0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Ne nézzen úgy rám a gyönyörű szemével! - Toyota GT86 bemutató

Itthon mutatkozott be a Toyota GT86

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A várakozásnak vége. Az első tanulmány után évekig vártuk a döntést. Aztán a végleges formát. Majd a műszaki adatokat. A világpremier óta a hazai bemutatót. Most meg majd várjuk, hogy legyen rá elég pénz.

Árnyékban hűsölve várt

Árnyékban hűsölve várt

Mesés fenék

Mesés fenék

2009 októberében villant fel az első jelzőfény, ami arra utalt, hogy talán mégis feltámadhat újra az akkor már hosszabb ideje halottnak tűnő japán sportkocsi-gyártás. Bár volt a piacon Nissan GT-R és Z, ezek inkább azt a 80-as 90-es éveken átívelő aranykort idézték, amikor az összes japán gyártónak volt hátsó- vagy összkerék-hajtású erős sportautója, viszont az elérhető árú élményautók épp eltűntek a piacról. Civic Type-R? Önmaga paródiája lett. Integra Type-R? Életemben nem hallottam. Nissan 200SX, Toyota Celica? Süllyesztő. Úgy tűnt, eljött az az anti-kánaán, amiben áldiffúzoros CC-k és túlmotorizált, túlpárnázott fronthajtásos kompaktok jelentik a sportautózást. És akkor 2009-ben feltűnt a Tokiói Autószalonon a Toyota FT-86 tanulmány, és egyszerre sírt fel több millió kiéhezett, reményvesztett száj világszerte: GYÁRT-SÁ-TOK!

Méretek és tömegek 2.0 D-4S 6 A/T 2.0 D-4S 6 M/T
Hosszúság 4240 mm 4240 mm
Szélesség 1775 mm 1775 mm
Magasság 1425 mm 1425 mm
Nyomtáv elöl 1520 mm 1520 mm
Nyomtáv hátul 1540 mm 1540 mm
Túlnyúlás elöl 845 mm 845 mm
Túlnyúlás hátul 825 mm 825 mm
Tengelytáv 2570 mm 2570 mm
Fordulókör átmérője 10,8 m 10,8 m
Belső hossz 1615 mm 1615 mm
Belső szélesség 1490 mm 1490 mm
Belső magasság 1060 mm 1060 mm
Csomagtér térfogata 243 liter 243 liter
Megengedett össztömeg 1700 kg 1670 kg
Saját tömeg 1241-1298 kg 1200-1275 kg

Hachi-Roku régen és most. Te kit választanál? Hachi-Roku régen és most. Te kit választanál?

Hachi-Roku régen és most. Te kit választanál?

Bár jelenlegi modellpalettája − legalábbis eddig − nem ezt mutatta, a Toyotának elég erős a kötődése az autósporthoz és a sportautókhoz. Számos szál vezet a GT86-ig: motorilag a kéthengeres boxerrel hajtott Sports800, formáját és elrendezését tekintve a szintén orrmotoros, hátsókerekes 2000GT, közvetlen elődként a Celica és Supra által fémjelzett időszak, és persze maga a Hachiroku, azaz a Corolla AE86, a még mindig legendás, s maroknyi lelkes őrült által feltehetően az utolsó vasrészecskék oxidációjáig (utána majd építenek hozzá műanyag kasztnit) életben tartott legenda.

Az első csókját én el nem feledem

Az első csókját én el nem feledem

Ami könnyű építésű, s könnyedén még tovább könnyíthető, pörgős, kinyírhatatlan motorral hajtott hátsókerék-hajtású igazi élményautó, és valahol ezt az örökséget szeretné a GT86-tal feltámasztani a Toyota. Csak persze a kornak megfelelően finomabb, bolondbiztosabb, kíméletesebb, de legalább annyira élvezetes és szórakoztató formában. Az igyekezet sok apró részleten tetten érhető: a legendás szám jelöli a Subaru által fejlesztett, de Toyota befecskendező rendszerrel ellátott boxermotor furatát és löketét, ekkora a kipufogócső belső átmérője, és természetesen a név és a jelvények is 8-ast és 6-ost formáznak, utóbbi négy guminyomból kirakva.

