az utasoknak, hanem a 4-5 fő nyaralási, síelési csomagjának is be kell férnie. Erre megoldás lehet egy egyterű, azoknál azonban sokszor, sokak számára fölösleges a csomagtérbe szerelt hatodik, hetedik ülés, s sok család számára drága is egy jó karban lévő, a személyautók minden kényelmét, de inkább többet adó egyterű. Ilyen esetben lehet megoldás a haszonjármű alapú egyterű, mely esetén a hagyományosaknál valamivel puritánabb berendezés társul jóval nagyobb csomagtérrel. Az Opel ajánlata e kategóriában a Combo Tour, mely nem csak rakterével, még tengelytávjával is lepipálja a második generációs Zafirát − ugyanakkor olcsóbb.

Corsa C-ből ismerős műszerfal, kemény plasztikok és színes textilek jellemzik az utasteret

Corsa C-ből ismerős műszerfal, kemény plasztikok és színes textilek jellemzik az utasteret

A kortárs Opelek közül a szakadásmentes kürtgomb elismerésre méltó

A kortárs Opelek közül a szakadásmentes kürtgomb elismerésre méltó

Az Autó Néró Római telepén talált példányt nem titkoltan az Opel kedvező árú használtautó átvizsgálásához kértük kölcsön. Be kell valljam, elsőre, kifényesedett bőrkormányát meglátva nem tűnt teljesen hihetőnek az első gazdás példány órájában olvasható 120 ezer kilométer. Hosszú állás után is könnyedén induló motorja azonban kellemes meglepetést okozott, zajmentesen, már-már puhán járt − ami 7 éves dízelnél, ha nem is ritka, azért nem magától értetődő. Az átvizsgálás előtti alig 2 kilométer alapján sok véleménnyel még nem rendelkeztem az autóról, alapvetően jónak tűnt, de azért kíváncsi voltam a szerviz véleményére is, ami szerencsére megnyugtató volt, a vezetett szervizkönyvvel adott példány semmivel sem rosszabb, mint amilyennek hirdették, sőt, még a szerviz győzködött, hogy milyen korrekt darab. Vezetés közben egyébként egyetlen zavaró, ám szörnyen idegesítő dolog adódott: az utólagos kihangosító telefontartó-konzolja iszonyatosan zörgött, ami az amúgy zörgésmentesnek tűnő karosszériában fájó volt.

Óriási a hátsó lábtér, az ülések elöl-hátul egészen méretesek, kényelmesek Óriási a hátsó lábtér, az ülések elöl-hátul egészen méretesek, kényelmesek

Óriási a hátsó lábtér, az ülések elöl-hátul egészen méretesek, kényelmesek

A CD-s audiorendszer a kormányról vezérelhető, a kihangosító telefontartója pedig iszonyatosan zörög, igazából fölösleges elem, mert vezeték nélküli Bluetooth-rendszerről van szó

A CD-s audiorendszer a kormányról vezérelhető, a kihangosító telefontartója pedig iszonyatosan zörög, igazából fölösleges elem, mert vezeték nélküli Bluetooth-rendszerről van szó

Az embernyi, 1,8 méter magas és óriási (2715 mm) tengelytávú, de kompakt, 4,33 méter hosszúságú karosszéria amúgy jellegéhez mérten csendes. Nincs nagyon értelme azon fanyalogni, hogy autópályán szélzajos, hiszen a kellemes utazótempó egy ekkora dobozzal nem 130 km/óra − ott ugyanis már kevéssel 3400 1/perc fölött forog a kicsiny, 1,3 literes, Fiat-eredetű turbódízel. 110-120 km/óra között azonban még 3000 1/perc környékén mozog a fordulatszámmérő, barátibb a fogyasztás, illetve a szél- és motorzaj is. E tempóig egyébként a papíron rosszul mutató, 17,0 másodperces 100 km/órára gyorsulás ellenére sem érződik lomhának a Combo, 170 Newtonméteres nyomatékával 70 lóereje a forgalom ritmusának tartásához pont elegendő. A 7 év alatt megtett 120 ezer kilométer, azaz az éves átlagban 17 ezer kilométeres futás amúgy nem hajszás üzemben adódhatott, hiszen a szervizben a gyári kompjúterrel kiderült, eddigi átlagfogyasztása 5,9 l/100 km, s állapota is korrekt, komoly hibák nem várhatók, az egy-két hiányosság pedig bőven belefér a korba.

