0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Kézzel váltva is takarékos - Citroën C4 1.6 e-HDi teszt 

Citroën C4 1.6 e-HDi Exclusive teszt

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Egy éve is nálunk járt az aszkéta fogyasztású Citroën C4 1.6 e-HDi. Akkor azonban robotizált váltóval, most pedig kézivel. Vajon melyik a jobb?

Teszt
Műszaki adatok

Messze nem olyan egyedi, mint az első C4, semlegesebb lett a karosszériaforma

Messze nem olyan egyedi, mint az első C4, semlegesebb lett a karosszériaforma

A perspektívával játszva még akár sportosnak is beállítható

A perspektívával játszva még akár sportosnak is beállítható

A robotváltós autókat rendszerint sokan támadják érezhető kapcsolásaik miatt, így volt ez a tavaly nálunk járt, robotváltós C4 e-HDi esetében is, melynél a lágy futómű és a lassú kapcsolás csak fokozta az ellenszenvet a tesztelők zömében. Pedig összességében nem olyan rossz az a váltó, pláne, ha azt nézzük, hogy mindössze 200 ezer forintnyi felárat kérnek érte, s a manuálishoz képest csupán 15 kilogrammal nehezebb. A Citroën azonban bölcsen tette, hogy manuális váltóval is kihozta a spórolós e-HDi-t, hiszen a mi, leginkább a hagyományos, kézi váltós autókat kereső piacunkon például jóval több vevőt vonzhat így, s a C4 legfőbb támadási felülete is megszűnt.

Még több videóért iratkozz fel a YouTube csatornánkra itt!

Eco felirat jelzi az automatikusan megállított motort

Eco felirat jelzi az automatikusan megállított motort

A másfél éves modellről ma is elmondható, hogy utastere egészen tágas, ülései kényelmesek, a szélső helyek még a rövidebb ülőlapú hátsó sorban is egészen jók. Az Exclusive szint, pláne a világos (felármentes) szövet-bőr kárpitozással nagyon igényes, mondhatni prémiumos, ám ahogyan az a nem egész féléves, 11 ezer kilométert megtett tesztautónál is látszott, az ajtókon a bőr erősen kopásra hajlamos, az üléseken minden folt meglátszik. Az összeszerelés azonban jónak mutatkozik, zavaró zörgések nincsenek. Vevő-, illetve majomfogó annál több, kezdve a puha műszerfalra tett fémes légbeömlő keretekkel. A már-már túlméretesen óriási kormánykerékről (amiről egyébként szintén nem maradtak le a fémes műanyagbetétek) hifi, telefon, tempomat egyaránt kezelhető, de még a parkolóradar is onnan kapcsolható. Változtatható továbbá a műszerfal megvilágításának színe – külön a belső egérmozié és külön az óráké, de még mindig hátravan az, amivel a C4 ténylegesen egyedi: menüből állítgathatóak a visszajelző-hangok, így az indexkattogás stílusa, akár diszkórészletek is jelezhetik a villogást. Remek, javasoljuk, hogy a frissítéskor majd vezessék be a pendrive-ról feltölthető, szabadon szerkeszthető hangokat.

Gusztusos, de koszolódásra, az ajtókon kopásra is hajlamos a világos beltér

Gusztusos, de koszolódásra, az ajtókon kopásra is hajlamos a világos beltér

Számos, de nem túl nagy pakolóhely kínálkozik az utastérben

Számos, de nem túl nagy pakolóhely kínálkozik az utastérben

A tréfálkozást befejezve egyébként a C4 több részletén látszik, hogy tervezői olyan autót próbáltak összehozni, ami egy-egy részletével vagy azok összességével el tudja csavarni a vásárlók fejét. Nem hisszük, hogy a programozható indexhang ilyen lenne, de a defektjavítóval akár 408 literes, mankókerékkel 380 literes, kompakt ötajtóshoz mérten egész nagy csomagtér vagy a kellemes atmoszférájú utastér már fegyvertény lehet, s minden bizonnyal a 4,3 l/100 km vegyes fogyasztási érték is sokakat magával ragadhat. Pláne, hogy nem kompromisszumos, a vezethetőséget rontó eco-verzióról van szó. Az e-HDi 1,6 literes, 112 lóerős turbódízele teljesen kielégítően viszi a mai konkurensekhez mérten már könnyűnek számító, 1,35 tonnás ötajtóst. A 270, átmeneti túltöltéssel 285 Newtonméteres csúcsnyomaték nem lórúgásszerűen, turbólyuk után jön, hanem szépen egyenletesen épül fel. A 11,3 másodperces 100 km/órára gyorsulás és a 190 km/órás végsebesség is jelzi, hogy az e-HDi egészen dinamikus. És sokak örömére kézi váltós is lehet, ráadásul hatfokozatú váltója nem is rossz, átlagosan precíz úton kapcsolható, de azért nem egy élményváltó.

