0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Ha hátul van a jobb gumi, nagyobb a biztonság

Mindig hátra szereltessük a jobb állapotú gumikat!

2010. október 30., szombat 10:30 (2 éve)

Ez a cikk több, mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Ahogy az iskolában a rosszabb gyerekeket szokás előre, a tanár szeme elé ültetni, úgy a rosszabb állapotú guminak is az első tengelyen van a helye.

Manapság egyre nagyobb szerep hárul az autóban az elektronikus védelmi eszközökre, különösen a menetstabilizálóra (legközismertebb jelöléssel ESP), amely nagyon hasznos ugyan, de egyáltalán nem mindentudó, mint azt sokan tévesen képzelik. Arról nem is beszélve, hogy napjainkban, az olcsóbb modelleknél még nem általános a megléte, így különösen hasznos lehet azon tanács, miszerint ha nincs pénzünk teljes garnitúra téli gumit vásárolni, és csak két abroncsra futja a büdzséből, akkor mindig a hátsó tengelyre szereltessük fel a jobb állapotúakat − ez akkor is ajánlott, ha két jobb, illetve két rosszabb állapotban lévő használt kerekünk van. E módszer indoklása egyszerű fizikai magyarázat. Ha a jó gumik az első kerekeken vannak, a rosszabbak pedig hátul, akkor félrevezető lehet az autó viselkedése. Miközben azt hisszük, hogy jó a tapadás, és minden rendben van, a hátsó kerekek már nagy valószínűséggel elérték a kritikus határt, így amikor az autó eleje megcsúszik, az instabil far garantálhatóan ki fog törni, komoly vészhelyzetet előidézve. Ha a rosszabb állapotú gumik az első tengelyen vannak, ugyan előbb érezzük majd bizonytalannak a haladást, de éppen ez inthet minket kellő óvatosságra, ráadásul számíthatunk a jó hátsó abroncsokra.

Krepsz Zoltán

Ez is érdekes lehet:

Biztonsági öv (nélkül) buszon, taxiban

Szerencsére ma már nagyon kevés autós gondolja úgy, hogy fölösleges becsatolnia a biztonsági övet, de mi a helyzet buszon vagy épp taxiban utazás közben?


Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (13 db)

vidi500 írta: 8 hónapja

Csak most véletlenül akadtam erre a cikkre. Totál véletlenül kb. 6 órával ezelőtt egy másik hozzászólásban erről is szó volt. Bármily meglepő teljes egészében a következő hozzászólókkal értek egyet, nekik van igazuk springi, ike, zkrepsz, bandibácsi. A jobb állapotúnak, vagyis a nagyobb tapadásúnak kell hátul lenni!
Zkrepsz is fejtegette miért, amiben igaza van.
Másik megközelítésben: ha valaki csúszós útban a tapadási határon, illetve azon picit túl autózik, és az eleje kezd megcsúszni egy kanyarban az első gumik gyengébb tapadása miatt, az nagyobb ívű kanyarvételt jelent, ami által az autó önállóan stabilizálódik.
Ha a hátulja csúszik meg a hátsó kerekek gyengébb tapadása miatt, az bizony kisebb ívű kanyarvételt jelent az adott szélsőséges helyzetben, ami nagyon nem jó, mert ez a kisebb kanyarodási ív ezt a szélsőséges helyzetet még tovább fokozza, és mint egy öngerjesztő folyamat a kocsi megpördülése irányába viszi az autót. Ez a dolog ennyire egyszerű, nem más mint fizika.
Egyértelmű, hogy sokkal veszélyesebb, ha a hátulja csúszik meg, ettől kell óvni az autót, emiatt kell hátul a jobb tapadású gumi.

Persze el lehet autózgatni gyengébb tapadású hátsó gumikkal is, csak akkor a megcsúszási határt messze kerülni kell.

