Az ID Vizzion tanulmányautó is megvalósul, tovább bővítve ezzel a Volkswagen elektromos választékát
Nagyon valószínű, hogy ID.6 lesz az új termék neve, ám ezt még nem erősítette meg a gyártó. Ami biztos, hogy külső méreteiben a jelenlegi Passattal lesz azonos, belülről viszont tágasabbra várható, sőt, a képek alapján a kompakt
ID.3-mal ellentétben négyajtós változatban is forgalmazzák majd.
Az autó méreteit és dizájnját tekintve egyértelmű, hogy a Passat elektromos konkurense lesz
Ha az adott pillanatban inkább elengednénk a 700 kilométeresre ígért hatótávolság megközelítését némi gyorsulási élményért cserébe, akkor sem ér majd negatív meglepetés az új Volkswagenben. Teljesítmény terén ugyanis hozza az elvárhatót: az alapváltozat is eléri majd a százat 9 másodpercen belül, az összkerekes sportváltozat pedig mindezt 5,6 másodperc alatt is képes lesz teljesíteni.
A legnagyobb akkucsomag Welsch állítása szerint 84 kWh-s lesz, és az utastér padlójában helyezkedik majd el. A magas hatótávot az akkucsomag fejlesztéseivel és a jobb légellenállással indokolta. Az autó töltése akár 200 kilowattal is lehetséges lesz, így 10 perc alatt akár 200 kilométernyi hatótávnövelésre is lesz lehetőség (igaz, az ID.3 valós fogyasztását ismerve ez azért eléggé optimista és laboratóriumi jóslat).
Kombiként egyszerűen gyönyörű ezeken a képeken, kíváncsian várom, milyen lesz a sorozatgyártásra érett változat
A gyártás az emdeni üzemben történne, más ID modellekkel együtt. Itt jelenleg a Passat és az Arteon gyártása zajlik, de a várható átalakításoknak köszönhetően 2023-tól éves szinten 300 000 elektromos VW gördül majd le erről a gyártósorról. Az üzem már 2022-ben elkezdené az elektromos autók összeszerelését, a VW ugyanis ekkorra már áthelyezné Emdenbe az ID.4 és ID.5 gyártását Zwickauból. Mivel az ID.6 valószínűleg óriási népszerűségre számíthat a kínai piacon, szükségessé válhat egy ázsiai gyártósor létesítése is. Ezt a Volkswagen a kínai partnercégein keresztül kívánja megoldani, így 2024-től valószínűleg a SAIC és a FAW is megkezdheti az új ID gyártását.
A Passat eközben a hírek szerint a megszűnés felé halad, hasonlóan a Golfhoz… Nem számít itt már a történelem meg a hagyományok, új szelek fújnak, egyenlőek az esélyek mindenkinél…
Amit te ténykélt akarsz bemutatni az elég meredek spekuláció.
Az USÁnak fejlesztett Passat fog megszűnni 2023 után. Halkan jegyzem meg, ez nem jelenti azt hogy a VW nem próbálkozik be az európai modellel az USA piacon.
Jézusom… Hány éve van már a jelenlegi Passat? Akkor miért nem tették meg eddig? Válaszolok: mert túl kicsi oda, másrészt az amerikaiak SUV-mániások, harmadrészt meg túl drága lett volna, még az Arteonnál is többe került volna. Annyi eszed van, mint egy hintalónak, de okoskodsz már megint…
https://hvg.hu/cegauto/20201130_eltunhet_a_passat_szedan_a_volkswagen_kinalatabol_arteon
A mostani Passat 5 éves, vagyis lassan érkezne a kötelező facelift B9 néven.
Az új kínai Passat már 2019 óta kapható, immár MQB alapon, korábban ez a változat megegyezett az USA változattal, de jelenleg ott tovább fut a régi, Kina meg kapott újat, ami nem azonos az Európaival.
De hogy egyszerűbb legyen a kép, Kínában a kinai Passat mellett az Európai B8 Passatot is árulják FAW Magotan néven, ha jól látom kb annyi fogy belőle mint a “Passatból”. Összesen kb 400.000 darab, azonos MQB platformon.