Az értékrend csúcsán – Mercedes-Benz E 300 Bluetec
Ebben még érezni az eredetét – Mercedes-Benz E 300 Bluetec Avantgarde, 2009
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Mercedes korszakait tökéletesen végigkövethetjük, ha csak az E-osztályos modelleken tekintünk végig. A W211 a márka identitását tetőtől-talpig hordozza, és talán azóta sem láttuk ezt az újabb modelleken.
Messze nem régi a forma, jól ismerjük, mégis klasszikusnak tűnik, modern vonásokkal, ez benne a trükk
Hiába is próbálnánk tagadni, az autóipar egyik, ha nem a legmeghatározóbb gyártója a Mercedes-Benz.
A csillag mögött egy különleges értékrend tornyosul, amihez vitathatatlanul fel kell nőnünk, hogy megértsük, hogy megérintsen, és hogy közel kerülhessünk hozzá.
Az autógyártás legtöbb korszakából ki lehetne emelni egy-egy meghatározó Mercedes modellt, amit őszinte leszek, ma nem tudnék megtenni. A károsanyag-kibocsátási normák folyamatos szigorítása, a teljesen felhígult vásárlóközönség és az irreális elvárások alaposan megváltoztatták a márka identitását, amihez egyébként görcsösen próbálnak ragaszkodnak, hiszen ez fontos. Ezt viszont annyira elrejtik mára a giccses megoldások, mint a karbonminta, vagy a hangulatvilágítás, valamint a high-tech kütyük kihangsúlyozása, hogy megdöbbentő, mennyivel jobbnak érezni egy ordítóan fapados E-osztályt, mint egy fullosat. Ez 2009-ig nem így volt, a csúcsverzió vérbeli Mercedes, és most itt ez a hibátlan, szinte új W211, hogy ezt bemutathassam rajta.Az intelligens fényszóró automatikusan, sebességtől függően állítja a fénycsóváját, kanyarfénye is van
A koronaékszer, klasszikus vonásaihoz tökéletesen passzol az ágaskodó csillag
Ha ránézünk egy ilyen W211-re, nem tűnik réginek, hiszen jól ismerjük, alaposan részese az utcaképnek, mégis van egy ódon hangulata, vélhetően a pápaszemes dizájn miatt. A formában még erősen felfedezhető a ’90-es évek a hetykén kiemelt kerékjárati ívekkel és a krómozott felső ívű díszlécekkel. Aztán ott a hatalmas maszk, ami egybenyílik a géptetővel, meg persze az ágaskodó csillag, ami itt még az Avantgarde felszereltségnek is része volt, nem létezett még a maszkba integrált tányércsillag. Csodásan háromfelé tagolt a karosszéria, a feneke kerek, a modernséget itt a ledes lámpák jelzik, mint a ráncfelvarrott E46-os BMW-nél, hiszen ez a W211 is faceliftes modell. Az összeállítás olyan, ahogyan a legjobban mutat, az ezüst fényezés mélységét a fotók nem adják vissza, ehhez tökéletesen passzol a 18 colos, sűrű küllős felniszett és az elmaradhatatlan kékes derengésű ablakok. Ez az autó szinte gyári, 10 éves kora ellenére kicsattanó formában van és ahogy a mesében szokás mondani, törésmentes, kókánymentes, rozsdamentes.
A valóság pedig az, hogy kínosan perverz módon jól tartották,
annyira, hogy a felnik belső oldala is tökéletesen le van takarítva és még a kerékdobokat is műanyagvédővel ápolták folyamatosan.Szintszabályzós légrugózást és keményíthető csillapítást is kapott, a módok között határozottan érezhető a különbség
Beteg? Az ajtót felpattintva borotválkozótükörnek is tökéletesen használható küszöblécek villannak az arcunkba. Annyira karcmentesek, mintha most húztam volna le róluk a védőfóliát, ilyen szerintem csak a gyári raktárkészletben létezik. Nem egy újra, szépen összerakott autóról van szó, egy kisebb flotta része volt Németországban és már túlfordult a 130 000 kilométeren is, szóval nem egy elrakott autó. Bent már kicsit konszolidáltabb az összeállítás, világos kárpit helyett a népszerű fekete bőrülések köszönnek ránk kicsattanó formában, de
amitől igazán megremegett a térdem, az a szabályosan gyűrt ajtókárpit-betétek.
