DÃzellel kormolhat a BMW M5!
BMW 550dXM, avagy hamarosan jön a dÃzel M5!
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Az M5 tÃpusnév nincs konkrét veszélyben, és még hiányzik a gyári áldás is, de ahhoz már túl sokan beszélnek a német sportlimuzin dÃzelváltozatáról, hogy ne történjen valami.
BMW 550dXM - jó eséllyel ez lehet minden idÅ‘k egyik legfurcsább, mondhatni legbizarrabb müncheni tÃpusa. EgyelÅ‘re még nem hivatalosak az információk - a BMW-nél diplomatikusan úgy nyilatkoznak, hogy vizsgálják a lehetÅ‘ségeket -, de a gyárhoz közel álló források szerint egy szuperdÃzel van készülÅ‘ben, amely a 7-es, az X5-ös és az X6-os mellett belekerülne az 5-ös sorozat karosszériájába is, de a csavar ott jön, hogy utóbbi autót kezelésbe venné az M Motorsport GmbH, amely az M5-ös fejlesztését végezte - innen az M betű. Ha belegondolunk, ez voltaképpen a gázolajos M5 megjelenését jelentené, ami a maga nemében történelmi pillanatként definiálható, hiszen az M jelölés ugyan sokféle modellre felkerült már az évtizedek során, ám dÃzelre még soha.
Az 550-es szám megtévesztÅ‘, szó sincs öblös, a példának okáért ötliteres, akár V8-as motorról, a mérnökök a jól bevált 3,0 literes, soros hathengeres egységet turbóznák fel - ezúttal nem csak nyelvi játék szintjén. A tri-turbó, azaz három (!) feltöltÅ‘s blokkra vadonatúj hengerfej kerülne, Valvetronic szelepvezérléssel, és még tucatnyi műszaki nyalánksággal, és Ãgy adódna az 500-550 lóerÅ‘ körüli teljesÃtmény, illetve a 680-700 Newtonméter körüli forgatónyomaték. Egy turbó felelne az alacsony fordulaton elérhetÅ‘ nyomatékért, mÃg a másik kettÅ‘ magasabb fordulaton kapcsolódna be a munkába. Tekintettel a bÅ‘dületes erÅ‘re, az xDrive összkerékhajtás valóban szükségesnek tűnik, hogy az elsÅ‘ gázadásra ne füstöljenek el a hátsó gumik, és ha mindez megvan, az M5 látványcsomaggal kiegészÃtve valóban beköszönthet a sportdÃzel korszak a BMW-nél.
ez a jövő 1.4 120le régen nem ismerték ezt most ez a trendi!
az biztos nagyon durva lenne a diesel bmw xdM de nem lesz belőle szerintem semmi mert
a csúcsmodellel vetekedne azt meg nem engedhetik szerintem.
Egy motor élettartama a köbcentitÅ‘l is függ, nem értem miért kell kis köbcentis nagy teljesÃtményű motorokat gyártani, mivel ezek élettartama igen kicsi ha kihasználják a teljesÃtményüket!
Ésszerűbb nagyobb motorokat gyártani aminek élettartama a duplája mint a kicsinek!
BMW, 50.000 km egy motorral, aztán csere!