A svédeknek nem jött be a csúcs-Octavia a jávorszarvasteszten

Átment, de csak sokadik próbálkozásra: lehetne stabilabb is az Octavia Scout RS?

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az eredeti, svédországi jávorszarvasteszten mutatta meg agilitását a legjobban felszerelt, megemelt futóművel rendelkező Skoda Octavia.

Az eredeti jávorszarvasteszten 72 km/óra és a gyártói előírás szerint telepakolt autó a követelmény, így hiába lehet akárhányszor próbálkozni, egyes modelleknek sokadjára sem sikerül a feladat. Az Octavia Scout RS végül eljutott a célvonalig a bóják érintése nélkül, ám a tesztelők a menetstabilizátorra és a futómű keménységére is panaszkodtak. Az alábbi videón jól látszik, hogy valóban lehetett volna összeszedettebb az autó mozgása.
Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2023.07.18. at 17:08
    Permalink

    Ez a teszt egy f.szság!
    Pont mint a svédek. (csoda hogy találtak fehér embert)
    Nem 70-nél de 40-nél sem rángatjuk a kormányt, vagy tetőre teszem, vagy keresztbe állok és oldalba b.sz egy 80-100 tonnás kamion és benne döglök családostól.

    • 2023.07.18. at 21:16
      Permalink

      Ez egy duplán debil komment volt.
      Egyrészt mert fröcsögött belőled az agymosott ostobaság, ami elég szánalmas mert csak utána kellene nézni pár apróságnak.

      De nem csak a politikában vagy agyhalott, a jávorszarvas teszt valamikor 30 éve robbant be a köztudatba amikor az A klassét elmeszelték a svéd újságírók.

      Akkor elég jól elmagyarázták mindenhol, szerintem benne is maradt a köztudatban, persze aki a migráncsozós kreténségre vevő valszeg másnak sem néz utána.

      Szóval ott északon van ez a négylábú jószág ami kb 4-500 kilós, de magas lábakon áll, így az egészet magadra kapod miután kilökted a lábait. Szóval a kocsid üti el, hanem ő üt el téged a szélvédőn keresztül. Ha pedig extra szerencséd van, egy méteres agancsot fog átpasszírozni rajtad a 400 kiló. Ez nem valami róka, bakxi.

      Szóval az egyetlen jó megoldás ha kikerülöd. Innen a teszt neve, és nem véletlen hogy a svédeknél a kitérőmanőver van olyan fontos mint a passzív biztonság.

      • 2023.07.19. at 17:48
        Permalink

        Marha barom!
        Minden épeszű szakértő azt mondja: menj lassabban, taposd padlóig a féket, ha tudod kerüld és ne rángasd a kormányt.
        Csak remélni lehet, hogy nem adtad tovább a DNS-ed!

        • 2023.07.19. at 23:36
          Permalink

          Te most sportot űzöl abból hogy hülyét csinálsz magadból?

          Mi a faxt nem lehet azon megérteni hogy ott elefánt méretű őzek vannak?

          Most olyan dolgot nem vagy képes felfogni aminek soksok évtizedes szakirodalma van
          (https://kozlekedesbiztonsag.kti.hu/milyen-az-igazi-javorszarvas-teszt/) és aki egy kicsit is ért az autókhoz képben van vele…
          Csak a hülye agymosott falusi proli képes értetlenül fröcsögni. Már ezen is, mint a migránsozós kommentedből nem sütött volna alapból is a kreténség, a kontinens egyik leggazdagabb és legsikeresebb országával kapcsolatban…

          • 2023.07.19. at 23:50
            Permalink

            Helyesbítés, ott a szarvasok elefánt méretűek. Magyarországon ” útközelben szarvast még sosem láttam, őzbakot is csak párat, ezért írtam.
            Magyarországon nincs semmi hasonló, de én már jártam úgy hogy valami marha kikanyarodott elém a kocsijával és a jó futómű és ESP kombója megmentette az autómat.

            Szóval jávorszarvas vagy más kikerülendő tárgy, minimálisan elvárható MINEDEN autótól, hogy egy kikerülő manővert el tudjon vele végezni a sofőr borulás vagy más súlyos következmény nélkül.

Vélemény, hozzászólás?