Motor 2.0 l D-4S boxer
Motorkód FA20
Hengerek száma, elrendezése 4, boxer
Szelepvezérlé 16 szelepes DOHC
Üzemanyagellátó-rendszer D-4S közvetlen befecskendezés
Lökettérfogat 1998 cm3
Furat x löket 86 mm x 86 mm
Sűrítési arány 12,5:1
Legnagyobb teljesítmény 147 kW/200 LE/7000
Legnagyobb nyomaték 205 Nm/6400-6600

A műszaki recept elvben rém egyszerű, megvalósítása még kooperációban is több évbe telt: alacsony tömeg (1200-1300 kg, ez manapság sajnos könnyűnek számít), tökéletes súlyelosztás (53/47), alacsony tömegközéppont (a földtől 460 mm-re), megbízható, erős motor (turbó nélkül). Mindezek együttesen kis tehetetlenséget, ezáltal nagy tapadást és kiváló útfekvést biztosítanak, és ennél sokkal több nem is kell egy élvezetes sportkocsihoz. A GT86 tervezői megtanulták a leckét, és mindvégig kitartottak amellett, hogy nem térnek le a nagy előd által lefektetett guminyomokról. Helyesen tették, és bár csak nagyon rövidet tudtunk vezetni, innen a távolból is üdvözlet és köszönet kitartásukért.

A gyomrában ülünk, a vezető csípőpontja (400 mm) alacsonyabban van a tömegközéppontnál

A gyomrában ülünk, a vezető csípőpontja (400 mm) alacsonyabban van a tömegközéppontnál

Hogy jobban megértsük a legendát és a filozófiát, a rendezők a lacházi reptérre szervezték a hazai hachirokus szubkultúra krémjét, akik avatatlan szem számára roncsnak tűnő, valójában zseniális precizitással megépített őskövületeikkel megmutatták, milyen a drift anyósülésből, és miért olyan nagyszerű gép az AE86. Nem mondom, hogy most már jobban érdekel, hogyan lehet végig kilinccsel előre autózni egy pályán, mint az, hogy hogyan lehet rajta a leggyorsabb kört megtenni, de a jobb egyből nézve is elképesztő a meló, amit a boldog csóválás érdekében végeznek, nem törődve az elszálló benzincsövekkel, meghatározhatatlan időközönként leváló futófelületekkel.

Kívülről és anyósülésből móka, kacagás, a sofőrnek véres fizikai munka Kívülről és anyósülésből móka, kacagás, a sofőrnek véres fizikai munka Kívülről és anyósülésből móka, kacagás, a sofőrnek véres fizikai munka

Kívülről és anyósülésből móka, kacagás, a sofőrnek véres fizikai munka

Bár az átlagemberek nem ezért fognak sportautót venni, a GT86-ban is megvan a hajlam a far hajigálására, de sokkal kevésbé radikális, provokatív formában. Az alacsony súlyponthoz és a remekbe szabott, elöl MacPherson, hátul kettős keresztlengőkaros futóműhöz elképesztően közvetlen kormányművet társítottak, ideális helyre ültették a sofőrt, ezáltal pillanatok alatt érezhetők és korrigálhatók az autó apró rezdülései. Kétféle, bójákból kirakott pályán nyúzhattuk mind az automata, mind a manuális változatot, s bár az idő és a táv rövid volt, a menet meggyőzően alakult.

Bármilyen színben, bármilyen távolságból dögös Bármilyen színben, bármilyen távolságból dögös Bármilyen színben, bármilyen távolságból dögös

