Zéró emissziós Toyotát tesztel a Volánbusz

A hidrogén-üzemanyagcellás Toyotával a Szigethalom és Kelenföld között utazók ismerkedhetnek meg

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Portugál-japán együttműködés gyümölcse a Toyota CaetanoBus H2.City Gold, az autóbuszt a világ egyik legfejlettebb hidrogén-üzemanyagcellás elektromos rendszerével szerelték fel.

Újabb hidrogénes buszt fog vallatóra a Volánbusz, a Solaris Urbino után a Toyota-Caetano városi, alacsonypadlós járművét tesztelhetik az utasok legalább fél éven keresztül. A próbaüzemre a Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. egy éven át tartó demonstrációs mintaprojektje keretében kerül sor. Az alumínium karosszériás autóbusz 12 méter hosszú, az utascserét három ajtó segíti, összesen 34 álló és 35 ülő utas szállítása biztosított. A City Gold elektromos hajtású, a szükséges áramot a hidrogén oxidálásával nyeri, melléktermékként víz keletkezik. A teljesen elektromos buszokkal szemben előny, hogy nem kell hatalmas akkumulátorokat cipelni, illetve a feltöltés is sokkal gyorsabb. Összesen 37,5 kilogramm hidrogénnel lehet megtölteni a tartályokat, ennek időigénye 20-30 perc, ezzel nagyjából 400 kilométer a megtehető hatótáv. Az energiatárolást akkumulátorral oldják meg, de a kapacitás - főleg egy buszhoz mérten - igen apró, mindösszes 44 kWh, összehasonlításképpen a Honda e:Ny1 68,8 kWh-val bír.
Hirdetés
A típus itthon még ismeretlen, de Nyugat-Európa számos országában már tucatjával futnak, a tapasztalatok kedvezők. A hazai tesztbusz Budapest, Kelenföld állomás és Szigethalom között közlekedik a Volánbusz honlapján meghirdetett menetrend alapján.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?