Külön változtatható a műszerblokk középső egérmozijának és az óráknak a színe Külön változtatható a műszerblokk középső egérmozijának és az óráknak a színe Külön változtatható a műszerblokk középső egérmozijának és az óráknak a színe

Külön változtatható a műszerblokk középső egérmozijának és az óráknak a színe

USB-csatlakozó és szivargyújtó a középkonzol tövében, a könyöktámaszban 220 V-os konnektor is található

USB-csatlakozó és szivargyújtó a középkonzol tövében, a könyöktámaszban 220 V-os konnektor is található

Vezethetőség szempontjából nem lehet belekötni a C4-be, végállásai között 2,9 fordulatot író, elektrohidraulikus szervokormányával jól irányítható, 10,7 méteres fordulóköre a 4,33 méteres hosszhoz képest kicsiny, tágas utas- és csomagtere ellenére a C4-gyel könnyű elférni és manőverezni városban. Futáskultúráját meghatározza jó zajszigetelése, motorja halk, pláne, hogy e-HDi-ként alapjáraton nemigen hallani, üresbe kapcsolt váltó és felengedett kuplung esetén már 20 km/órás tempó alatt megáll. Átlagon felüli finomsággal indul, ugyanis önindító helyett az indítómotorként is alkalmazott, nagyobb teljesítményű generátor kelti életre, nem csak halkan, gyorsan is. A Citroën tisztában is van a rendszer komolyságával, s egyenesen mikrohibridnek nevezi az e-HDi-t, pedig a mozgásban nem, csupán a motor elindításában segíti a villanymotor.

Kényelmesek az ülések, de a hátsó-középső hely a magas padlódudor miatt is szűkös Kényelmesek az ülések, de a hátsó-középső hely a magas padlódudor miatt is szűkös

Kényelmesek az ülések, de a hátsó-középső hely a magas padlódudor miatt is szűkös

Állítható vastagságú fejtámasz az Exclusive szinten

Állítható vastagságú fejtámasz az Exclusive szinten

Haladni mondjuk villanymotor nélkül is jól tud a C4, az autópályás 130 km/órás utazótempó például hatodik fokozatban 2000 1/perc fordulattal gyerekjáték, s a − 68 dB(A) − zajszint még ott is igen visszafogott. Egyértelműen kényelmes autónak készült, futóműve is lágy. Sajnos olyannyira, hogy az elöl egyébként MacPherson, hátul multilink rendszer szó szerint lebegteti a karosszériát. Az úthibák azonban mégis érezhetők, olyankor ugyanis nagyot liftezik az autó. Dől továbbá kanyarban, bólint gázadáskor és fékezéskor is, lágysága ellenére nem mondható komfortosnak a rendszer. Kár érte, mert a C4 amúgy tényleg, ellátmányával is az. Csak a fontosabbakat említve 6 légzsák, ESP, légkondicionáló, tempomat, elektromos első ablakok, központi zár, elektromos tükör már az alapverzióhoz is jár, a csúcs Exclusive pedig már kétzónás légkondit, alufelnit, elektromos rögzítőféket, parkolóradart, USB-csatlakozót és Bluetooth kihangosítót, 220 V-os középkonzoli csatlakozót, LED-es belső hangulatvilágítást is ad. Sofőrsegédből sávváltást segítő holttérfigyelő és sávelhagyásra figyelmeztető rendszer kérhető. Utóbbi nem, előbbi azonban szerepelt és jól is dolgozott a tesztautóban.

Alaphelyzetében is méretes 380 literes, nagyra, 1153 literig bővíthető, de toldva lépcsős padlójú és mindenképp magas küszöbű a csomagtér, melynek világítása zseblámpaként kivehető

Alaphelyzetében is méretes 380 literes, nagyra, 1153 literig bővíthető, de toldva lépcsős padlójú és mindenképp magas küszöbű a csomagtér, melynek világítása zseblámpaként kivehető

Finom járású és takarékos, valamint kellően erős az e-HDi. Önindító nincs hozzá, a generátor indítja

Finom járású és takarékos, valamint kellően erős az e-HDi. Önindító nincs hozzá, a generátor indítja

Noha egy-egy hiányosság – például a futómű hangolása – felróható, a még Exclusive csúcskivitellel is 5 839 000 forintért elvihető C4 e-HDi gazdag ellátmányával nem rossz ajánlat. Ilyen ellátmányt a konkurencia csak drágábban adna, s természetesen kedvező a fogyasztás is, a gyári 4,3 helyett nálunk 5,4 l/100 km adódott a teszthét alatt, ami városi és autópályás használattal egyáltalán nem rossz. De vajon jobb lenne-e robotizált váltóval? Igen, gyári érték szerint is 1 deciliterrel szerényebb az MCP6 étvágya, s egyébként a tavalyi tesztátlagunk is pont ennyivel volt kedvezőbb. Noha 200 ezer forintos felárát csak beláthatatlan, de azért mégsem elképzelhetetlen futás, 465 ezer kilométer alatt termelné ki az MCP6 váltó, mi mégis inkább a kuplungmentes üzemre szavaznánk, még érezhető és talán lassú váltásokkal is érdemes lemondani a kuplung nyomkodásáról és általa a vezetés nehezítéséről.

