500 lóerős Peugeot koncepció az Indy 500-ra
100 éves Indy 500 győzelmére emlékezik a Peugeot
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Futurisztikus, 500 lóerős L500 R hibrid koncepciójával állít emléket évszázados győzelmének a Peugeot. Ilyenek lesznek a jövő versenyautói?
Vérbeli versenyautót vizionált a Peugeot 100 éves győzelmük tiszteletére
Egy évszázada, 1916. május 30-án Dario Resta győzelemre vitte Peugeot L45 versenyautóját a legendás Indy 500-on, lenyűgöző 135 km/órás átlagsebességgel. Nem is gondoltuk volna, hogy európai autómárka is letette névjegyét az amerikaiak egyik legnagyobb autósport eseményén, ugye? Laikusként meglepő, de ha el is felejtettük volna, a Peugeot egy futurisztikus versenyautó koncepcióval emlékeztet rá, ami az L500 R Hybrid nevet kapta.
A levegő valósággal átsuhanhat felett. A nyújtott far az elődöt hivatott megidézni
Mi több, ekkor már második győzelmét könyvelte el a francia gyár, autójuk kék-piros színeit pedig a most bemutatott koncepció is örökölte. Eszméletlen vad lett, egy Le Mans prototípus világát tükrözi, és valamilyen szinten a jövőbeli versenyautók kinézetét is előre vetíti. Erre utal a fedett kabin, az alacsony súlypont, a szélesen terpesztő, egyelőre Hot Wheels kisautókhoz hasonlító kerekek és az összes kevlár borítású elem. Az autó hátulját finoman megnyújtották, amivel még jobban hasonlít említett elődjére.
Míg az L45 kétüléses volt, az L500 R együléses versenyautó, kis kormánnyal, áramtalanítóval és holografikus i-Cockpit rendszerrel. Megy az idő, na…
A kor haladásával a hajtás is változik. Míg a Peugeot L45 erejét egy 112 lóerős, 4,5 literes négyhengeres motor adta, addig az L500 R koncepció már egészen véletlenül pont 500 lóerő összteljesítményre képes, köszönhetően 270 lóerős benzines és két elektromos motorjának. Ehhez nem kevesebb, mint 730 Nm nyomaték társul, ami ilyen aerodinamika mellett 2,5 másodperc alatt repíti 100 km/órára a francia oroszlánt. [BANNER type="1"]
Lezárókapcsok a motorháztetőn, szénszálas első kötény és agresszív légbeömlők, ahogy azt kell
Az idei Indy 500 egyébként meglepő győzelemmel zárult, hiszen az F1-et is megjáró Alexander Rossi nyerte, aki életében először indult a megmérettetésen. A két hétig tartó indianapolisi rendezvényen most is hibátlan hangulat volt, az amerikaiak megadták a módját és 3,8 milliárd forintnyi dollárt osztottak szét a 33 induló között, attól függően hol végeztek.