Még több videóért iratkozz fel a YouTube csatornánkra itt!

Bár a komolyabb egyterűektől elmarad a Combo, nincs hiány pakolóhelyekből Bár a komolyabb egyterűektől elmarad a Combo, nincs hiány pakolóhelyekből Bár a komolyabb egyterűektől elmarad a Combo, nincs hiány pakolóhelyekből

Bár a komolyabb egyterűektől elmarad a Combo, nincs hiány pakolóhelyekből

Elöl-hátul van az ajtókon zseb

Elöl-hátul van az ajtókon zseb

Így aztán, miként a Combo ajánlható tágas utastere miatt, ez a példány is feltétel nélkül javallható. Tágas, fejtérből már túl sokat is adó karosszériájában az elöl ülők – Corsa műszerfalat nézve és magasra emelt, kényelmes ülésben ülve extrákat ugyan nem sokat kapnak. Hideget persze fúj már ez a haszonterű is, kormánya szervós, ablaka villany, zárja központi – távirányítós, rádiója CD-s és kormányról vezérelhető, de igazából hátsó tere az, ami igazán naggyá teszi. A kétoldali tolóajtón keresztül megközelíthető második üléssornál már nem csak a fejtér, a lábtér is túlnő minden létező kategóriát, itt még a két méternél is magasabb kosárlabdázók is keresztbe tett lábakkal utazhatnának – persze mindezt nem ajánljuk, hátul is fontos a megfelelő üléspozíció. Lehet is itt szabályosan ülni, akár hárman is egymás mellett, s noha Isofix-csatlakozók nincsenek, hagyományos gyerekülésből három is tehető egymás mellé. Előre nem, ugyanis az utasoldali légzsák nem kikapcsolható.

Alaphelyzetben is több mint 500 literes, ráadásul hatalmas alapterületű, ülésdöntéssel óriásira növelhető a csomagtér Alaphelyzetben is több mint 500 literes, ráadásul hatalmas alapterületű, ülésdöntéssel óriásira növelhető a csomagtér

Alaphelyzetben is több mint 500 literes, ráadásul hatalmas alapterületű, ülésdöntéssel óriásira növelhető a csomagtér

Noha csak 70 lóerős az 1.3 CDTI, alacsonyról (1750 1/min) érkező 170 Newtonméter nyomatékával korrektül mozgatja a méretes karosszériát

Noha csak 70 lóerős az 1.3 CDTI, alacsonyról (1750 1/min) érkező 170 Newtonméter nyomatékával korrektül mozgatja a méretes karosszériát

Csomagtérből szintén nem rossz a Combo, az alapesetben, kalaptartóig értendő 510 literes érték sem szerény, ám a függőlegesen osztott, 180 fokban tárható ajtókat kinyitva fogadó hatalmas alapterülethez képest egész szerény. Az ok pedig nem más, mint az alacsony (jó kilátást adó) övvonalban húzott kalaptartó. Már azt kiemelve is óriási, 1 köbméter feletti tér áll rendelkezésre, a hátsó ülések padlósíkba hajtogatásával pedig 2320 liternyi a raktér, ami az utasülés támlájának előrehajtásával még tovább, majdnem 3 köbméteresre toldható.

Térből tehát nagyon bőven, motorerőből elegendőt ad a Combo, jó állapota mellett pedig döntő érv lehet vásárláskor, hogy utastere nem lehangolóan egyhangú szürke, hanem zömében piros – sérülésmentes – kárpitozású, így korához képest egészen üde. Vezetni teherautós családfája ellenére személyautósan lehet, nagy tükrei kissé ormótlanok, de sokat mutatnak. Elöl MacPherson, hátul csatolt lengőkaros futóműve pedig a nagy tengelytáv miatt lágyan ringató.

