Komoly sikert hozott az Urus, évente több ezer példányban fogy az olasz SUV, a Lamborgini eladásai közelÃtenek az évi 10 ezer járműhöz
Egyre több eladott példány, egyre értékesebb márkanév - ezt az utat járja mostanában a Lamborghini. Az Urus megjelenésével komoly lendületbe jöttek az eladások, de persze csak lamborghinis mércével, évi 7-9 ezer példány fogy az olasz márka járműveiből.
Egy bejáratott márkanév és a sportautók tervezésében szerzett tapasztalat minden friss márka álma, ezért is venné meg a Piëch a Lamborghinit. A svájci Quantum csoport által birtokolt név két éve bukkant fel elÅ‘ször, az alapÃtók sorában Anton Piëch is helyett kapott, aki a dÃzelbotrány elÅ‘tt regnáló Volkswagen vezérigazgató fia, nem mellesleg Ferdinand Porsche dédunokája. A cégnek egyelÅ‘re nincs gyártásban lévÅ‘ modellje, csupán egy prototÃpus állÃtott ki 2019-ben Genfben.
A meglévÅ‘, nagyobb szériában készülÅ‘ modellekre számos különlegességet épÃt a Lamborghini, amik csillagászati áron találnak gazdára
Az ajánlat átszámÃtva 2700 milliárd forintról szól, ami bagatellnek semmiképpen sem nevezhetÅ‘. Ezért az összegért a név mellett az olaszországi gyárat és a Lamborghini motorsport részlegét is átvenné az új tulajdonos. Ezen felül az Audi elektromos technológiájához is hozzáférést szeretne a svájci cég, és a következÅ‘ 5 évben továbbra is a németeknek kellene biztosÃtani az alkatrész-ellátást, hogy a jelenlegi modellek zavartalanul készülhessenek.
Az ajánlatot nem fogadta el a Volkswagen, most nincs napirenden a Lamborghini eladása
Az elmúlt években többször is szárnyra kaptak olyan pletykák, hogy a Volkswagen megválna a LamborghinitÅ‘l, ami valószÃnűleg a dÃzelbotrány, az elektromos autók és a vÃrus okozta pénzügyi nehézségekre jelentett volna gyógyÃrt. Ezeket a problémákat úgy tűnik sikerült áthidalnia a világ egyik legnagyobb gyártójának, Ãgy most nincs szükség komolyabb tÅ‘kére.