A válaszoláshoz belépés szükséges
gaben írta: tavaly

Valóban marhaság. Mondjuk nekem mind a 4 keréken téli van, de régebben amikor nem futotta rá, csak az első tengelyen voltak télik, kivéve amikor kocka 2105-el jártam (de rég volt) akkor hátul, mert egyébként az autó nem volt hajlandó egyenesen menni :)

A válaszoláshoz belépés szükséges
mekkelek írta: 2 éve
bandibácsi írta: 2 éve

e z olyan tipikusan magyar, itt mindenki bejárta a fél világot, és zsigerből osztja az észt. mondjuk, aki mekkeleknek nevezi magát, attól mit is várhatna az ember, az a hibbant kecske is mindenhez értett, láthatták a gyerekek is... Egyébként a cikkben szó sincs nyári gumikról, vagy ez csak nekem vénembernek tűnt fel? Téli gumikat ír a szöveg. Édes fia m (ha 63-on túl vagy, akkor bocs), ha már jég van az úton, lehet akármilyen gumid, és lehet az bárhol, elől, hátul, megette a fene, ahogy van. Akkor ne indul el, vagy imádkozz hogy ne egy ZIL alatt végezd árokban. Itt mindenki a szélsőségekhez mér, amikor már 99 százalékban tehetetlen az ember, bár egyesek akkor is "korrigálnak" - én meg retteghetek a mamával hazafelé, hogy éppen szemben jön egy ilyen mindentudó bűvész. A fiammal voltam néhány éve egy ilyen okosító pályán, pörögtem, mint a búgócsiga, persze, ott sík hülyék vannak, semmirekellők, biztos marhaságokat mondtak.


Előzmények megtekintése

A regisztrációm hirtelen felindulásból történt (a szánalmas cikkre irányuló düh vezérelt), és gyorsan kellett egy név, sajnálom ha nem felel meg az elvárásainak.

Valószínűleg nem érdekli, de valóban bejártam a fél világot, aktívan motorozom, személy és teherautót vezetek, a rallysportban is kipróbáltam magam, mezőgazdasági gépekkel dolgozom. Van vezetési tapasztalatom, T-72-től Jawa 210-ig mindenféle/fajta jármű megfordult a kezem alatt, okkal mondhatom, hogy tudom mit beszélek.

Akár szélsőségesnek tekinti a helyzetet amihez mértem, akár nem, a téliguminak a hajtott vagy kormányzott keréken a helye. Jégen is megvan a technikája a vezetésnek, és régen rossz ha akkor már "megette a fene".

A nyári gumiról: "adott esetben a nyárit". Vázoltam egy eshetőséget, ami kizsigerelt financiális bázisú polgárokkal teli hazánkban igen gyakran megesik. Magyarul csak egy pár téligumira akad pénz a családi kasszában.

Nem csalódna ha egy zord téli napon én vinném haza önt és kedves feleségét, elöl téli, hátul nyári gumival szerelt autóval.

A válaszoláshoz belépés szükséges
bandibácsi írta: 2 éve
mekkelek írta: 2 éve

Teljes mértékben egyetértek önnel!

Valaki unalmában kitalálja ezt, aztán fogalma sincs róla hányan kerülnek veszélybe az agyhalott tanácsa miatt!

Egy elsőkerekes kocsi, aminek a hátsó kerekére szereli a jó téligumit, előre pedig a kopottat, vagy adott esetben a nyárit, ön és közveszélyes. Mondjuk közelítsünk fővárosunk felé az M3-on, télen, a lefagyott, eljegesedett úton, hosszú tömött sorban, lépésben, többször megállva. (nem egyszer volt rá példa, alsóbbrendű utak dimbes-dombos szakaszairól nem is beszélve) A cikk írója szerint hogyan fog elindulni emelkedőn az autó?????!!! Gondolkodjon már! SEHOGY! Visszacsúszik, tör-zúz, balesetet okoz. Ugye milyen hasznos ha hátul van a jó gumi? Vagy csak enyhén csússzon meg az úton. Ebben az esetben az első jó gumi és egy ügyes kormánymozdulat segít visszahúzni az autót a helyes irányba... Viszont ha elöl a rosszabb gumi van, akkor csak sodródik az árral, magatehetetlenül. És ez nem egy extrém eset. Aki a Motorhead fékezésre vonatkozó gondolatát vitatja, az vagy évente kétszer ül autóban, vagy csak simán szellemileg alultáplált. Télen alapból finoman bánunk a fékkel, tehát a farolás könnyedén megelőzhető, ha mégis bekövetkezne, akkor pedig finom kormány és gázmozdulattal "kihúzza" az eleje a hátulját. A vészfékezéskor pedig tövig felnyomhatja magának a hátsó profilmélységet, ha elöl rozzant a gumi, ígyis-úgyis meg fog csúszni. (általában 4 télivel is)