Árak

Tesztmodell alapára 5 839 000 Ft (2012. július 30.)
Tesztmodell ára 6 079 000 Ft (2012. július 30.)

Tovább a műszaki adatokhoz

Méretek

Hosszúság: 4329 mm
Szélesség: 1789 mm
Magasság: 1498 mm
Saját tömeg: 1350 kg
Össztömeg: 1810 kg
Tengelytáv: 2608 mm
Karosszéria-kivitel: ötajtós
Csomagtér: 380 liter
Belső szélesség elöl: 1490 mm
Belső szélesség hátul: 1470 mm
Belmagasság elöl: 930-990 mm
Belmagasság hátul: 885 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött: 230 mm
Ülőlap hossza elöl: 515 mm
Ülőlap hossza hátul: 475 mm
Csomagtér maximális szélessége: 1210 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között: 1030 mm
Csomagtér magassága: 460 mm
Csomagtér hossza: 840 mm
Csomagtér hossza üléshajtással: 1700 mm
Raktérnyílás szélessége: 1055 mm
Raktérnyílás magassága: 810 mm

Motor és váltó

Motor: Dízel üzemű
Motorosztály: EURO 5
Hengerűrtartalom: 1560 cm³
Hengerek/szelepek száma: 4/16
Sebességváltó: manuális - 6 fokozatú
Nyomaték: 270 Nm 2000 1/min-nél
Teljesítmény: 82 kW (112 LE) 3600 1/min-nél

Menetteljesítmény

Végsebesség: 190 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra: 11,3 s
CO2-kibocsátás: 114 g/km
Gyári vegyes fogyasztás: 4,3 l/100km
Fogyasztás a használónál: 5,4 l/100km

Menetzaj

Menetzaj 50 km/óránál: 56 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál: 65 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál: 68 dB(A)

Vissza a teszt szövegéhez

Ez is érdekes lehet:
 

Közel kétezer kilométeres hatótávot ígér a Nikola One

Ismét nagy lépést tett a Nikola, bemutatták a régóta várt és sokat ígérő One nyergesvontatót...

Már itthon is rendelhető az Infiniti Q60, láttuk is

Statikus bemutatón debütált itthon az Infiniti legújabb modellje, a Q60 luxuskupé, ami 211 vagy...

Közel az új Swift érkezése, az indiai gyártósorról érkezett egy friss fotó az autóról

Viszonylag korán lebukott a formaterv levédetésének fotóival, az autót viszont még csak álcázva...

Digital Light néven érkezik az új Mercedeseken deübtáló vetítős fényszóró

A Mercedes következő autóit már a Digital Light nevű, szimbólumokat is vetíteni képes fényszóróival...

Egységes, de fokozott áremelést kap a benzin és a gázolaj

Nem elég a szerdai üzemanyagár-emelés, pénteken újabb, nagyobb mértékű, a benzin és a gázolaj...

Gondoskodás nevű tartósbérlet programot indít a Skoda, 65 ezerért új Fabiába ülhetünk

Akár nulla forintért vadonatúj Skodába ülhetünk, a fix havidíjért pedig teljeskörű szolgáltatást...

Jövőre egy új útvonallal bővül a magyarországi fizetős utak listája

Érdemben nem változik a jelenlegi útdíjrendszer, viszont egy új útszakasszal bővül a fizetős...

Érvényes műszakival, de lejárt vizsga miatt kapott el a rendőr

A bordó Prius vonzza a bajt. Nyáron egy autóstársunkat bőszítettem magamra, most a rendőr szedett...

Hogyan világítsunk autónkkal télen?

Ma már kötelező felszerelés az autókban a nappali menetfény, ám ennek ellenére, vagy talán pont...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1jaXRyb2Vu
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (1 db)

yamakwa írta: 2012 július 31., kedd 11:31:13

Sok tekintetben meglep a cikk. Az előzményeket ismerve azt hittem a manuálissal fogják ajánlani. A futómű hangolásáról írt véleménnyel sem értek egyet. Igaz a miénk 1.6VTI, de a miskolci rettenetes utakon igen is szépen átsuhan a hibákon, és az előző c4-el szemben abszolúte nem üt fel. Nagyon pazar ez a kényelem amivel a futómű kényezteti az utasait, ennek ellenére kanyarokban is egészen jól halad, igaz nem egy kanyarvadász. A bólogatás, ez tény. és az is, hogy oldalszélre érzékeny az autó, de nem vészes. A kidolgozás valóban pazar,még arra is gondoltak, hogy a könnyen korrodáló szerelvényeket vékony alu bevonattal lássák el. Nem tudom, hogy ez a kisebb felszereltségnél is így van e, mert nekünk exclusive felszereltségű változat van. És lehet, hogy más a futómű hangolása a dízel és benzines modelleknél ? Hallottam már ilyet.

