A legújabb „autónk” – debütált az Audi TT
Genf 2014: itt az Audi TT kupé harmadik generációja
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Hivatalos képeken és gyári videón a harmadik generációs Audi TT. Határozottabb élekkel, új kasztnival, modernebb részletekkel és megújult beltartalommal startol a 2014-es modell Genfben.
Az Audi TT genfi bemutatója, a képen az alapváltozattal együtt rögtön leleplezett, 310 lóerős TTS
Hatszögletű hűtőmaszkkal és agresszívabb orrkialakítással jön az Audi TT harmadik generációja. A győri motorral hajtott, és ott végszerelt sportkupé legújabb változatát a trapézforma, LED technikájú első fényszórókról és a motorházetetőn stílusosan lejjebb került négykarikás Audi logóról lehet felismerni.[BANNER type="1"]
A kerékívek hangsúlyosak, ahogy az autó domborodó övvonala is. A lejtős hátrészen meg ott a 120 km/h sebességénél automatán nyíló szárny. A harmadik generáció a VW csoport racionlaizálási taktikája mentén már a Golf VII-tel bevezetett MQB platformara épül.
A TT harmadik generációja visszahozott valamennyit az eredeti TT technós hangulatából. Az előd kerekségét megtartva sarkosabb lett. Van akinek nem tetszik, de szerintem ez az eddigi legszebb TT
Ma szokatlan, de az új TT kisebb lett elődjénél, két centivel megrövidült, hossza most 4,18 méter. Jó tesz majd az egyenesfutásnak, hogy 3,7 centivel hosszabb az új tengelytáv, ami nyúlánkabbá is teszi a TT-t. Változatlan, 1,353 méteres magasság mellet a szélesség is csökkent, most 1,832 méteres. Talán nem annyira fontos egy ilyen kaliberű autónál, de nőtt a csomagtartó is, most 305 literes.
A beltér sportos hangulatú és hamisítatlan Audi a legmodernebb fajtából. A motor a már bizonyított TFSI technikát viszi tovább
Bevezetésekor három felerősített motorral lesz elérhető. Mind turbós, négyhengeres. Az alap benzines 230 lóerőt és 370 Nm nyomatékot tud, a dízel 184 lóerős és 380 newtonméteres. A TTS TFSI benzinese 310 lóerős, és a dízellel megegyező a nyomatéka. Az alap benzines hatfokozatú kézi váltóval 6 mp alatt van százon és elektronikus limittel 250 km/óra a végsebessége. A TTS-nek elég 4,7 másodperc ehhez és az is elérhető S tronic dupla kuplungos automataváltóval. A dízel sem megy rosszul, 235 a végsebessége és 7,2 a gyorsulása. Később biztos lesz belőle még fickósabb TT RS is, de hogy megtartja-e az előd öthengeresét, még nem tudni.
Futóműve elöl MacPherson rendszerű, hátul négylengőkaros, teljesen független. A TTS pluszként még egy centis ültetést kap a jobb dinamikai tulajdonságokért. Könnyűfémfelniből a választék 17 és 20 col közötti, az első féktárcsák akár 338 milliméteresek is lehetnek. A TT belterét a kör alakú légbeömlők és vetíttet műszerek, valamint egy 12,3 centiméteres TFT-kijelző uralják. Az Audi MMI fedélzeti rendszere a középkonzolról irányítható, a klímavezérlőket a légbeömlőkbe integrálták. Rendelhető lesz hozzá 12 hangszórós Bang & Olufsen prémium hangrendszer is, 14 csatornás erősítővel és külön megvilágított hangszórókkal. Újdonság még, hogy úgy tudtak a légzsák méretén csökkenteni, hogy a biztonság a régi maradt, de az új lapított aljú kormány ilyen szép és picike lehetett.



























