Egy kínai villanyautó szorítja ki a Fiat 500-at a saját gyárából

A benzines Fiat 500 hamarosan kivonul Európából, a helyét egy filléres kínai apróság veszi át

A Stellantis lengyelországi üzemében indul a Leapmotor európai gyártása, a szemtelenül olcsó villanyautó a Dacia Spring orra alá törhet borsot.

Újabb kínai márkanevet érdemes megjegyezni, ezúttal a viszonylag könnyen emészthető nevű Leapmotor kisautója érkezik Európába. A mindössze kilenc éves kínai cég autóipari beszállítóként is tevékenykedik, illetve négy saját típussal rendelkezik.
Hirdetés
Európába a T03 típus érkezik, a kicsit Smart Forfour jellegű apróság 3,62 méter hosszú, a tengelytávja 2,4 méteres. A kisautó maximális teljesítménye 75 lóerő, az akku kapacitása 36,5 kWh, ezzel 403 kilométer a hivatalos hatótáv, ám ezt a túlzottan optimista NEDC ciklus szerint mérték, más források 280 kilométerrel számolnak, ami közelebb lehet a valósághoz. Az európai gyártás néhány hónapon belül elindulhat, a rövid átfutási idő annak köszönhető, hogy félkészen érkeznek az autók az öreg kontinensre. Korábban sem volt titok, hogy a Stellantis egyik gyáregységében készülnek majd a T03-ak, ám eddig Olaszországról szóltak a hírek. Ez annyiban módosult, hogy a gyártás helyszíne Tychy lesz. A lengyel üzemben hamarosan jelentős kapacitás szabadul fel, ugyanis véget ér a benzines Fiat 500 gyártása. Az Unió területén 2024 júliusában életbe lépő kiberbiztonsági előírások már most elkezdték szedni az áldozataikat. A költséges átalakítás főleg az idősebb modellek esetében már nem térülne meg, ezért is szűnik meg a 2007 óta futó Fiat 500 forgalmazása, a gyártás pedig Algériába költözik. A Porsche sem ússza meg veszteségek nélkül, a németek kénytelenek a 718 Boxstert és a 718 Caymant beáldozni az új szabályozás oltárán.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?