A Combo tehát jó, ésszerű választás, e példány pedig valósan szerény futása és fogyasztása miatt nyugodt szívvel ajánlható mindazoknak, akik nagy teret megtöltve szeretnének visszafogottan, de spórolósan autózni. El kell ismerni, hogy nem e modell a kategória legolcsóbbja, ám a francia konkurensek tulajdonosai Használói Véleményeink szerint kevésbé elégedettek autóikkal, s a bevizsgáltan jó állapot miatt ezen, 1 599 000 forintért kínált példány felára is megtérülhet a kétes eredetűekhez képest.

A tesztautót cikkünkhöz az Autó Néró Rómaitól (Budapest III., 11. főút, Tel: +36 1/4530704) kaptuk kipróbálásra, köszönjük! Fenti cikkünk a törvényi szabályzás értelmében fizetett hirdetés, habár az saját, a tesztvezetés során szerzett tapasztalataink alapján született, cikkünkbe sem az autót eladásra kínáló kereskedésnek, sem gyártójának nincs beleszólása. Noha a tesztelt autókat igyekszünk minél alaposabban kipróbálni és megtekinteni, azokon részletes műszaki átvizsgálást nem végzünk.

Méretek

Hosszúság: 4330 mm
Szélesség: 1685 mm
Magasság: 1800 mm
Saját tömeg: 1325 kg
Össztömeg: 1815 kg
Terhelhetőség: 490 kg
Tengelytáv: 2715 mm
Karosszéria-kivitel: egyterű
Csomagtér: 510-2695 liter

Motor és váltó

Motor: Dízel üzemű
Motorosztály: EURO 4
Hengerűrtartalom: 1248 cm³
Hengerek/szelepek száma: 4/16
Sebességváltó: manuális - 5 fokozatú
Nyomaték: 170 Nm 1750 1/min-nél
Teljesítmény: 51 kW (69 LE) 4000 1/min-nél

Menetteljesítmény

Végsebesség: 150 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra: 17,0 s
Gyári vegyes fogyasztás: 5,1 l/100km
Fogyasztás a használónál: 5,9 l/100km

Értékelés

Pozitív
Hatalmas utas- és csomagtér, takarékos dízel, jó műszaki állapot
Negatív
Kimért menetteljesítmények, autópályázáshoz gyenge motor, zörgő telefontartó

Árak

Tesztmodell ára 1 599 000 Ft (2012. május 25.)
Ez is érdekes lehet:
 

Mazda MX-5 1.8, 2006 - használtteszt

Nosztalgiával és tisztelettel ültem be a használt MX-5 NC-be. A tulajdonosa már benne van a tutiban...

Az amerikai izomautók gyártói nem állnak le: gyorsabb, erősebb, brutálisabb változatok jönnek

A Ford Mustang, a Dodge Challenger, vagy a Chevrolet Camaro jön be inkább? Mindhárom típus rajongóinak...

Csak a benzin lesz olcsóbb szerdától

Míg múlt héten a gázolaj ára apadt jelentősebben, e héten egyelőre csak a benzin árcsökkentéséről...

Piaci körkép: youngtimerek kétmillió forintig

Húsz éve az utcákban nézegette, csodálta az NSZK sorozatban, vagy a gazdag nagybácsi járt haza...

BMW 316, 1986 - használtteszt

Még két év van addig, hogy veteránvizsgát kaphasson a próbált BMW 316. Addig pont fel lehet rá...

Yeti hosszabbítva? Jön a Skoda hétüléses SUV-ja

Erősíti jelenlétét a szabadidő-autók körében a Skoda, két év múlva hétüléses SUV-val bővíti kínálatát...

Hétfokozatú S tronic váltja a fokozatmentes CVT-t

Meg vannak számlálva a napjai a Multitronic váltónak. Ami nyugdíjazza, az az S Tronic, s ahol...

Melyik autó hazudja a legnagyobbat fogyasztás terén?

Takarékos autó? Katalógus szerint manapság szinte mindegyik az. De mi a helyzet a valóságban...

