A Viloran a kínálat csúcsára érkezik, az orr hasonlít a Touaregére, a sok krómmal az ázsiai ízlésnek kedveznek
Az első egyterű modellek megjelenését és szélesebb körű elterjedését a ’80-as évek derekára teszik, ekkor jelent meg ugyanis a Renault Espace és a Dodge Caravan első generációja. Azonban a francia és az amerikai MPV-k (Multi-Purpose Vehicle) előtt már jóval korábban szöget ütött ez a kialakítás néhány tervező fejében, már a
harmincas években is készült ilyen jellegű modell. Az egyre népszerűbbé váló kategória 2010-ig jól teljesített, ám a növekvő SUV eladások miatt az utóbbi 10 évben drasztikusan visszaesett a kereslet az egyterű modellek iránt Európában és Észak-Amerikában. Ázsiában viszont úgy tűnik, hogy még mindig látnak benne potenciált, a Volkswagen Viloran néven új MPV-t mutatott be Kínában.
A kabinban luxus uralkodik, a legszerencsésebbeknek a középső sorban jut hely, itt fejedelmi a kényelem
Az új modell 5,3 méteres hosszával a Volkswagen kínálat legnagyobb darabja. A Viloran nem a praktikus családi autók mezőnyét erősíti, hanem a luxusegyterűek piacán száll harcba. Az ülések 2+2+3 elrendezésben állnak az utazók rendelkezésére, de a középső sor ülőalkalmatosságaira jobban illik a fotel jelző. A második sor utasai elektromos mozgatású karfás bőrülésekben pihenhetnek, az előttük lévő tér fejedelmi, így a lábtartóknak hála akár feküdni is lehet. A külsőn az ázsiai ízlésnek megfelelően sok a krómdíszítés, a front pedig a Touaregről lehet ismerős. A műszaki paraméterekről keveset tudni, de a Viloran valószínűleg az MQB platformra épül, a VW Sharannál fél méterrel hosszabb 7 üléses mozgatásáról a pletykák szerint 2 literes TSI motor gondoskodik, sebességváltóból pedig a hétsebességes DSG kerülhet a Viloranba.
A műszaki részleteket még nem árulták el, de vélhetően 221 lóerő van a képen. Az autóban 220, szabadon pedig egy, az erőforrás 2 literes TSI lehet
A SUV eladások ugyan szárnyalnak, ám a napokban a Volkswagen Group of America első embere, Scott Keogh nyilatkozott. Szerinte nemsokára az SUV eladások csökkenésnek indulhatnak, ezért fontosnak tartja, hogy a Volkswagen készen álljon az átalakuló piacra. Az állítását alátámasztja az
ID. Space Vizzion tanulmányautó, ami egyértelműen kombis jegyeket mutat.