A vezetés technikai tanfolyamok kiváló példái a "hogyan lopjunk ki sok pénzt a sok hülye zsebéből" című programoknak.

A szakértők nagyja pedig a Kreténből és a Mórickából vette a szaktudását, ha ilyeneket beszélnek.

jabb példa az emberi hülyeség betetőzésének, és az egyértelmű dolog ellenkezőjének kényszeres túlmagyarázásából fakadó alaptalan okoskodásnak.


Előzmények megtekintése

e z olyan tipikusan magyar, itt mindenki bejárta a fél világot, és zsigerből osztja az észt. mondjuk, aki mekkeleknek nevezi magát, attól mit is várhatna az ember, az a hibbant kecske is mindenhez értett, láthatták a gyerekek is... Egyébként a cikkben szó sincs nyári gumikról, vagy ez csak nekem vénembernek tűnt fel? Téli gumikat ír a szöveg. Édes fia m (ha 63-on túl vagy, akkor bocs), ha már jég van az úton, lehet akármilyen gumid, és lehet az bárhol, elől, hátul, megette a fene, ahogy van. Akkor ne indul el, vagy imádkozz hogy ne egy ZIL alatt végezd árokban. Itt mindenki a szélsőségekhez mér, amikor már 99 százalékban tehetetlen az ember, bár egyesek akkor is "korrigálnak" - én meg retteghetek a mamával hazafelé, hogy éppen szemben jön egy ilyen mindentudó bűvész. A fiammal voltam néhány éve egy ilyen okosító pályán, pörögtem, mint a búgócsiga, persze, ott sík hülyék vannak, semmirekellők, biztos marhaságokat mondtak.

A válaszoláshoz belépés szükséges
mekkelek írta: 2 éve
Motorhead írta: 2 éve

Abszolút nem értek egyet. Elsőkerékhajtásnál, orrmotornál az első keréknek kell irányíthatónak lennie. El sem tudok felelőtlenebb tanácsot képzelni mint hogy ha valakinek TÉNYLEG ezen kell spórolnia, akkor ne előre tegye a téligumikat. Ha valaki nem ész nélkül szánguldozik, nem a farolás lesz a legnagyobb veszély ami rá leselkedik hanem az hogy nem tud megállni féktávon belül.

A kitörő far sokkal könnyebben korrigálható.


