Itt az ID. Aero, ami akár a Passat elektromos utódja is lehet

A Volkswagen Passat méretosztályában indul az ID. Aero, a márka első villanyszedánja

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Pengeélen áll a Volkswagen Passat, nem biztos, hogy lesz belőle következő generáció - helyette viszont ott lesz az ID. hatodik modellje, a teljesen elektromos Aero.

A Volkswagen Passat szedán változatának értékesítését a legtöbb piacon már leállították, és ki tudja, meddig tartják még életben a kombit. Hogy belsőégésű motoros kivitelben megújul-e még egy következő generáció erejéig, kérdéses, ami viszont biztos, hogy ugyanebben a méretosztályban lesz egy másik Volkswagen is, az ID. Aero, ami az ígéretek szerint akár 620 km-es hatótávjával valódi alternatíva lehet a nagy szedánok szegmensében a Passat helyett. Egyelőre még csak a koncepcióváltozatról rántották le a leplet, a korábbi ID. modellek esetéből ítélve azonban ez már nagyon sorozatgyártás-közeli kinézet lehet. A végleges verzió jövőre érkezhet, Kínában 2023 második felében már elérhető lesz a modell, de jövő év végére az európai gyártást is szeretnék beindítani Emdenben. Az Aero a fenti piacokon kívül az USA-ban is elérhető lesz, igazi tömegmodellnek szánja a Volkswagen. Ezek közül viszont valószínűleg Kína lesz a legfontosabb piac, az előrejelzések szerint 2030-ra ott már minden második újonnan eladott autó teljesen elektromos lesz, amiből a Volkswagen igen nagy szeletet kíván magának kihasítani.
Hirdetés
Kinézetre az ID. Aero mellesleg elég távol áll a Passattól, és egyébként sem emlegette a márka az ikonikus szedánját az Aeróval kapcsolatban - bárminemű párhuzam csupán spekuláció. A padlólemez persze kifejezetten villanyautóhoz lett tervezve, de ugyanaz, mint a többi ID. modell alatt szolgáló, ami jól demonstrálja a szerkezet sokoldalúságát. Elöl nincs hűtőrácsot imitáló panel, csupán alul van légbeömlő (de az részben igazi, ennyi a villanyautóknak is kell), a vékony és szigorú fényszórókat egy diszkrét fénycsík köti össze. Ugyanez a vonal oldalt, az érintőgombos kilincsek síkjában is folytatódik, ami fölött látható a karakteres övvonal, illetve a dinamikus hatást keltő feketére fényezett tetőrész, utóbbin egy hangsúlyos krómcsík látható. Hátul elég szögletesre és brutálisra sikeredett a dizájn, a téglalap motívumokat nem tarkították semmivel. A fényszórók is egy széles csíkban bújnak meg, ennek burája sötétített. A felnik aerodinamikusak, látványosak, de valljuk be, valószínűleg nem érik meg a sorozatgyártást, vagy ha mégis, akkor is csak jó magas feláron, ugyanis 22 colosak. A levegő siklását az egész karosszéria elősegíti, ebben nagy szerepe van a hosszan elnyúló tetőpanelnek is, mindennek pedig meglett az eredménye is, mert a légellenállási együttható figyelemreméltóan alacsony, 0,23. Egyelőre egyféle akkucsomagot jelentett be hozzá a Volkswagen, egy 77 kWh-sat, ebből sajtolják ki a 620 km-es hatótávot. A beltérről és további menetdinamikai részletekről egyelőre nem árultak el többet, ezekre még fél-egy évet bizonyára várni kell, mint ahogy az árcédulára is.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?