Csaknem negyedével nőtt a Magyar Suzuki bevétele tavaly
Közel 850 milliárd forintot termelt a Magyar Suzuki 2019-ben
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A világ 123 országában csaknem 195 ezer járművet adott el tavaly a Magyar Suzuki, hazai piacrésze 16 százalék feletti volt.
Tavaly 185 002 autó, 133 515 Vitara és 51 487 SX4 S-Cross készült Esztergomban. A Suzuki hazánkban nem csak a személyautók, a hajómotorok piacát is vezette
Hazánkban a Vitara eladásait közelítette a piac második legnépszerűbbjeként végzett SX4 S-Cross, de világszerte több mint kétszer annyi Vitara fogyott, mint SX4 S-Cross
Esztergomban már csakis - lágy - hibrid modellek készülnek. A friss Vitara tesztje itt, az SX4 S-Crossé itt olvasható
Az SX4 S-Cross nyert az első ízben megrendezett Év Magyar Autója versenyen, míg az Autó Magazin és a Vezess éves közvélemény kutatásán a piaci adatokat visszaigazolva a Vitara végzett a legnépszerűbb crossoverként. Továbbá a Magyar Suzuki a 2019-es Japán – Közép-Kelet-Európa befektetési csúcstalálkozón a legjobb közép-kelet-európai autóipari befektetők kategóriájában is díjat kapott, míg a MySuzuki.hu weboldal az Év Honlapja 2019 versenyen Minőségi Díjat kapott.




Hova viszik Magyarországról ezeket a Suzukikat? Mert osztrák vagy német rendszámos Suzukit szökőévente lát az ember. Most megnéztem az eladási statisztikát (igaz most gyorsan csak 2018-ast találtam), de a Suzuki egyetlen típusa sincs az EU-ban az első 50-ben. A márka a nyugati országokban nincs az első 20-ban.
Mert az EU28 statisztika erősen az északi államok felé húz. Rengeteg kel el Olaszországban – nekik ez a japán Fiat, a Sedici ugyebár itt készült és az olasz olimpiai válogatottat is szponzorálják. De jól állnak Hollandiában, Görögországban és szerintem azért Németországban is találnál párat, ha nem az autógyártó magrégiókban nézelődsz (tipp: Drezda, Bonn esélyesebb mint München vagy Frankfurt).