2111 km 70 liter gázolajjal

Magyar gyártású motorral ért el rekordot az Opel Insignia

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Felix Egolf, a Swiss Airbus 330/340 utasszállító gép egykori kapitánya újabb fogyasztási rekordot állított fel, ezúttal egy Opel Insigniával.


Már az új Opel Astránál is tapasztaltuk, hogy a szentgotthárdi 1.6-os suttogó dízellel igen jó fogyasztásra képes. A legtöbb esetben a gyár által megadott értékeket azonban lehetetlen elérni. Az Insignia 1.6 CDTI-je papíron 3,8-3,9 litert eszik százon, attól függően, hogy négy-, ötajtós vagy kombi karosszériával van dolgunk. Egy 2111 kilométeres út során ezt az átlagot ezúttal sikerült alulmúlni.
Hirdetés

A fogyasztási rekordok kapcsán már korábban is feltűnt Felix Egolf egy tankkal, azaz 70 literrel Luzernből indult, és egészen az Északi tengerig jutott. Ott fordult, majd visszaért a kiindulási pontra, mindezt úgy, hogy közben egyszer sem állt meg tankolni. Összességében az út átlaga 3,46 km/100 km-re adódott, a legjobb fogyasztást a Fekete erdőben érte el, ahol az 1060 méteres tengerszint feletti magasságról haladt lefelé. Az út ezen 429 kilométeres szakaszát 3,2 l/100 km-es átlaggal teljesítette.

A teljesen szériaállapotú Insignia Continental EcoContact 5 gumiabroncsokon futott, melyekben a légnyomás a gyári értékre volt beállítva. Felix elmondása szerint a túra elején ő sem hitte, hogy ennyit meg tud tenni egy tank üzemanyaggal. Az előrelátó és megfontolt vezetési stílus viszont meghozta számára a sikert.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 06:10
    Permalink

    5-6 évvel ezelőtt egy akkori Peugeot 308 1.6 HDi-vel rendszeresen csináltam 3-3,1 -es fogyasztásokat, normál gumival, mindenféle trükk nélkül. Igaz, 90-100 -as stabil tempó kellett hozzá, nulla légkondi és szélcsendes idő. Kis türelemmel simán meg lehetett csinálni, pedig az nem is egy szupermodern EURO6 suttogó csettegő volt.

Vélemény, hozzászólás?