Toyota Yaris facelift nemzetközi bemutató és menetpróba

Volt az Év Autója, a térdlégzsákos, meg a hibrid Yaris. Most az utóbbi generációt dolgozták át...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1vcGVs
Hirdetés

A cikk galériája

Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (13 db)

vidi500 írta: 2012 május 29., kedd 22:36:00
Szöke írta: 2 éve

Természetesen van kinek itt van kinek ott a meg felelö de ezen elhelyezésekért tartanak drága pénzen tervezöket és még ki tudja hány embert tesztelni. Részemröl csak a cikk irójának azon meg jegyzését szerettem volna cáfolni amit a kürt nyomó gombjáról irt 1000 ft párban ujjonan, onnan tudom mert nekem is kellet már cserélni ,Igaz vannak Opel tipusok ahol ez csak kompleten lehet cserélni a légzsákal együtt. Nekem ha szükséges sikerül meg találnom elsöre és nem keresgélem máshol mint ahová teték,


Előzmények megtekintése

Igen, megértem, ott ahol egy kapcsolót csak kompletten légzsákkal együtt lehet cserélni, az bizony méltatlanul húzós tétel. Ilyenkor jobbára a kormányközépben elhelyezett kapcsolókról van szó.
Gazdaságilag valóban költségtakarékos megoldás, ha a légzsákon kívül, a küllők végén kap helyet a kürt nyomógomb.
Viszont ilyen módon elhelyezve tényleg rendkívül kellemetlen tud lenni bizonyos közlekedési helyzetekben, mivel a gombok elérésének helye a kormánykerék fordításával állandóan változik, mindig más helyen van. Volt benne részem 6 éven át, 200.000 km használat során. Egyenesben megszokod, hogy a gombok elérhetősége 3/4-3 óra irányában van. Majd amikor kanyarodáskor fordítod a kormánykereket, és hirtelen adódik egy olyan helyzet, hogy jól jönne a kürt, de gombjai éppen 6 óra irányában állnak, és te meg a megszokott 3/4-3 óra állásában nyomnád, az bizony nagy pofára esés!! Ilyen forgalmi helyzetben nem a kormánykereket nézegeted, és keresgéled a gombok éppen fellelhető helyét, hanem a forgalmat figyeled. Hidd el, ilyen szituáció átélése maradandó "élményt" okoz. Ezt nekem 10-16 évvel ezelőtt legalább 3-szor sikerült átélnem, szerencsére egyikből sem lett baj, de rendkívül kellemetlenül, tehetetlenül éreztem magam abban a helyzetben.
Igaz, azóta sokat változott a közlekedés Magyarországon, egyre ritkábban kerül sor a kürt használatára, de nem véletlenül van az, hogy már évek óta nem adnak ki sehol a világon olyan új autót, ahol a kormányküllők végében van a kürt nyomógomb.
Nincsenek előítéleteim a három elhelyezési mód egyikével sem, csak a tapasztalataimról számoltam be, és azt is sikerült megtapasztalnom melyik mód messze a legergonomikusabb, és még légzsákot sem kell cserélni egy esetleges kapcsolócsere alkalmával.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Szöke írta: 2012 május 29., kedd 20:19:05
vidi500 írta: 2 éve

Abszolút nem elismerésre méltó, hanem KATASZTRÓFA! Totál balesetveszély!!!

MIÉRT???

Ahogy fordítod a kormánykereket, annak megfelelően változik, mindig más lesz a kürt nyomógomb elérhetősége. Tudod mit jelent ez? Kanyarodás esetén, ha fordítod a kormánykereket, és valami oknál fogva hirtelen meg kellene nyomnod a kürtöt, nem fogod találni a nyomógombot!! Ez esetben annyi, mintha nem is lenne kürt a kocsidon!

Azon csodálkozok, egyáltalán miért engedélyezhette ezt a balesetveszélyes elhelyezési módot az autófelügyelet, amikor értelmetlen és jelentéktelen dolgokba is állandóan belekötnek.

6 évig használtam olyan autót, ahol eszerint voltak a nyomógombok, RENDKÍVÜL KELLEMETLEN!!!

SOHA TÖBBET OLYAN AUTÓT, AMELYIKEN ÍGY VANNAK ELHELYEZVE A KÜRT NYOMÓGOMBOK!