Előzmények megtekintése

Teljes mértékben egyetértek önnel!
Valaki unalmában kitalálja ezt, aztán fogalma sincs róla hányan kerülnek veszélybe az agyhalott tanácsa miatt!
Egy elsőkerekes kocsi, aminek a hátsó kerekére szereli a jó téligumit, előre pedig a kopottat, vagy adott esetben a nyárit, ön és közveszélyes. Mondjuk közelítsünk fővárosunk felé az M3-on, télen, a lefagyott, eljegesedett úton, hosszú tömött sorban, lépésben, többször megállva. (nem egyszer volt rá példa, alsóbbrendű utak dimbes-dombos szakaszairól nem is beszélve) A cikk írója szerint hogyan fog elindulni emelkedőn az autó?????!!! Gondolkodjon már! SEHOGY! Visszacsúszik, tör-zúz, balesetet okoz. Ugye milyen hasznos ha hátul van a jó gumi? Vagy csak enyhén csússzon meg az úton. Ebben az esetben az első jó gumi és egy ügyes kormánymozdulat segít visszahúzni az autót a helyes irányba... Viszont ha elöl a rosszabb gumi van, akkor csak sodródik az árral, magatehetetlenül. És ez nem egy extrém eset. Aki a Motorhead fékezésre vonatkozó gondolatát vitatja, az vagy évente kétszer ül autóban, vagy csak simán szellemileg alultáplált. Télen alapból finoman bánunk a fékkel, tehát a farolás könnyedén megelőzhető, ha mégis bekövetkezne, akkor pedig finom kormány és gázmozdulattal "kihúzza" az eleje a hátulját. A vészfékezéskor pedig tövig felnyomhatja magának a hátsó profilmélységet, ha elöl rozzant a gumi, ígyis-úgyis meg fog csúszni. (általában 4 télivel is)
A vezetés technikai tanfolyamok kiváló példái a "hogyan lopjunk ki sok pénzt a sok hülye zsebéből" című programoknak.
A szakértők nagyja pedig a Kreténből és a Mórickából vette a szaktudását, ha ilyeneket beszélnek.
jabb példa az emberi hülyeség betetőzésének, és az egyértelmű dolog ellenkezőjének kényszeres túlmagyarázásából fakadó alaptalan okoskodásnak.

A válaszoláshoz belépés szükséges
enduro írta: 2 éve

Volt szerencsém egy-két vezetéstechnikai pályát kipróbálnom, itthon is, külföldön is. Sajnos nem fog meggyőzni az állításáról, és csak remélhetem hogy másokat sem. Sajnálom, hogy az esetleges korrigálást zsákutcának titulálja, nem értem miért. Továbbá azt sem, hogy meg sem említi, első, vagy hátsókerekes autóról beszél, mert ez is egy alapvető szempont lenne. Bizonyosan tudna olyan helyzetet mondani, amikor valóban fontosabb lenne hogy a hátsó kerék fogjon jobban pl. erős fékezés kanyarban, de az autó hétköznapi, civil irányíthatósága, kezelhetősége szempontjából jóval több indok áll a hajtott és kormányzott gumik jobb állapota mellett. Nem beszélve arról, hogy ha egy első kerekesen hátul van a téli gumi, talán el sem tudnak indulni vele télen, innen nézve persze növeltük a biztonságot. Nem akarom meggyőzni, mert elkötelezett a cikke mellett, csupán volt időm és válaszoltam az írására.

A válaszoláshoz belépés szükséges
zkrepsz írta: 2 éve
enduro írta: 2 éve

Azért ez egy jó nagy szamárság, akármilyen vezetéstechnikai szakember is vallja ezeket a nézeteket. Az elsőkerék hajtásnak pont az a lényege, hogy húzza az autót, ezért normál haladás mellett hogyan, hova törhetne ki a hátulja? És ha elindul a hátulja az igenis még havas, jeges úton is korrigálható, de ha nem a hajtott keréken van a jó gumi, esélyed sincs bármit is tenni, mert a korménymozdulatokra nem fog reagálni az autó. A hátsó kerekes autónál kicsit bonyolultabb ugyan a helyzet, de ott igaz a felvetés. Mindig a hajtott kerekeken kell a jobb, vagy adott esetben a téli guminak lenni.


Ez a "korrigálós" eszmefuttatás zsákutca. Higgye el. Hogy hova tör ki az autó hátulja, a korábbi hozzászólásomban megtalálja. Menjen el egy vezetéstechnikai pályára, meg fog lepődni, és ha nekem nem hisz, majd önmagának igen.

A válaszoláshoz belépés szükséges
zkrepsz írta: 2 éve
Motorhead írta: 2 éve

Abszolút nem értek egyet. Elsőkerékhajtásnál, orrmotornál az első keréknek kell irányíthatónak lennie. El sem tudok felelőtlenebb tanácsot képzelni mint hogy ha valakinek TÉNYLEG ezen kell spórolnia, akkor ne előre tegye a téligumikat. Ha valaki nem ész nélkül szánguldozik, nem a farolás lesz a legnagyobb veszély ami rá leselkedik hanem az hogy nem tud megállni féktávon belül.

