Visszafogott, elegáns formákat is tudnak rajzolni Kínában
A kínai márkák nagy része egyelőre ismeretlen az európai vásárlók előtt, azonban a BYD egyre több országban értékesít járműveket az öreg kontinensen is.
Júliusban például Svédországban a kínai gyártó modellje, az ATTO 3 bizonyult a legnépszerűbb villanyautónak, ezzel megelőzve a Teslát is, a kínai piacon pedig messze a BYD értékesíti a legtöbb járművet jelenleg. A kínai gyártóknál bevett szokás, hogy több emblémát is futtat egyszerre a profit maximalizálása érdekében. A BYD jelenleg három prémium márkát is a tűzben tart egyszerre: a legdrágább a YangWang, a középutat a Fang Cheng Bao jelenti, a sor végén pedig a Denza áll. A nemrégiben bemutatott SUV-juk alapján azonban nekik sem kell szégyenkezniük.
Az kínaiak szabadidő-autója 4,9 méter hosszú, 2 méter széles, 1,7 méter magas, tengelytávja pedig 2,8 méter
Az N8 névre keresztelt crossover küllemében egészen elegánsra sikerült, és bár vitathatatlan, az N8 kevésbé hivalkodó, mint a legtöbb kínai SUV, de azért így is rajzoltak a tervezők néhány érdekes vonalat az N8-ra is.
Az elektromotorok egy 45,8 kilowattórás akkumulátorból táplálkoznak
A teljesítményben viszont már nem fogták vissza magukat a mérnökök. Az összkerékhajtású konnektoros hibrid két elektromotorral is rendelkezik az 1,5 literes belsőégésű benzines erőforrás mellett, így a hajtáslánc rendszerteljesítménye 482 lóerőre rúg. Plug-in hibrid lévén kizárólag villanyhajtással is képes közlekedni az N8, a gyártó ígérete szerint 216 kilométert, a kombinált hatótáv pedig meghaladja az 1000 kilométert is. A modell indulóára Kínában 320 ezer jüanról, vagyis nagyjából 16 millió forintról indul, de egyelőre nincs róla hír, hogy Európába is eljut.
Az utastérben az óriási multimédiás kijelző mellé azért jutott egy képernyő a digitális műszeregységnek is