Ahol a kormánykerék középen van, tehát mindig egy helyen, az még elmegy, de ott is jelentős időveszteség, amíg az egyik kezeddel elengedve a kormányt odaértsz a kürtgombhoz.

A legdinamikusabb, legergonomikusabb elhelyezés, ha kürt nyomógomb az indexkar végében van.


Előzmények megtekintése

Természetesen van kinek itt van kinek ott a meg felelö de ezen elhelyezésekért tartanak drága pénzen tervezöket és még ki tudja hány embert tesztelni. Részemröl csak a cikk irójának azon meg jegyzését szerettem volna cáfolni amit a kürt nyomó gombjáról irt 1000 ft párban ujjonan, onnan tudom mert nekem is kellet már cserélni ,Igaz vannak Opel tipusok ahol ez csak kompleten lehet cserélni a légzsákal együtt. Nekem ha szükséges sikerül meg találnom elsöre és nem keresgélem máshol mint ahová teték,

A válaszoláshoz belépés szükséges
vidi500 írta: 2012 május 29., kedd 17:54:33
pkrt írta: 2 éve

Bizony így van. Ez TOTÁL!! balesetveszélyes.

Elvégre a kürtöt majdnem minden kanyarodáskor használod.

Sőt! Ötpercenként hárítasz el egy frontális ütközést pusztán a kürt használatával.

Csak meg kell nézni a harmadik világ országait. Folyamatosan dudálnak és ezért valószínűleg ott még soha nem is volt halálos baleset. Még ütközés sem. Mert dudálnak. Mert biztos náluk a kürt gondolattal működik nehogy tizedmásodpercet is veszítsenek egy ütközés kürttel történő elhárításánál.

Alacsony a kerítés...


Előzmények megtekintése

Mi van? Nálad a kormányküllő két végében van a elhelyezve a kürt nyomógomb, és nem is ismersz mást, hogy ilyen provokatív hangot ütsz meg? Hozzászólásaimban a különböző elhelyezések használati jellemzőire utaltam, több évtizedes tapasztalatom alapján, függetlenül attól, hogy milyen gyakran használod, mert az már egy másik kérdés. Lehet hogy fél évben csak egyszer, de akkor legyen ott ahol a legnagyobb biztonságot jelenti úgy neked, mint többi közlekedő társad számára. Ennyi és nem több.

A válaszoláshoz belépés szükséges
pkrt írta: 2012 május 29., kedd 16:21:15
vidi500 írta: 2 éve

Abszolút nem elismerésre méltó, hanem KATASZTRÓFA! Totál balesetveszély!!!

MIÉRT???

Ahogy fordítod a kormánykereket, annak megfelelően változik, mindig más lesz a kürt nyomógomb elérhetősége. Tudod mit jelent ez? Kanyarodás esetén, ha fordítod a kormánykereket, és valami oknál fogva hirtelen meg kellene nyomnod a kürtöt, nem fogod találni a nyomógombot!! Ez esetben annyi, mintha nem is lenne kürt a kocsidon!

Azon csodálkozok, egyáltalán miért engedélyezhette ezt a balesetveszélyes elhelyezési módot az autófelügyelet, amikor értelmetlen és jelentéktelen dolgokba is állandóan belekötnek.

6 évig használtam olyan autót, ahol eszerint voltak a nyomógombok, RENDKÍVÜL KELLEMETLEN!!!

SOHA TÖBBET OLYAN AUTÓT, AMELYIKEN ÍGY VANNAK ELHELYEZVE A KÜRT NYOMÓGOMBOK!



Ahol a kormánykerék középen van, tehát mindig egy helyen, az még elmegy, de ott is jelentős időveszteség, amíg az egyik kezeddel elengedve a kormányt odaértsz a kürtgombhoz.

A legdinamikusabb, legergonomikusabb elhelyezés, ha kürt nyomógomb az indexkar végében van.


