Másfél évtized alatt 300 ezer darab, középmotoros roadster és kupé talált gazdára
Egyszerű, sallangmentes belsőtér
Az 550 Spyder már csak az amerikai filmcsillag, James Dean halálos balesete miatt is legendává vált, és az 1990-es évek elején a Porschénél tudták, hogy ennek az autónak a koncepciójához érdemes lehet visszanyúlni. Ekkoriban persze még javában a 911-es körül forgott a világ, az orrmotoros konstrukciók nem sok vizet zavartak, és 1993-ban, Detroitban került bemutatásra egy középmotoros roadster-tanulmány. A cégvezetés nem kapkodott, és csak akkor adott zöld lámpát a fejlesztÅ‘knek, miután elegendÅ‘nek találta az autó iránti érdeklÅ‘dést a közönség részérÅ‘l. A Boxster névre keresztelt bébi-Porsche végleges változata 1996-ban debütált, és az 1997-es modellévben jelent meg. Évekkel késÅ‘bb, 2005-ben, a Frankfurti Autószalonon csatlakozott a tÃpus mellé a zárt karosszériás Cayman kupé, a gyártás pedig a hatalmas kereslet miatt a németországi Zuffenhausenben, és a finnországi Valmet Automotive vállalatnál is zajlott, illetve zajlik jelenleg is.
Különleges változat a Boxster Spyder
A Porsche-család ezen tagjainak elsÅ‘ számú exportpiaca Észak-Amerika, ahol mind a megjelenését, mind a vezethetÅ‘ségét nagyra értékelik. Most, a megjelenés után 15 évvel, ünnepelnek a németek, ugyanis 300 ezer darabnál ketyeg a Boxster/Cayman páros szalagjának virtuális számlálója, és ez igen komoly szám - hogy érzékeltessük, a Ferrari jelenleg 4 500 autót gyárt évente, Ãgy cirka 67 év alatt érné el az iménti mennyiséget. Ahogyan ilyenkor az autós cégek általában, e jubileum tiszteletére a Porsche is különleges modellt állÃtott össze: a Boxster Spyder ezüstmetál fényezéssel (Platinum Silver), és vörös bÅ‘rbelsÅ‘vel keresi a vevÅ‘k kegyeit.