A kitörő far sokkal könnyebben korrigálható.


Előzmények megtekintése

Önmagát cáfolja, kedves Motorhead, pont a fékezés miatt kell HÁTRA a jobb állapotú gumi! Ha fékezni kell, nagyon fontos, hogy mekkora a profilmélység hátul, mert az autó súlya - a fizika törvénye szerint - az első tengelyre fog nagyobb erőhatást kifejteni. Magától értetődően a hátsó tengelyre kisebb erő hat, kvázi ezzel az autó hátulja könnyebb lesz, és ha itt van a kopottabb gumi (ami Ön szerint helyes lenne), akkor bizonytalanabb lesz az egyenesfutás, ami éppen a profilmélység függvénye. Az autó, a fronthajtásos is (!) bizony túlkormányzottan fog viselkedni.

A válaszoláshoz belépés szükséges
enduro írta: 2 éve

Azért ez egy jó nagy szamárság, akármilyen vezetéstechnikai szakember is vallja ezeket a nézeteket. Az elsőkerék hajtásnak pont az a lényege, hogy húzza az autót, ezért normál haladás mellett hogyan, hova törhetne ki a hátulja? És ha elindul a hátulja az igenis még havas, jeges úton is korrigálható, de ha nem a hajtott keréken van a jó gumi, esélyed sincs bármit is tenni, mert a korménymozdulatokra nem fog reagálni az autó. A hátsó kerekes autónál kicsit bonyolultabb ugyan a helyzet, de ott igaz a felvetés. Mindig a hajtott kerekeken kell a jobb, vagy adott esetben a téli guminak lenni.

A válaszoláshoz belépés szükséges
ike írta: 2 éve
Motorhead írta: 2 éve

Abszolút nem értek egyet. Elsőkerékhajtásnál, orrmotornál az első keréknek kell irányíthatónak lennie. El sem tudok felelőtlenebb tanácsot képzelni mint hogy ha valakinek TÉNYLEG ezen kell spórolnia, akkor ne előre tegye a téligumikat. Ha valaki nem ész nélkül szánguldozik, nem a farolás lesz a legnagyobb veszély ami rá leselkedik hanem az hogy nem tud megállni féktávon belül.

A kitörő far sokkal könnyebben korrigálható.


Előzmények megtekintése

Upps! A link lemaradt!
http://videosmart.hu/video/teli-gumi-tippek

A válaszoláshoz belépés szükséges
ike írta: 2 éve
Motorhead írta: 2 éve

Abszolút nem értek egyet. Elsőkerékhajtásnál, orrmotornál az első keréknek kell irányíthatónak lennie. El sem tudok felelőtlenebb tanácsot képzelni mint hogy ha valakinek TÉNYLEG ezen kell spórolnia, akkor ne előre tegye a téligumikat. Ha valaki nem ész nélkül szánguldozik, nem a farolás lesz a legnagyobb veszély ami rá leselkedik hanem az hogy nem tud megállni féktávon belül.

A kitörő far sokkal könnyebben korrigálható.


Előzmények megtekintése

Springinél a pont!
Ajánlom ezt a videót, ahol (3:24-nél) egy közlekedésbiztonsági szakember mondja el ugyanezt. Neki már csak hihetünk. De javaslom a többi videó figyelmes végignézését is.

A válaszoláshoz belépés szükséges
springi írta: 2 éve
Motorhead írta: 2 éve

Abszolút nem értek egyet. Elsőkerékhajtásnál, orrmotornál az első keréknek kell irányíthatónak lennie. El sem tudok felelőtlenebb tanácsot képzelni mint hogy ha valakinek TÉNYLEG ezen kell spórolnia, akkor ne előre tegye a téligumikat. Ha valaki nem ész nélkül szánguldozik, nem a farolás lesz a legnagyobb veszély ami rá leselkedik hanem az hogy nem tud megállni féktávon belül.