Előzmények megtekintése

Bizony így van. Ez TOTÁL!! balesetveszélyes.
Elvégre a kürtöt majdnem minden kanyarodáskor használod.
Sőt! Ötpercenként hárítasz el egy frontális ütközést pusztán a kürt használatával.
Csak meg kell nézni a harmadik világ országait. Folyamatosan dudálnak és ezért valószínűleg ott még soha nem is volt halálos baleset. Még ütközés sem. Mert dudálnak. Mert biztos náluk a kürt gondolattal működik nehogy tizedmásodpercet is veszítsenek egy ütközés kürttel történő elhárításánál.
Alacsony a kerítés...

A válaszoláshoz belépés szükséges
vidi500 írta: 2012 május 28., hétfő 22:27:23
Tamás11 írta: 2 éve

Vidi500, nem értem, amit írsz.

Az nem jó, ha a kormánynak egy (két) kipécézett részén van csak kürt.

Az már jobb, ha a kormány közepét kell nyomni - bár időveszteség.

És - Neked - az a legjobb, ha az indexkar végén van?

Használtam én is ilyet (régi Dacia), az egyik legszörnyűbb. Azt tényleg mindig "keresni" kell... Akkor inkább már a Zsigulié, a kormányban levő krómkarikát kormányelengedés nélkül is el lehet érni.


Előzmények megtekintése

Igen, messze messze az a legjobb, ha az indexkar végében van a kürt nyomógomb. Persze ne a régi Dacia-ról beszéljünk. Az még biztos valami elbaltázott megoldás lehetett, szerencsére azt nem ismertem. Attól függ persze milyen kialakítású az az indexkar. Ahol egy síkban van a kormánykerék átmérője az indexkar végével az biztos jó megoldás, és biztos megtalálod azonnal, bármi van. Amikor fogod a kormányt, 10 óra 10 perc irányában, a bal kezed egyik ujja gyakorlatilag állandóan rajta lóg a kürtgombon. Ott aztán tényleg nincs semmi időveszteség, ha meg kell nyomnod a kürtgombot. Biztos több méretű indexkar létezik ilyen megoldással a különböző típusokon, én csak a Citroen Saxomnál tapasztalom immár 9 éve ezt a megoldást, de azt tudom mondani, nagyon nagyon szerencsés elhelyezés. Nincs jobb!!!!! Sokkal jobb mint a Hondámnál, ahol a kormány közepében van. Van mind a három elhelyezési módról több éves tapasztalatom, és soha többet olyan autót, ahol kormányküllők végében van elhelyezve a kürtnyomógomb.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Tamás11 írta: 2012 május 28., hétfő 18:02:28
vidi500 írta: 2 éve

Abszolút nem elismerésre méltó, hanem KATASZTRÓFA! Totál balesetveszély!!!

MIÉRT???

Ahogy fordítod a kormánykereket, annak megfelelően változik, mindig más lesz a kürt nyomógomb elérhetősége. Tudod mit jelent ez? Kanyarodás esetén, ha fordítod a kormánykereket, és valami oknál fogva hirtelen meg kellene nyomnod a kürtöt, nem fogod találni a nyomógombot!! Ez esetben annyi, mintha nem is lenne kürt a kocsidon!

Azon csodálkozok, egyáltalán miért engedélyezhette ezt a balesetveszélyes elhelyezési módot az autófelügyelet, amikor értelmetlen és jelentéktelen dolgokba is állandóan belekötnek.

6 évig használtam olyan autót, ahol eszerint voltak a nyomógombok, RENDKÍVÜL KELLEMETLEN!!!

SOHA TÖBBET OLYAN AUTÓT, AMELYIKEN ÍGY VANNAK ELHELYEZVE A KÜRT NYOMÓGOMBOK!



Ahol a kormánykerék középen van, tehát mindig egy helyen, az még elmegy, de ott is jelentős időveszteség, amíg az egyik kezeddel elengedve a kormányt odaértsz a kürtgombhoz.

A legdinamikusabb, legergonomikusabb elhelyezés, ha kürt nyomógomb az indexkar végében van.