Bármilyen színben, bármilyen távolságból dögös

Finom be- és kirugózás, precíz irányíthatóság

Finom be- és kirugózás, precíz irányíthatóság

Egy szlalomot, szűk visszafordítót, nyújtott kigyorsítást, bal-jobb elhúzásokat tartalmazó lassabb pályán adtunk a gumiknak, ahol kiderült, hogy bekapcsolt menetstabilizálóval teljesen biztonságos, alacsony sebességnél eldobhatatlan lett az autó, a szűk íveken is apró mozdulatokkal, fájdalommentes terhelésváltásokkal kontrollálható. A másik vonalon nagyobb volt a tempó, volt féktáv 140-ről és 170-ről is, szélesebb volt a visszafordító, a "hazaúton" pedig kinyomhattuk a szemét, s 190 környékéről lehetett megkezdeni a végső fékezést. 7200-ig forgatható, a kézi váltó pazar, és az automata sem rossz. A Lexus IS F nyolcfokozatú automatáját redukálták hatosra, intenzíven, gyorsan kapcsol, kis gázfröccsöket is ad, ha kell, Sport és Snow beállítással is használható.

Vad, de nem harap

Vad, de nem harap

A GT86 egyszerűen csak tette a dolgát, kikapcsolt VSC esetén gázzal provokálható, de nagyon finoman, türelmesen kezdi a megúszást, megzabolázásához nincs szükség sem kapkodásra, sem túl nagy mozdulatokra. Inspiráló, de barátságos, a kagylóülés tartása, a kicsike kormánykerék közvetlensége, a boxer két csövön távozó hangja azt az érzetet kelti a sofőrben, hogy megérkezett, minden a helyén, kerek lett a világ. Piaci szempontból pedig azt jelenti, hogy az MX-5 mellett ismét van a piacon elérhető árú, autóversenyzői tudást nem feltétlenül igénylő, idővel mégis egyre jobb vezetésre sarkalló japán sportkocsi.

Menettulajdonságok

Hajtás 2.0 D-4S 6 A/T 2.0 D-4S 6 M/T
Végsebesség 210 km/h 226 km/h
Gyorsulás 0-100 km/h 8,2 mp 7,6 mp
Fogyasztás (város) 9,6 l/100 km 10,4 l/100 km
Fogyasztás (országút) 5,7 l/100 km 6,4 l/100 km
Fogyasztás (vegyes) 7,1 l/100 km 7,8 l/100 km
CO2-kibocsátás (vegyes) 164 g/km 181 g/km
Emissziós besorolás Euro 5 Euro 5
Légellenállási együttható 0,27 0,27

Felvillanó piros lámpa figyelmeztet a váltásra, minden pont jó helyen van. Ahogy kell Felvillanó piros lámpa figyelmeztet a váltásra, minden pont jó helyen van. Ahogy kell Felvillanó piros lámpa figyelmeztet a váltásra, minden pont jó helyen van. Ahogy kell

Felvillanó piros lámpa figyelmeztet a váltásra, minden pont jó helyen van. Ahogy kell

Valószínűleg sokan felszisszennek, ha leírjuk, mit értünk elérhető ár alatt, mi sem tettünk másképp, ugyanakkor ezért a technikáért és élményért teljesen reális a 8 660 000 forintos induló. Annyi viszont a javára szól, hogy ez már komplett csomagot takar, benne van az ABS-EBD-VSC biztonsági triumvirátus, a hét légzsák, a pompás kagylóülések, az alu pedálok és bőrös kezelőszervek sora, a kulcsnélküli nyitás-indítás, a kétzónás klíma, a Toyota Touch navigáció (opcionálisan Touch and Go-ra fejleszthető), a hat hangszórós hifi, a hátsó Torsen differenciálmű, a menetfények LED-sora, a fűthető tükrök és a sötétedés-érzékelős xenonlámpák is, az ellátmányra nem lehet panasz.

Nincs mese, kell!

Nincs mese, kell!

Csak akkor szorul ökölbe a kéz, ha figyelembe vesszük, hogy mondjuk az USA-ban mennyi az annyi, s milyen órabérek mellett. Nálunk így csak kevesek játékszere lesz a GT86 (Subaru BRZ, Scion FR-S), hogy mennyire, azt maga az importőr sem tudja megsaccolni, ezért készleten nem is lesz, rendelésre hozzák majd őket.

