Autópályán vagyunk a legjobbak, de országúton majdnem az autósok fele gyorsabban megy a megengedettnél
Felmérés készült a magyar sofőrök között annak tekintetében, hogy saját bevallásuk szerint betartják-e a sebességhatárokat A K&H névtelenül kitölthető kérdőívének eredménye szomorú eredményeket hozott, tekintve, hogy főleg a Budapesten élők nagy változások előtt állnak, ideje lesz lassítani a tempón. A K&H felméréséből jól látszik, hogy szeretünk gyorsabban menni a megengedettnél, de ennél az általánosításnál persze sokkal pontosabb adatokkal is szolgál a bank és biztostó.
A városi 50-es tempót tekintve a megkérdezett sofőrök 59%-a nyilatkozott úgy, hogy betartja, vagyis tízből hatan veszik figyelembe az 50-es korlátozást. A felmérés alapján a hölgyek mennek biztosabbra, 74%-os arányban tartják be a városi tempót tudatosan, a férfiak körében ez csak 46%. A nyugati megyékre külön figyelmet szentelt a K&H, az eredmény pedig 65%, vagyis az autósok nagyobb része tartja be az 50-es korlátot saját bevallásuk szerint.
Városban, országúton és autópályán is a hölgyek a biztosabbak
Az országúti 90-es tempó betartása tűnik a legnehezebbnek, országosan csak 52% tartja be, és ezen a téren is a hölgyek szerepelnek biztonságosabban, 71%-uk nem lépi át a 90-et. A felmérésben az országúton autózott tempóra vonatkozó kérdésre adott válaszok alapján viszont a magyarok átlagsebessége 92 km/h. Ezek tekintetében az autópályán autózott átlagsebesség eredménye pozitívan alakul, a megkérdezettek adatai alapján 127 km/h az átlagos tempó, a sofőrök 60%-a pedig még 120 km/h-nál sem megy gyorsabban. A kérdőív alapján a 130 km/h-s megengedett legmagasabb tempót a sofőrök 70%-a nem lépi túl. A jelentős túllépések száma ugyanakkor nem túl magas, az autósok 2%-a hajt többel 61-nél városban, 4%-a megy gyorsabban 101-nél országúton és szintén 4%-a lépi túl a 141 km/h-t autópályán rendszeresen. A K&H felmérésében 500-an vettek részt tavaly novemberben, így az adatok erősen iránymutatóak, ugyanakkor az jól látszik, hogy ha kis mértékben is, de szeretünk a táblák és szabályok szerint legmagasabb megengedett sebesség felett közlekedni.
A városban - vélhetően - több helyen fog csökkenni a megengedett tempó Budapesten, pedig az 50-es tempót is 10-ből csak 4-en tartják be
Budapesten főműsoridőben kb. lehetetlen gyorshajtani’.
A Hungárián pl. mióta az 1-es villamos pálya felújítás megvolt (6-7 éve) a 70-es táblákat nyugodtan leszerelhették volna, mivel a villamos tempójához van szabva a lámpaváltás – ami úgy 45-50Km/h-t jelent, ha és nincs orbitális dugó…
A kisebb utcákból azonban a 30-as vagy 20-as korlátozásokkal remek pénzbeszedő helyek jöhetnek létre.
Úgy általában a gyorshajtásról:
Tegnap délután M3 autópályán haladtam (tempomat 137) és úgy Füzesabonytól Budapestig kivétel nélkül minden személyautó megelőzött, pl. 20+ éves Swift és ~25 éves kormos Passat egyaránt 🙂
Komolyan, olyan verseny volt, mintha az életük múlt volna rajra :)))
Rengeteg komolytalan és felháborító sebesség korlátozás van, amelyeket alapból ignorálok, de úgy általában sem tartom be, mert szerintem el vannak túlozva.
Bp. külső kerületeiben simán korrekt az óra szerinti 65-70, országúton a 130-140, autópályán pedig a 160km/h.