Előzmények megtekintése

Vidi500, nem értem, amit írsz.
Az nem jó, ha a kormánynak egy (két) kipécézett részén van csak kürt.
Az már jobb, ha a kormány közepét kell nyomni - bár időveszteség.
És - Neked - az a legjobb, ha az indexkar végén van?
Használtam én is ilyet (régi Dacia), az egyik legszörnyűbb. Azt tényleg mindig "keresni" kell... Akkor inkább már a Zsigulié, a kormányban levő krómkarikát kormányelengedés nélkül is el lehet érni.

A válaszoláshoz belépés szükséges
vidi500 írta: 2012 május 27., vasárnap 11:17:27
Szöke írta: 2 éve

A kortárs Opelek közül a szakadásmentes kürtgomb elismerésre méltó

Ezen a fajta kormány keréken lehet cserélni a kürt nyomógombját tartakaró müanyagot párban 1000 ft ért 2 perc alatt nem egy nagy dolog viszont elég gyenge eresztés az1.3 as dizel volt szerencsém hozzá


Előzmények megtekintése

Abszolút nem elismerésre méltó, hanem KATASZTRÓFA! Totál balesetveszély!!!
MIÉRT???
Ahogy fordítod a kormánykereket, annak megfelelően változik, mindig más lesz a kürt nyomógomb elérhetősége. Tudod mit jelent ez? Kanyarodás esetén, ha fordítod a kormánykereket, és valami oknál fogva hirtelen meg kellene nyomnod a kürtöt, nem fogod találni a nyomógombot!! Ez esetben annyi, mintha nem is lenne kürt a kocsidon!
Azon csodálkozok, egyáltalán miért engedélyezhette ezt a balesetveszélyes elhelyezési módot az autófelügyelet, amikor értelmetlen és jelentéktelen dolgokba is állandóan belekötnek.
6 évig használtam olyan autót, ahol eszerint voltak a nyomógombok, RENDKÍVÜL KELLEMETLEN!!!
SOHA TÖBBET OLYAN AUTÓT, AMELYIKEN ÍGY VANNAK ELHELYEZVE A KÜRT NYOMÓGOMBOK!

Ahol a kormánykerék középen van, tehát mindig egy helyen, az még elmegy, de ott is jelentős időveszteség, amíg az egyik kezeddel elengedve a kormányt odaértsz a kürtgombhoz.
A legdinamikusabb, legergonomikusabb elhelyezés, ha kürt nyomógomb az indexkar végében van.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Szöke írta: 2012 május 27., vasárnap 09:31:36

A kortárs Opelek közül a szakadásmentes kürtgomb elismerésre méltó
Ezen a fajta kormány keréken lehet cserélni a kürt nyomógombját tartakaró müanyagot párban 1000 ft ért 2 perc alatt nem egy nagy dolog viszont elég gyenge eresztés az1.3 as dizel volt szerencsém hozzá

A válaszoláshoz belépés szükséges
nick írta: 2012 május 26., szombat 10:07:17

Én is megnéztem egyszer egy ilyen Opelt autóvásárlás előtt. Nekem annyira nem tetszett a formája. Azt hittem, hogy kicsit olcsóbb ez a kocsi, az 1,59 millió olyan ár, amiért kapni már Berlingot is HDI motorral, sőt még Picassot is benzinesben is, dízlben is, és a Picasso azért nagyságrendekkel kényelmesebb, és inkább van autó formája.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Infragma írta: 2012 május 26., szombat 09:03:01

Most nem a tesztelőt kérdőjeleztem meg! Nem úgy értettem! Csak számomra hihetetlen lenne, ha valóban ennyi lenne a kocsiban.

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1vcGVs

Friss tesztek

Opel Astra 1.6 Turbo 170 Aut. teszt

Norbi majd segít. Opel Astra 1.6 Turbo teszt

Hű, mekkora kerekek! OPC meg Turbo felirat. Akkor ez most zorall sportkocsi? Nem. Inkább kényelmes, kvázi luxusautó. Igen, egy Opel Astra.


BMW 428i Cabrio teszt

Talán túl tökéletes. BMW 428i Cabrio teszt

Megint nem volt típusjelzés, de nem az a lényeg, hogy hármasból négyes lett. A lényeg, hogy a BMW 428i Cabrio egy tökéletesnek tűnő autó.