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1jaXRyb2Vu
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1jaXRyb2Vu

Friss tesztek

Nissan GT-R Black Edition 2017 teszt

„Low cost” szupersportautó - Nissan GT-R teszt Videó

Egy végtelenül feszes versenyautó, félelmetes erővel és a szupersportautók között is méltányos árral. Csak ne melegedne túl ilyen gyorsan.


Fiat Tipo 1.6 Multijet 16V Lounge teszt

Röviden, meggyőző - Fiat Tipo

Szépen magára talált az utóbbi időben a Fiat. Kínálatuk erősen frissült, a Tipo ráadásul egyből három karosszériaváltozattal érkezett. A csapotthátú rengeteg előnyével pozitív csalódás.


Toyota Proace Panel Van Active teszt

Munkás francia, vagyis japán - Toyota Proace teszt

Toyota jelvénnyel próbáltuk a PSA vadiúj furgonját. Praktikus, jól vezethető, a piac egyik legolcsóbbja, és keveset is fogyaszt. Mi kell még?

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1jaXRyb2Vu

Hirdetés

CITROEN tesztek

Citroën DS3 PureTech 82 Limited teszt

Miskárolásról szó sincs - Citroën DS3 teszt

A francia Mini, ami már 3,99 millióért elvihető: ez a Citroën DS3 a 82 lóerős alapmotorral. Nekem ráadásul fele ilyen erősen is tetszene.


Citroën Grand C4 Picasso BlueHDi 150 teszt

Gesztenyepüré babból. Citroën Grand C4 Picasso BlueHDi teszt Videó

Megnyerő, de fenékig nem tejfel a Citroën Grand C4 Picasso, amit ezúttal 2,0 literes dízelmotorral, majdnem csurig felszerelve próbáltunk.


Citroën C1 1.0 Collection teszt

Női autó? Csak kicsi. Citroën C1 teszt

Picit megújult a C1. Ha ilyen vagány LED-sorosat tetszik látni az utcán, az az új és a jobban felszerelt. De sokat nem fogunk belőle látni, s ennek egyszerű oka van.


Citroën DS5 HYbrid4 Airdream 200 Sport teszt

Sportfokozatban spórol az űrhajó - Citroën DS5 HYbrid4 teszt

Futurisztikus, már-már űrhajós megjelenés és dízelhibrid hajtáslánc jellemzi a Citroën csúcsmodelljét. Vajon autónak milyen?


Citroën DS4 1.6 THP Sport teszt

A Citroën Audija? DS4 THP teszt Videó

Lényegében német példát követ a Citroën, hiszen a tömegmodell C4 alapjaira épül a sportos és prémiumos DS4. Az Audi már évek óta hasonló elvből profitál. Vajon bejön ez a franciáknak is?


Még több CITROEN teszt

Címlapon


Friss cikkek

Újabb Ford modelleket készít LEGO

Le Mans-győztes Ford GT-k LEGO kockákból

7 órája – Sztori

50 évnyi Ford legenda készül LEGO kockákból. Az 1966-os Ford GT40 és az idei Le Mans-győztes Ford GT is méretarányos kistestvért kap.


408 lóerős a John Deere elektromos traktora

Elektromos traktorral kísérletezik a John Deere Videó

12 órája – Sztori

Egyelőre csak tanulmányként mutatta be villanymotoros traktorát a John Deere, de könnyen valósággá válhat. 130 kWh-s akkumulátort kapott.


Megújult Dacia Sandero, Logan, Duster menetpróba

Kevesebb henger, több kényelem – friss Daciák

21 órája – Újdonság

Teljes típuspalettáját megújította a Dacia ilyen-olyan formában. Az egyik új motort, a másik automataváltót kapott, Sibeniknél ismerkedtünk.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

CITROEN C4 1.4 VTi Chic

CITROEN C4 1.4 VTi Chic

Ár: 2.399.000 Ft

Évjárat: 2011 / 10

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

CITROEN C4 1.4 SX FIX ÁR!

CITROEN C4 1.4 SX FIX ÁR!

Ár: 999.000 Ft

Évjárat: 2005 / 9

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

CITROEN C4 Coupe 1.6 VTR

CITROEN C4 Coupe 1.6 VTR

Ár: 999.999 Ft

Évjárat: 2005 / 7

Kivitel: Coupe

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!