Ijesztő töréstesztek

Félelmetes és egyben érdekes töréstesztek a múltból

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az Euro NCAP és az IIHS törészteszteket is többnyire laboratóriumi körülmények között végzik. De mi történik, ha nagyobb sebességgel vagy épp a megszokottól eltérő szögben ütköznek az autók? Az alábbi videóból megtudod!


Bár az Euro NCAP és az IIHS töréstesztjein is a valóságot próbálják szimulálni, mindkét esetben a legtöbbször előforduló balesetek alapján indulnak ki. Ezért a teszteken jól bejáratott módszerekkel dolgoznak. Fix sebességgel, előre meghatározott szögben csapják az autókat falhoz vagy épp egymáshoz. Ám az igazi utakon szinte bármi megtörténhet, ezért nagyon érdekes, amikor valami újjal próbálkoznak törésteszt gyanánt. Például nagyobb sebességgel vagy a megszokottól eltérő szögben törnek össze egy autót.
Hirdetés

Az alábbi videókban néhány ritka különlegesség látható. Megnézheted például, ahogy egy Fiat Stilo és egy Renault Espace találkozik egy kereszteződésben.

Láthatod, ahogy egy Renault Laguna kombi a betonfalba ágyaz egy Opel Corsát a törésteszteken megszokottnál nagyobb sebességgel.

A személyautók mellett a tehergépek töréstesztjei is rendkívül érdekesek. Főleg, ahogy az alábbi videóban látható Volvo CH230 megpakolt raktérrel beleszáll egy álló teherautóba.

Végül a 200 kilométer/órával ütköző Opel Astra F kombi mutatja meg, hogy a nagy sebesség nagy felelősséggel jár.

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?