Opel Insignia Country Tourer 2.0 Turbo AT6 4x4 teszt

Majdnem Audi olcsóbban. Opel Insignia Country Tourer teszt

Hatalmas test, terepes külső, erős motor, automata váltó, übergazdag felszereltség. Opel Insignia Country Tourer teszt.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1vcGVs

Hirdetés

OPEL tesztek

Opel Cascada 1.6 SIDI Turbo Cosmo teszt

Magyar motor viszi, de mégsem a mi autónk: Opel Cascada teszt Videó

Kezdeti kínálatának csúcsával, a szentgotthárdi, 170 lóerős SIDI turbómotorral járt nálunk a vászontetős Opel Cascada. Kellemes, de nem a mi autónk.


Opel Adam 1.4 Ecotec Start/Stop Slam teszt

Persze, hogy drága. Opel Adam teszt

Az Opel is rájött, hogy van értelme jó sok pénzért ezerféleképp variálható szuperminit árulni, hát itt a vagány Adam, amit legizmosabb motorjával, 100 lóerősen teszteltünk.


Opel Mokka 1.4 Turbo AWD Cosmo teszt

Lesz keletje. Opel Mokka teszt

Érdekes szerzet a Mokka, de hogy miért így hívják, annál fontosabb a kérdés: mire való? Vagy mindegy, mert a divat voltaképp céltalan? Az Opel gömböcét turbós benzinesként, összkerékhajtással teszteltük.


Opel Zafira Tourer 2.0 CDTI Cosmo Automata teszt

Heten, mint a gonoszok? Opel Zafira Tourer teszt Videó

Túrázáshoz ideális csúcsdízelével, automataváltóval járt nálunk a hétüléses Opel Zafira Tourer. Vajon hány felnőtt számára számít kellemes utazóautónak?


Opel Vivaro Tour Cosmo 2.0 CDTI ecoFLEX teszt

Spórolós, olcsó, tágas - Opel Vivaro ecoFLEX teszt

Új, Euro5-normás, fogyasztás-optimalizált alapmotorjával járt nálunk az Opel legnagyobb személyszállítója, a Vivaro.


Még több OPEL teszt

Címlapon


Friss cikkek

F1 Hungaroring: 169 ezer néző, 5000 forintos Mojito

Hamilton vs Rosberg: ebből mi lesz... És Ricciardo az új kedvenc Videó

5 órája – Sztori

Meglepetéseket és sok-sok balesetet hozott a 29. Forma-1-es Magyar Nagydíj. Hogyan értékeltek a pilóták, s mit láttak tudósítóink?


Egy hét és több mint 1500 kilométer után a vakon vett Toyota Prius

Milyen a Prius? Jöjjön a nagy vallomás!

Tegnap – Sztori

Bátor voltam. Kockáztattam, végletesen kicentizett időbeosztással hoztam el a látatlanul megvett Toyota Priust. Vajon bejött a terv?


Toyota Yaris facelift nemzetközi bemutató és menetpróba

Fiatal felnőtt - kipróbáltuk a felfrissített Toyota Yarist

2 napja – Újdonság

Volt az Év Autója, a térdlégzsákos, meg a hibrid Yaris. Most az utóbbi generációt dolgozták át, hogy egyszerre legyen vidám és felnőttes.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

OPEL COMBO 1.7 CDTI Klíma. dupla tolóajtó

OPEL COMBO 1.7 CDTI Kl...

Ár: 1.679.000 Ft

Évjárat: 2009 / 10

Kivitel: egyterű

Üzemanyag: Dízel

OPEL COMBO 1.6 CNG GÁZ. LEGOLCSÓBB ÜZEMEL

OPEL COMBO 1.6 CNG GÁZ...

Ár: 1.650.000 Ft

Évjárat: 2007 / 3

Kivitel: egyterű

Üzemanyag: Benzin/Gáz

OPEL COMBO C 1.7 CDTI Újszerű állapotba!

OPEL COMBO C 1.7 CDTI...

Ár: 2.790.000 Ft

Évjárat: 2009 / 3

Kivitel: egyterű

Üzemanyag: Dízel

Még több autó