Miért jó nekünk a bringasáv? Mire figyeljünk rajta?
A legolcsóbb kabrióknak dedikált sáv is jár Budapesten
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Az autókból szemlélve sokak számára zavaróak Budapest új - egyelőre ideiglenes - kerékpársávjai, ám nem onnan érdemes nézni őket - hívja fel a figyelmet a BKK és Budapest vezetése.
Irányonként egy-egy dedikált sávot kaptak a kerékpárosok a Nagykörúton. Sikerét jelzi, hogy kihasználtsága hamar elérte a már évek óta létező kiskörúti bringasávét. A kerékpáros kurzusokat is tartó Árva János mutatja a képen: használjuk nyugodtan teljes szélességben, a parkoló autóktól is kellő távolságot tartva
Ma a Ferenc körúton még nincs bringasáv, de az igény már egyértelműen megvan rá
Ideális lenne, ha autóba csak akkor ülnénk, amikor arra valóban szükségünk van, az új kerékpársávok pedig pont ezt segítik.
Van honnan felzárkózni, hiszen bár hazánkban európai összevetésben is elég jó a bringahasználati arány. A lakosság 17 százaléka számára a kerékpár az elsődleges közlekedési eszköz, a rendszeresen kerékpározók aránya 70 százalékos, ám országos viszonyban azért bőven van eltérés: míg a Dél-Alföldön 34% a kerékpár, mint elsődleges közlekedési eszköz aránya, Pest megyében csupán 8%, ahonnan bizony van még hova fejlődni. Alap probléma, hogy egy-egy autóban Budapesten jellemzően 1,2 ember ül, könnyű kiszámolni, ilyen telítettséggel megoldhatatlan, hogy a jelenlegi közlekedési igényszint mellett elegendő út és parkolóhely álljon rendelkezésre. Mi a megoldás? Csökkenteni kell a közlekedési igényt, amire megoldást jelenthet a távmunka, a home office karanténidőszakon túli alkalmazása és bizony az is, ha az átlagosan alig több mint 1-1 ember által használt autók helyett helytakarékosabb közlekedési módokat, tömegközlekedést vagy kerékpárt használunk. [BANNER type="2"]A Szabadság híd kerékpárral nagyjából sehogy sem jó: a járdán szabálytalan a bringázás, az úton beszorulhatunk az autók közé, persze így is át lehet rajta érni fájdalommentesen. A forgalom csökkentése érdekében sávos napkezdést és a digitális technológiák (home office) terjedését szorgalmazza a főváros
Kerékpáron magasabban ülünk, mint egy átlag személyautóban. Ez a forgalom átlátását és a város megtekintését is segíti, nem véletlenül vannak már kerékpáros túrák is a fővárosban
Aki attól fél, hogy megizzad, annak érdemes végiggondolnia, hogy a kerékpár mindenképp kabrió, amivel jellemzően nem kell a dugóban állni, így a menetszél szinte állandó.
Kerékpárral egy közepes tempót, például 15 km/órás átlagot tartani nem kunszt, míg gyalog fele ilyen tempóval haladni is fárasztó már. Az persze fontos, hogy kerékpárral is mindenképp ismerendő és betartandó a KRESZ, de vannak praktikus tanácsok, városismereti trükkök is. Aki kacérkodik a bringázással, ami egyrészt tényleg zéró emissziós és rövid távokon gyors közlekedés, másrészt kellemes mozgás is, annak feltétlenül ajánlott a Kerékpárosklub kisokosának átolvasása, de erősen megérheti a Velo Budapest 8 (4x2) órás városi kerékpáros tanfolyama is, ami nagyjából úgy fogható fel, mint egy közlekedésbiztonsági tréning, csak itt épp kerékpárhoz, nagyjából egy havi bérlet áráért.A nagykörúti bringasáv szélessége az előzést is lehetővé teszi. Bár a körút nem vált használhatatlanná, most már tény, hogy kerékpárral simán gyorsabbak lehetünk ott, mint autóval