Trükkös hátsó szárny, idővel biztos lesz könyvespolc is Trükkös hátsó szárny, idővel biztos lesz könyvespolc is Trükkös hátsó szárny, idővel biztos lesz könyvespolc is

Trükkös hátsó szárny, idővel biztos lesz könyvespolc is

De azért ne csüggedjünk! Pár év és pár tízezer kilométer múlva az amerikaiak, németek egy része majd megunja, elkezd többre vágyni, és eladja, és akkor eljön a mi időnk, amikor fáradságot nem kímélve, s tudva, hogy összekuporgatott pénzüket hasznos tárgyra fordítjuk, elkezdhetünk szürkeimportőrködni. Úgyhogy az őrjítő várakozás nem is ért véget, csak újrakezdődött, de most már legalább tudjuk, hogy megéri.

Ez is érdekes lehet:
 

Nissan Pulsar: megvan, és nem is rossz a hazai alapár

Tekintélyes, 400 000 forintos, azaz 10 százalékos bevezetési kedvezménnyel már rendelhető a vadonatúj...

Opel Zafira Tourer 1.6 Turbo ECOTEC Start/Stop 200 LE teszt

Három éve érkezett, és azóta három hazai motorral is bővült az Opel Zafira Tourer kínálata. Most...

Hazavitték Schumachert, állítólag javul az állapota

A továbbiakban svájci otthonában kezelik a rekordbajnok volt F1-pilótát. Michael Schumacher 9...

Opel Mokka FWD 1.7 CDTI AT6 teszt

Automata váltóval és tolótetővel levett a lábamról az Opel Mokka. Vásárlói hasonlóan érezhetnek...

Vicces videóval tüzelte a rajongókat a Mercedes-Benz

Nem bivaly-, oroszlánhangú lesz az AMG GT. Nem járunk vele rosszul, mert lehetett volna akár...

Dacia Duster 1.2 TCe teszt

Turbós benzinmotor, szimpla fronthajtás - a piac kedvenc crossovere már így is kapható. És jobb...

A Mercedes-Benz bemutatta az AMG GT-t

Megérte várni rá. Élőben csak egy hónap múlva, de gyári fotón és videón már most megtekinthető...

Nagyon egyedi, és 4 190 000 forinttól kapható a Citroën C4 Cactus

Dizájnos, kényelmes, modern és persze takarékos autókat ígér a Citroën új modellsora, melynek...

Viszlát, Montezemolo!

Bár Monzában még azt nyilatkozta, pár évig biztos marad, Luca di Montezemolo csak felállt a Ferrari...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT10b3lvdGE=
Hirdetés

A cikk galériája

Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (7 db)

Tobzos írta: 2012 július 18., szerda 09:30:24
kopasz írta: 2 éve

Végre megszületett! Van még gyártó aki nem áll be turbós benya sorba, és csinál frankó motort egy király autóhoz.


Vagyis inkább átveszi a Subarutól... :)

A válaszoláshoz belépés szükséges
kopasz írta: 2012 július 09., hétfő 09:18:13

Végre megszületett! Van még gyártó aki nem áll be turbós benya sorba, és csinál frankó motort egy király autóhoz.

A válaszoláshoz belépés szükséges
imi - pigeon fancier - írta: 2012 július 07., szombat 22:03:41

Gyönyörű!

A válaszoláshoz belépés szükséges
imi - pigeon fancier - írta: 2012 július 07., szombat 22:00:32

Gyönyörű!

A válaszoláshoz belépés szükséges
putti írta: 2012 július 07., szombat 06:55:29

Éhes disznó makkal álmodik! Különbenis olyan "japános"szemei vannak...

A válaszoláshoz belépés szükséges
Egükem írta: 2012 július 07., szombat 05:55:34

És Toyota!

A válaszoláshoz belépés szükséges
AndrewT írta: 2012 július 04., szerda 13:01:26

zsír verda...kéne...sunáznám meg a többi :)

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT10b3lvdGE=

Friss tesztek

Opel Zafira Tourer 1.6 Turbo ECOTEC Start/Stop 200 LE teszt

Ez a legizmosabb! Opel Zafira Tourer 1.6 Turbo 200 LE teszt

Három éve érkezett, és azóta három hazai motorral is bővült az Opel Zafira Tourer kínálata. Most a 200 lovas csúcsgépet teszteltük.