10 éves csak, szóval még elvárható, hogy rendben legyen, de ez lehetetlenül szép állapotban van, a legkisebb részleteken is tökéletes. Kopásmentesek az anyagok, valahogy még illik hozzá a fabetét is, ezután talán egyik Mercinek sem állt ennyire jól. Tágas a tér, nem túl vastagok az oszlopok így a kilátás is remek, de ezen még tetőablak is segít. A volán hatalmas és széles tartományban állítható, így egészen sportosra is vehető a vezetési pozíció. A kapcsolók finom mozgása utánozhatatlan, bár azok formája szerintem nem túl fantáziadús, akad, amiért külön is rajongani lehet. Ilyen például a CD lejátszó fedele, amit az elakadásjelző keretének megnyomásával kapunk meg, méghozzá úgy, hogy az egész panelt motorosan feljebb csúsztatja, majd gombnyomásra visszaengedi.Csinos a külső, elegáns a belső, a fabetét valahogy passzol ebbe a környezetbe
Remek a helykínálat és a hangulat a vékony oszlopok miatt, viszont lehetne merevebb az egész
Modellciklusának végére, ahogy azt szokás, a legtöbb betegségét kijavították, vagy eltávolították a hibaforrást, ahogy az a brake by wire fékrendszerrel is történt, mivel finoman szólva sem volt üzembiztos. Korrózió nem jellemző, mint a W210-es sorozat esetében, persze a motoralkatrészek, hidraulikus motor és váltótartók cseréje azért súlyos összegeket emészthetnek fel, 10 évesen, rendes karbantartás mellett maximum 15000-es olajcsereperiódusokkal ezek hibájára azért még nem kell számítani. Motorok tekintetében a soros négyhengeres és kompresszoros benzinesektől kezdve a soros és V elrendezésű hathengereseken át a V8-as benzin és dízel modellekig mindenfélét találunk. 2007-ben a sorozat végére már megérkezett a 300-as jelölésű Bluetec utótagú V6-os dízelmotor is, mely a neve ellenére még nem AdBlue adalékos.
Remekül szól, egy ilyen gázolajos V6-os járásához nincs hasonló, alapjáraton izmos morajlást, fordulaton kisimult járást produkál.
211 lóerő és 540 Nm nyomaték, utóbbit már 1600-as fordulatszámtól teljesíti.Fantasztikusak a mozgó belső alkatrészek, motoros a CD lejátszó fedele, az ülést pedig már itt is az ajtóról állíthatjuk
Újszerű a díszléc fénye, csinos a műszeregység, mennyire jó, hogy még nem volt digitális kijelző!
Meg tud indulni, határozottan erős, de kiforgatva a V6-ost hamar rájövünk, ez nagyon nem erre való. A sportosságot fintorogva viseli, a teljesítménye megvan, de valahogy nem esik jól vele sem egyik sávból a másikba szökellni, sem a szerpentin, Lepencének már neki sem indultam vele, mert nem ez megy neki jól. A suhanckodás, viháncolás messze áll tőle, egy nyugodt, érett sofőr kell a kormánya mögé, aki a felelősségteljes utazási élményére vágyik és az erőre, a nyomatékra az autópályás gyorsítások miatt van szüksége. Komótosan dolgozik a hétfokozatú automata váltó, a kapcsolója viszont varázslatos, ahogy a klasszikus rugós mozgással a helyére klattyan, ilyet már messze nem tudnak a mai joystick-ek. Nagyhifi, ülésfűtés, nem érintőképernyős navigáció, de minden sallang igazából itt csak hozzátesz a Mercedes élményhez, nem eltompítja, mint a mai modelljeikben.
Hűtött és lyuggatott féktárcsákkal rendelték, az apró króm kiegészítők uralják a külsőt, a ráncfelvarrott modell hátul ledes lámpákat kapott
Varázslatos a suhanása, közvetlenség halványan van csak a vezetésében, a V6-os dízelmotor erős, de a sportosság nem az ő asztala
A W211-ben határozottan érezni még némi szekrénységet, mint az elődjében, a karosszéria merevsége lehetne jobb is, ezt ma már ügyesebben csinálja a Mercedes. Futóműve elöl-hátul légrugókat kapott, a mozgása az a tipikus hajózós, nagyokat libben és valahogy úgy érzem, ennél jobb légrugózást ma sem csinál a márka. Három állásban keményíthető, akár egészen feszes, sportos is kérhető, de ahogy az izgága mozgás, úgy ez sem illik hozzá igazán. A változtatható keménység mellett szintszabályzás is működik, akkor áll össze a W211, amikor van helye rendesen rugózni, akkor simul ki minden kis rezdülés menet közben és a remek hangszigeteléssel együtt tökéletesen ki tudják zárni a külvilágot és a vezetéssel járó stresszt is. Nem lehasznált állapotú W211-et találni nagyon nehéz, a hazai példányok lehet, hogy kicsit csábítóbbak, mint az import autók, mégis találni olyat, mely nem csak a haszonszerzés miatt érkezett az országba. Ezt itt azért vették meg, mert tökéletes volt, első magyar tulaja használta is itthon és most szintén gondos helyre került. Sokat mesél utódjáról, a W212-ről is ennek az autónak a története, ugyanis első tulajánál 10 évet töltött el szolgálatban, vagyis megvárták, míg kifut az utód. Van egy különleges varázsa, amihez kell a hibátlan állapot is.
Meg nem tértem tőle, ahhoz szerintem még fiatal vagyok, de megérteni határozottan könnyű volt.
Fel kell nőni hozzá, érett gondolkodással és életvitellel kerülhetünk csak közel hozzá




































Azért 130 ezer ide vagy oda,patika állapotban is szarul fest a bal egy ülés egy Turcsiéhoz képest 200 ezernél. És ez nem testsúlyfüggő. Valamiért pocsék a mercik bőrminősége. Az S osztályban ugyan úgy szétrepedezik 10 év alatt.