Botrányosan törtek India legnépszerűbb autói

Global NCAP törésteszt: Indiában gyakorlatilag nincs utasvédelem

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

India legnépszerűbb autóinak utasvédelmét vizsgálta a Global NCAP. Katasztrofális eredmények születtek.

Légzsák nélkül nincs utasvédelem! Így foglalható össze a Global NCAP által végzett törésteszt, mely India legnépszerűbb modelljeinek védelmi jellemzőit vizsgálta. Tavaly az indiai autópiac számainak 20 százalékát adta a teszten szereplő öt modell (a Suzuki-Maruti Alto 800, a Tata Nano, az előző Fiestát jelentő Ford Figo, a Hyundai i10 és a Volkswagen Polo), jól látható tehát, hogy Indiában magasan a mini- és a kisautók a legnépszerűbbek. A légzsák nem kötelező felszerelés, az alapmodellként tesztelt autók egyikében sem szerepelt.
Ez volt az első független, indiai (piacos) modelleket vizsgáló teszt, melyen 64 km/órás sebességgel, 50 százalékos átfedéssel deformálódó fémtömbnek ütköztették az autókat, s ki is derült, hogy a világ autópiacának egyre jelentősebb hányadát adó indiain - biztonság terén - nagyjából 20 éves elmaradásban lévő járgányok fogynak.
A miniautók, azaz a Suzuki-Maruti Alto 800, a Tata Nano és a (természetesen előző generációs, nem pedig a hazai piacra tavaly év végén érkezett) Hyundai i10 karosszériája olyan gyengének bizonyult, hogy azok a teszt szerint még légzsákkal felszerelve sem tudnának elfogadható védelmet nyújtani. A Ford Figo és a Volkswagen Polo viszonylag stabilnak mutatkozott, ám a kormányt lefejelő sofőr a Figóban sem élte volna túl az ütközést. Hasonló mondható el a VW Polo esetében is, ám ott még túlzott mellkasi terhelést is eredményezett a légzsák hiánya. Erre válaszul a Volkswagen alapfelszereléssé tette az indiai Polókban is az elülső légzsákokat, így rögtön 4 csillagos, Indiában bizonyára a legbiztonságosabb kisautó lett a Polo.

A 64 km/órás, félátfedéses teszt mellett a Global NCAP elvégezte az ENSZ által megkövetelt 40 százalékos átfedéssel, 56 km/órás tempóval végzett tesztet is. Azon a légzsák nélküli autók közül csakis a Ford Figo vizsgázott elfogadhatóan (bár a sofőr feje itt is a kormánynak csapódott), majd természetesen a két légzsákkal felszerelt Volkswagen Polo is átment a vizsgán.
A felnőtt utasok védelme mellett a Global NCAP a gyerekek számára nyújtott védelmi jellemzőket is vizsgálta. A hátul csupán kétpontos öveket adó, így biztonsági gyerekülés rögzítésére nem alkalmas Tata Nano ebben a versenyszámban sem tudott csillagot gyűjteni, a Hyundai i10 egy, a Ford Figo és a Maruti Suzuki Alto 800 két, míg a Volkswagen Polo három csillagot kapott, légzsákkal és légzsák nélkül is. [BANNER type="1"] Az eredmények sajnos nem csak azt mutatják, hogy az indiai autósok csekély utasvédelmű modellekben ülnek, hanem bizony azt is, hogy a hazai, már csaknem 13 éves átlagos életkorú autópark légzsák nélküli tagjaiban utazók sincsenek gyakorlatilag semmiféle biztonságban.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

5 thoughts on “Botrányosan törtek India legnépszerűbb autói

  • 2017.10.29. at 13:57
    Permalink

    Feltételezzük már, hogy a felhasználói hülyeség nehezen programozható egy autó törésbiztonsági mérésébe. Rendben?
    Közben meg maradjunk abban, hogy nincsenek olyan új autók az európai autópiacon, amikről regélsz.

  • 2017.10.29. at 13:57
    Permalink

    Ugyan már! Itthon is szaladgál egy csomó ilyen 0-1 csillagos akár új „autó” is.

    Elég ha az 5 csillagos autóban nem köti be az övet a rendkívül okos tulaj és már kész is az 1 csillag. A fele így jár, mert így menőbb!

  • 2017.10.29. at 13:57
    Permalink

    A régi Swiftet Suzuki Cultus néven ma is gyártják Pakisztánban (valószínűleg oda vitték Esztergomból a gyártósort).

    A 64 km/órás sebesség nem nagyon magas, valóban az itthoni légzsák nélküli (vagy hibás légzsákos) autók biztonsága – ennek tükrében – igencsak kérdéses…

Vélemény, hozzászólás?