Opel Mokka FWD 1.7 CDTI AT6 teszt

Szép, jó. Mi kell még? - Opel Mokka automata teszt

Automata váltóval és tolótetővel levett a lábamról az Opel Mokka. Vásárlói hasonlóan érezhetnek, így nyilván ők is elnézik gyengeségeit.


Volkswagen e-up! teszt

Ez sem a mi autónk. Volkswagen e-up! teszt Videó

Igen, elektromos, teljesen. És nem hát, sokat ebből sem fognak eladni. Nálunk biztos nem. Pedig tök jó kis autó: Volkswagen e-up! teszt.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT10b3lvdGE=

Hirdetés

TOYOTA tesztek

Toyota Verso 2.0 D-4D DPF Lounge teszt

Ez lenne a legjobb családi autó? Toyota Verso teszt

Megújult a Toyota Verso, a fizimiskán túl a technika is részint friss. A klasszikus egyterűs jellemzőkhöz a Toyota vezetési élményt is bőven csomagolt, ez bizony jó!


Toyota Prius Plug-in Hybrid Premium teszt

Testvérgyilkosság áldozata lehet - Toyota Prius Plug-in teszt Videó

Már a világ legnépszerűbb hibridjének számító Toyota Priusból is létezik konnektorból tölthető variáns. Testvérei nem fogják hagyni érvényesülni.


Toyota Prius+ 1.8 HSD Premium teszt

Hét üléssel ez a legtisztább: Toyota Prius+ teszt Videó

Jelenleg egyedüli ajánlat a Toyota Prius+, nincs ugyanis másik hétüléses hibrid a piacon. Ennyi embert, ilyen szerény fogyasztással semelyik másik modell sem tud utaztatni.


Toyota GT86 Sport Leather Automata teszt

Na ilyen egy sportautó! - Toyota GT86 Automata teszt Videó

Sokaknak a sportkocsit nagy kerék, versenycsíkok hada, több száz lóerő teszi. Pedig nem így van, és a Toyota jól tudja ezt.


Toyota Aygo 1.0 Spice teszt

Fűszerezve sem túl finom - Toyota Aygo Spice teszt

LED-es menetfényekkel és új lökhárítóval fűszerezett, de már koros kisautót próbáltunk ötajtós kivitelben. Vajon tudja még tartani a lépést a szegmensbe mostanában érkezett modellekkel?


Még több TOYOTA teszt

Címlapon


Friss cikkek

13 év alatt 3 millió készült a BMW-féle új Miniből

Elkészült a hárommilliomodik új Mini Videó

2 napja – Sztori

A BMW korszak retró külsejű, de technikailag modern Minijéből slágertermék lett. 13 év alatt 3 millió kelt el belőle.


Kedvcsináló: szeptember 27-én Volkswagen találkozó a Hungaroringen 1500 autóval

Ízelítő a hónap bulijából: Road to Eplény

2 napja – Sztori

Régi és új Volkswagenekkel mókázni igazi jutalom. Ráadásul ugyanez nagyban megismételhető szeptember 27-én a hungaroringi VW találkozón.


Nissan Pulsar: megvan, és nem is rossz a hazai alapár

Jó áron jön a tágas, jól felszerelt Nissan Pulsar

3 napja – Újdonság

Tekintélyes, 400 000 forintos, azaz 10 százalékos bevezetési kedvezménnyel már rendelhető a vadonatúj Nissan Pulsar.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

TOYOTA CELICA 2.0 GTi Turbo

TOYOTA CELICA 2.0 GTi...

Ár: 890.000 Ft

Évjárat: 1991

Kivitel: coupe

Üzemanyag: Benzin

TOYOTA CELICA 1.8 VVTi T 23

TOYOTA CELICA 1.8 VVTi...

Ár: 1.395.000 Ft

Évjárat: 2000

Kivitel: coupe

Üzemanyag: Benzin

TOYOTA CELICA 1.8 GTi

TOYOTA CELICA 1.8 GTi

Ár: 400.000 Ft

Évjárat: 1994

Kivitel: coupe

Üzemanyag: Benzin

Még több autó
/js/measure.js"> --> ?>