Még nem tudja, milyen névvel, de BMW-t, Audit ütne a Kia

Koreában már kapható a Kia BMW-je

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Már egy ideje csöpögtet információkat új zászlóshajójáról a Kia. Koreában pedig már piacra is lépett a BMW- és Audi-konkurens Kia K9.


Dél-Koreában már e héten piacra is lépett a Kia új csúcsmodellje, a K9, mely a korábbi hírekkel ellentétben nem csak Koreának készül. A hátsókerékhajtású, formájával erőteljesen a BMW 7-es sorozatára hajazó luxusszedán 5090 mm-es hosszával 2 centiméterrel nyúlik túl a bajor példaképen, 3045 mm-es tengelytávjával egyébiránt 2,5 cm-rel szerényebb, 1900 mm-es szélességével egyenlő, 1490 mm magasságával pedig ismét 1 cm-rel nagyobb.
Már a korábban közölt utastéri részletfotókról is egyértelmű volt, hogy a bajor minta a beltér tervezésekor is meglehetett, a váltókar például ismerős, elektromos pálcika. Most már azt is látjuk, a középkonzol szintén bajor befolyás által megrajzolt, azaz a sofőr felé forduló. Az ülések elöl-hátul elektromosan szabályozhatók, akár állítható laphosszúságúak, hűthetők, fűthetők. Hátul igazi főnöki luxuslimuzin a K9 - a fedélzeti elektronikák teljes vezényletével, LCD-monitorokkal és akár csupán négyüléses kialakítással.
Hirdetés

A csakis hátsókerékhajtású és mindenképp 8 fokozatú automataváltós K9 motorpalettája egyelőre csakis V6-ost sorol, konkrétan egyetlen, 290 lóerős - változó szelepvezérlésű és változó szívócső-hosszúságú - benzinest, mely idővel közvetlen befecskendezéssel, azaz GDI utónévvel, 334 lóerővel is jön majd, s talán később lesznek még V8-asok is. A magas szilárdságú acélokból épített karosszéria elöl öt lengőkaros, s hátul is független, több lengőkaros futóművön, adaptív lengéscsillapítókkal utazik, utóbbiak karakterisztikája a gázpedáléval és a kormányrásegítésével, valamint a motor vezérlésével együtt Eco, Normal, Sport és Snow, azaz havas programokra hangolható.
A tengerentúli piacokra - Kanadába és az Egyesült Államokba - idén ősszel ígért Kia-limó Koreán kívüli neve még nem ismert, ahogyan európai színrelépésének ideje sem, utóbbi akár 2014-re is áthúzódhat. Extrái között adaptív LED-fényszóró, távolságtartós tempomat, sávelhagyásra figyelmeztetés és négy kamerán alapuló holttérfigyelő-rendszer is szerepel, hifije 17 hangszórós, Harman által hangolt Lexicon rendszer lehet.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?