A kitörő far sokkal könnyebben korrigálható.


Előzmények megtekintése

Motorhead- Melléd sem ülnék be az biztos. Teljesen mindegy, hogy első vagy hátsókerekes a gép, mindig hátra kell tenni a jobb gumit ez tuti és kár is vitatkozni rajta, de ha te előre teszed úgyis rájössz az, hogy tévedtél mert az első kanyarban kitör a fara és már az árokban is vagy. Mit akarsz te korrigálni havas, jeges úton szar gumival? Ugyanez ez az eset az első fékezésnél a hátulja biztos elöl lesz mire megállsz. Sok sikert a téli autózáshoz, de én a helyedben keresnék egy tuti biztosítót mert sajna szükséged lesz rá, és amúgy is pont itt az ideje. Mindenkinek baleset mentes vezetést.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Motorhead írta: 2 éve

Abszolút nem értek egyet. Elsőkerékhajtásnál, orrmotornál az első keréknek kell irányíthatónak lennie. El sem tudok felelőtlenebb tanácsot képzelni mint hogy ha valakinek TÉNYLEG ezen kell spórolnia, akkor ne előre tegye a téligumikat. Ha valaki nem ész nélkül szánguldozik, nem a farolás lesz a legnagyobb veszély ami rá leselkedik hanem az hogy nem tud megállni féktávon belül.
A kitörő far sokkal könnyebben korrigálható.

A válaszoláshoz belépés szükséges

Friss tesztek

Mini Cooper S Rauno Aaltonen Edition teszt

Mini Cooper S Rauno Aaltonen Edition teszt 

Rauno Aaltonen 1967-es monte-carlói győzelmének állít emléket a piros-fehérbe csomagolt különleges Cooper S. De vajon mit szól az automata váltóhoz a Raliprofesszor?


Renault Trafic Passenger 2.0 dCi 115 teszt

Renault Trafic Passenger 2.0 dCi 115 teszt

Még épp vezethető B kategóriás jogsival a Trafic, sofőrrel együtt kilencen utazhatnak benne, és még a csomagtérből is jut mindenkinek 172 liter. Ez lenne a tökéletes utazóautó?


Ford Ranger menetpróba

Ford Ranger menetpróba

Noha egy ideje már nálunk is kapható, most próbálhattuk ki először az új Rangert, és a Ford kőkeményen is kényelmes pickupja meglepően pozitív csalódást okozott.

Még több teszt

Címlapon


Friss cikkek

Több mint 4 éves útlezárás kapcsán faggattuk az illetékeseket

Több mint 4 éves útlezárás kapcsán faggattuk az illetékeseket

3 napja – Sztori

Budapesten még 2008 márciusában zárták le a Keleti pályaudvar Thököly út felőli részét. Átadása már 2 éve csúszik. Vajon mikor lesz kész?


Láthatatlan autók Magyarországon

Láthatatlan autók Magyarországon

3 napja – Sztori

Válság ide, kis piac oda, az új modellek előbb-utóbb nálunk is viszonylag szép számban fogynak és észrevehetőek az utakon. Vagy nem. Listán a láthatatlan autók.


Drift OB: nagypályások csatája következik

Drift OB: nagypályások csatája következik 

3 napja – Sztori

A 2012. évi Hell Energy Országos Drift Bajnokság második felvonása következik május 27-én. A helyszín nem más, mint a máriapócsi RabócsiRing.


Használtautó.hu

NISSAN SUNNY 1.6 12V SLX

Ár: 149.000 Ft

Évjárat: 1991 / 8

Kivitel: sedan

Üzemanyag: Benzin

VOLKSWAGEN PASSAT 1.9...

Ár: 2.300.000 Ft

Évjárat: 2006 / 7

Kivitel: sedan

Üzemanyag: Dízel

NISSAN JUKE 1.6 Acenta...

Ár: 4.468.800 Ft

Évjárat: 2012

Kivitel: ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

Még több autó