Ismét a Toyota a WEC-bajnok

A Toyota nyerte a hosszútávú világbajnokság szezonzáróját és a bajokságot is

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Kettős győzelemmel ünnepelhetett a Toyota Bahreinben. A konstruktőri világbajnoki címet már korábban bezsebelték, most az is eldőlt, hogy a pilóták bajnokságát is behúzták.

A Toyota gyári csapata a múlt hónapban az utolsó előtti futamon, a Fuji Speedway-en, hazai pályán már megszerezte a gyártók világbajnoki címét a Hypercar kategóriában a Ferrari, a Porsche, a Cadillac, a Peugeot és a Vanwall ellenében, a november 4-én, Bahreinben tartott szezonzárón már csak a pilóták bajnokságát kellett eldönteni.
Hirdetés
A 7-es rajtszámú Toyotát vezető Mike Conway, Kobajasi Kamui és José María López új WEC-rekordot akart felállítani az egy szezonon belül elért öt győzelemmel, miközben négy szezon alatt már a harmadik világbajnoki címért küzdöttek. Bizakodva várták a versenyt, az előző fordulóban aratott győzelmükkel ugyanis 15 pontra csökkentették a bajnokságban a különbséget a csapattársak, a 8-as Toyotát vezető Sébastien Buemi, Brendon Hartley és Hirakawa Ryo mögött. Buemiék úgy biztosíthatták volna be zsinórban a második világbajnokságukat, ha az első vagy a második helyen végeznek Bahreinben, függetlenül a többiek eredményétől. Azonban a Toyota Gazoo Racing sorozatban ötödik pilóta bajnoki címe még nem is volt teljesen biztos a hétvége előtt, hiszen matematikailag még mindkét ferraris alakulatnak volt rá esélye: az 50-es autó legénysége 36 ponttal, míg az 51-es autóé 31 ponttal volt lemaradva, miközben összesen 39-et lehetett még szerezni.
Hirdetés
Az 5,412 km-es bahreini pálya sok sikert hozott már a Toyotának az évek során. 2012 óta a 11 megrendezett versenyből nyolcat megnyert itt a japán csapat, amely sorozatban a hetedik itteni győzelmet, illetve a hatodik kettős győzelmet tűzte ki célul a hétvége előtt. A 15 kanyarból álló aszfaltcsík különösen rosszul bánik a gumikkal, és az is fejtörést okozott a mérnököknek és versenyzőknek, hogy a hőmérséklet napnyugta után gyorsan csökken. Pénteken Hartley szerezte meg a pole pozíciót 1:46,564-es körével, Kobajasi 0,489 másodperccel lemaradva a második lett a 7-es autóval. Ez volt a Toyota ötödik pole-ja és harmadik első soros rajtja a hét hétvégéből álló szezonban. A 8-as autó pole pozíciója azt jelentette, hogy a Buemi/Hartley/Hirakawa trió már a verseny előtt 16 pontra növelte előnyét a bajnokságban a csapattársakkal szemben, vagyis elég lett volna szombaton csak a dobogón végezniük ahhoz, hogy megvédjék a pilóták világbajnoki címét. Végül azonban az első helyről indulva simán megnyerték a versenyt, amivel megszerezték egymás után a második világbajnoki címüket. Buemi és Hartley új rekordot állított fel fejenként négy-négy pilóta bajnoki címmel, míg Hirakawa immár mindkét szezonjában címet nyert a Hypercar kategóriában. Bár a Conway/Kobajashi/López hármasnak győzelemre volt szüksége a bajnoki címhez, az első kanyarban történt incidenst követően meg kellett elégedniük a második hellyel, amivel a második helyet szerezték meg a bajnokságban. A Toyota Gazoo Racing megerősítette az ötödik, egymást követő világbajnoki dupláját a gyártók és a pilóták között, így Bahrein tökéletes befejezése volt annak a szezonnak, melyben a visszatért Ferrari és Porsche, valamint a Glickenhaus, a Peugeot és a Vanwall is a korábbiaknál sokkal keményebb küzdelemre kényszerítette a japán csapatot.
Hirdetés
Forrás: Smarter Média
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?