Tavaly 185 002 autó, 133 515 Vitara és 51 487 SX4 S-Cross készült Esztergomban. A Suzuki hazánkban nem csak a személyautók, a hajómotorok piacát is vezette
Ismertette tavalyi eredményeit a Magyar Suzuki. Számai igencsak meggyőzőek. Összesen 194 447 járművet értékesítettek, az esztergomi üzemben tavaly összesen 185 002 autót gyártottak, ennek 88 százaléka került exportra. Míg hazánkban a 12 105 példányos eladással a piac legnépszerűbbjének is számító Vitarát 9246 példánnyal követte az összetettben is második SX S-Cross, világviszonylatban még jelentősebb a Vitara előnye, belőle 133 515, az SX4 S-Crossból, azaz a másik esztergomi modellből 51 487 példány kelt el.
Hazánkban a Vitara eladásait közelítette a piac második legnépszerűbbjeként végzett SX4 S-Cross, de világszerte több mint kétszer annyi Vitara fogyott, mint SX4 S-Cross
Ami a bevételeket illeti: a hazai piacot tavaly negyedik éve vezető Suzuki hazánkban 23 százalékos növekedéssel nettó 343,3 millió eurós, míg az exportból 23,5 százalékos bővüléssel 2,066 milliárd eurós nettó árbevételre tett szert. Az összesített, csaknem 2,41 milliárd eurós eredmény csaknem 850 milliárd forintot jelent. A Magyar Suzuki nem csak erre büszke, hanem például arra is, hogy míg Európában stagnált az autópiac, a magyar piacon a márka 33,55 százalékkal tudott növekedni, segítve ezzel az összességében 15,6 százalékkal bővülő autóeladásokat, amelyekből 16,32 százalékot a márka eladásai tettek ki.
Esztergomban már csakis - lágy - hibrid modellek készülnek. A friss Vitara tesztje itt, az SX4 S-Crossé itt olvasható
Az SX4 S-Cross nyert az első ízben megrendezett
Év Magyar Autója versenyen, míg az Autó Magazin és a Vezess éves közvélemény kutatásán a piaci adatokat visszaigazolva a Vitara végzett a legnépszerűbb crossoverként. Továbbá a Magyar Suzuki a 2019-es Japán – Közép-Kelet-Európa befektetési csúcstalálkozón a legjobb közép-kelet-európai autóipari befektetők kategóriájában is díjat kapott, míg a MySuzuki.hu weboldal az Év Honlapja 2019 versenyen Minőségi Díjat kapott.
Hova viszik Magyarországról ezeket a Suzukikat? Mert osztrák vagy német rendszámos Suzukit szökőévente lát az ember. Most megnéztem az eladási statisztikát (igaz most gyorsan csak 2018-ast találtam), de a Suzuki egyetlen típusa sincs az EU-ban az első 50-ben. A márka a nyugati országokban nincs az első 20-ban.
Mert az EU28 statisztika erősen az északi államok felé húz. Rengeteg kel el Olaszországban – nekik ez a japán Fiat, a Sedici ugyebár itt készült és az olasz olimpiai válogatottat is szponzorálják. De jól állnak Hollandiában, Görögországban és szerintem azért Németországban is találnál párat, ha nem az autógyártó magrégiókban nézelődsz (tipp: Drezda, Bonn esélyesebb mint München vagy Frankfurt).